Adriana Victoria Puiggrós (12 de setiembre de 1941Buenos Aires) ye una política de l'Arxentina política y pedagoga arxentina perteneciente al partíu Frente Grande, dende 1997 y hasta 2001 exerció'l cargu de Diputada de la Nación como miembru de l'Alianza y dende 2007 y hasta 2015 nel Frente pa la Victoria. En 1994 foi Convencional Constituyente. Mientres el periodu 2005-2007 foi direutora xeneral de Cultura y Educación de la Provincia de Buenos Aires, cargu con xerarquía constitucional de ministru.[4] De la mesma en 2001 exerció'l cargu de Secretaria d'Estáu pa la Ciencia, la Teunoloxía y l'Innovación Granible. Ye fía del intelectual y políticu Rodolfo Puiggrós,[5] y ta casada col periodista Jorge Bernetti.[6]

Adriana Puiggrós
profesora emérita (es) Traducir

xunu 2023 -
diputada d'Arxentina

Vida
Nacimientu Buenos Aires12 de setiembre de 1941[1] (82 años)
Nacionalidá Bandera d'Arxentina Arxentina [2]
Estudios
Estudios Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá de Buenos Aires
Nivel d'estudios doctor (pedagoxía)
Llingües falaes castellanu
Oficiu escritora, política, profesorapedagoga
Llugares de trabayu Buenos Aires
Emplegadores Universidá de Buenos Aires
Universidá Nacional de La Plata
Universidá de Buenos Aires  (8 setiembre 1973 –
Premios
Creencies
Partíu políticu Frente Grande (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Comienzos editar

Adriana Puiggrós graduar de profesora y de llicenciada en Ciencies de la Educación na Facultá de Filosofía y Lletres de la Universidá de Buenos Aires. Depués llogró un máster en Ciencies na especialidá d'educación, del Centru d'Investigaciones y Estudios Avanzaos (CINVESTAV) del IPN (Méxicu) y un doctoráu en Pedagoxía, Universidá Nacional Autónoma de Méxicu (UNAM).

Como pedagoga, destacóse ente otres cuestiones pol fuerte acentu que punxo, nos sos trabayos d'investigación, nel rol preponderante de la educación venceyada al trabayu y, en tal sentíu tuvo empobinada la reforma de la escuela secundaria, según pa llograr mayores niveles d'inclusión de los adolescentes y nuevos nel sistema educativu, p'ameyorar les sos condiciones de vida.[7]

Como docente ya investigadora, ye profesora Consulta Titular[8] de la Facultá de Filosofía y Lletres de la UBA; investigadora principal del Conicet (Conseyu Nacional d'Investigaciones Científiques y Téuniques), dende 1987. Foi profesora titular regular de la cátedra Historia de la Educación Arxentino y Llatinoamericano, de la Facultá de Filosofía y Lletres de la UBA; investigadora del Institutu de Ciencies de la Educación, Facultá de Filosofía y Lletres de la UBA. Dirixe'l programa APPEAL (Alternatives pedagóxiques y prospectiva educativa n'América Llatina) n'Arxentina[9] y ye direutora de la maestría n'Historia y Prospectiva de la Educación de la Facultá de Filosofía y Lletres de la UBA.

Diputada nacional (1997-2001) editar

Nel periodu 1997-2001 tamién fuera electa diputada nacional, pola Alianza, y desempeñóse como presidenta de la Comisión de Ciencia y Teunoloxía de la Honorable Cámara de Diputaos de la Nación.

Direutora de Cultura y Educación de la Provincia de Bs As (2005-2007) editar

Nel so rol de direutora xeneral de Cultura y Educación de la provincia de Buenos Aires (avientu de 2005 hasta avientu de 2007), favoreció la reforma de la educación secundaria pa faer esti nivel educativu obligatoriu y de seis años de duración, tal como lo estableciera la Llei d'Educación Nacional sancionada mientres la xestión del presidente Néstor Kirchner y siendo ministru d'Educación de la Nación Daniel Filmus; según la ellaboración d'una consulta con tolos sectores venceyaos a la educación, qu'arreyó a cerca tres millones de bonaerenses, pa ellaborar una nueva llei d'educación pa esi distritu, que concluyó cola sanción de la Llei provincial Nᵘ13.688/07. (La mentada consulta incluyó a docentes del sistema educativu, families y alumnos; sindicatos, empreses, ilesies y especialistes na tema, ente otros).

Nel marcu de diverses polítiques pa ellaborar conteníos y publicaciones educatives, llevóse alantre la primer esperiencia nel país, pero que cunta con antecedentes en Méxicu y Chile, de producción de llibros de testos escolares per parte del Estáu, por aciu los mecanismos de llicitación de la impresión y distribución establecíos pola llexislación, depués d'efectuar un concursu pa escoyer los conteníos, del cual participaron destacaos autores y equipos de diverses Universidaes Nacionales y educadores d'otres instituciones educatives. Esto fixo posible que miles d'alumnos bonaerenses de la escuela secundaria tuvieren accesu, munchos d'ellos per primer vegada na so vida escolar y en forma gratuita, a los testos imprescindibles pa la so formación.

Ente 2005 y 2007, Puiggrós dirixó, como Direutora Xeneral de Cultura y Educación, la publicación Educativa de la provincia, Añales de la educación común [1] editada pol estáu provincial, que fuera fundada pol ex-presidente arxentín Domingo F. Sarmiento en 1858, siendo la responsable de la publicación d'ocho número nesa etapa. La mesma, de perfil editorial académicu, incluyó diverses temes de l'axenda educativa contemporánea n'artículos y entevistes nes que participaron autores de tol mundu. Esta publicación, de la que s'imprimieron 30 mil exemplares de cada títulu, distribuyir de manera gratuita nos cerca de venti mil establecimientos educativos de la provincia de Buenos Aires. Dientro d'esta llinia publicóse tamién la revista "Portal educativu". Dambes publicaciones cuntaron con edición en soporte papel y dixital, ente 2005 y 2007.

Cabo mentar que la provincia de Buenos Aires, al ser la más poblada de l'Arxentina, con casi'l 40 % de la población total del país, tien unu de los sistemes educativos más grandes y complexos d'América Llatina, qu'inclúi a cinco millones d'alumnos de tolos Niveles y Modalidaes, alredor de 240.000 docentes y unos 60.000 alministrativos y auxiliares docentes.[10]

Per otra parte, la so xestión na provincia de Buenos Aires fixo fincapié en llograr mayores niveles de participación de los docentes que se desempeñen nesa xurisdicción, tantu na xera específica al frente de l'aula cuanto nel discutiniu y ellaboración de polítiques actives p'ameyorar la formación y la capacitación de los docentes, según les sos condiciones llaborales. Nesti sentíu, tamién promovió la sanción de la Llei Nᵘ13.552/06, de paritarias docentes y la creación de la primer Universidá Pedagóxica del país (Llei 13.511/06), toes normes promulgaes mientres la xestión del gobernador Felipe Solá.

Nesa mesma provincia y dientro del área educativa, Puiggrós desempeñárase como asesora pedagóxica del entós Direutor Xeneral de Cultura y Educación de la provincia de Buenos Aires (dende 2002 y hasta'l 2005) y nel nivel nacional, ocupó'l cargu de Secretaria d'Estáu pa la Teunoloxía, la Ciencia y l'Innovación Granible del Ministeriu d'Educación de la Nación Arxentina, dende'l 28 de febreru hasta'l 20 d'avientu de 2001.

Diputada nacional (2007-2015) editar

Dende 2007 ye diputada nacional pola provincia de Buenos Aires, pol Frente pa la Victoria, y presidenta de la Comisión d'Educación de la Honorable Cámara de Diputaos.

N'ochobre de 2012 diseñó un proyeutu de cambéu de la llei d'Educación Cimera, pa garantizar la gratuidá na educación universitaria y prohibir la so arancelamiento, estableciendo la responsabilidá “indelegable y principal” del Estáu para coles universidaes públiques. El proyeutu foi presentáu pol Frente pa la Victoria y llogró media sanción na Cámara de Diputaos en 2013, col sofitu de tolos bloques, sacante del PRO, únicu bloque que s'opunxo. Ente los llexisladores que votaron en contra del proyeutu de llei, tuvo l'actual Vicepresidente de la Nación, Gabriela Michetti. N'ochobre de 2015 la iniciativa llegó al senáu; el frente camudemos opúnxose, siendo l'únicu bloque que votó en contra, la Cámara de Senadores convirtió'l proyeutu en llei, que lleva'l númberu 27204[11] (y ye modificatoria de la llei númberu 24521, sancionada en 1995). La llei establez que sían "les provincies y la Ciudá Autónoma de Buenos Aires les responsables d'aprovir el financiamiento, la supervisión y fiscalización" de los Institutos de Formación Cimera de los sos distritos y casa d'altos estudios provinciales.[12]

Distinciones, beques y premios editar

  • 28 de xunu de 2005: Orden Andrés Bello, apurrida pol Gobiernu de Venezuela.
  • 2004: Premiu Andrés Bello, de Memoria y Pensamientu Iberoamericanu, pol ensayu "De Simón Rodríguez a Paulo Freire. Educación pa la integración llatinoamericana”. CAB (Convenio Andrés Bello). Bogotá (Colombia).
  • 4 de xunu de 1991: recibió la beca de la John Simon Guggenheim Memorial Foundation. Tema: "Educación y cultura política nel nacionalismu popular arxentín".
  • Setiembre de 1996: Foi estremada cola mención especial a les persones destacaes n'Humanidaes na última década» de la Fundación Konex, na caña Educación.
  • Ochobre de 1998: recibió'l premiu “Vida, obra y persona” na Sociedá Científica Arxentina, pola Fundación Internacional Cataldi Amatriain.
  • ochobre de 2002: recibió la Ordem do Infante D. Henrique nel grau de Gran Oficial del Gobiernu de la República de Portugal.
  • 5 d'avientu de 1983: recibió la mención honorífica de la Universidá Nacional Autónoma de Méxicu col grau de Doctora en Pedagoxía.
  • avientu de 1991: recibió la distinción del Gobiernu de la provincia de Buenos Aires, pola so collaboración nel proyeutu de Conseyos d'Escueles.
  • 24 d'abril de 1992: col trabayu "José María Torres, maestru de xeneraciones arxentines", co-participó del premiu ensayo nel concursu "V Centenariu del Descubrimientu d'América", de la Diputación Provincial de Sevilla, dau al llibru: Biagini H. (coord.) El redescubrimientu d'América. La intelixencia española nel París americanu.
  • Participó del Premiu al Meyor Proyeutu d'Investigación n'Educación 1991, dau pola Escuela Nacional d'Estudios.
  • Profesionales, Zaragoza, (UNAM), al proyeutu "El currículum universitariu ante los retos del sieglu XXI", presentáu conxuntamente pel Centru d'Estudios sobre la Universidá de la UNAM; la Universidá de Loja, Ecuador, y la Facultá de Ciencies de la Educación de la Universidá Nacional d'Ente Ríos. Yera asesora xeneral de dichu proyeutu.
  • Recibió'l Premiu a la Producción Científico y Tecnolóxico de la UBA en 1992, 1993, 1994 y 1995 por resolución del Conseyu Cimeru *

Recibió la distinción de Visitante Pernomáu de la Universidá Nacional de Tucumán, el 10 d'ochobre de 1994

  • Foi estremada cola mención especial nel Concursu Premiu VI Xornaes d'Educación al llibro edición 1995, na 22ª Esposición Feria Internacional de Buenos Aires. El Llibru del Autor al Llector, pola direición de "Discursos pedagóxicos ya imaxinariu social nel peronismu. 1945-1955", Tomu VI de la obra Historia de la Educación na Arxentina.
  • Recibió, n'avientu de 1999, el premiu Llobu de Mar” del Círculu de Periodistes marplatenses, en reconocencia al so llabor n'área de Pedagoxía.
  • Premiu Democracia de Cares y Caretes[13]

Publicaciones editar

Llibros de la so autoría editar

 
El ministru de Ciencia, Teunoloxía ya Innovación Granible de la República Arxentina Lino Barañao y la diputada nacional Adriana Puiggrós
  1. Imperialismu y educación n'América Llatina. Méxicu: Nueva Imaxe, 1980, 247 páxs. (siete ediciones) séptima edición escosa. Octava y primer arxentina en prensa en Paidós con un postcriptum de 50 páxs. y el títulu "Neoliberalism and Education in Latin America". Novena edición y primer norteamericana, Westview, Press, USA. 1999. CRN y CRI
  2. La educación popular n'América Llatina. Méxicu, Nueva Imaxe, 1984, 340 páxs. (dos ediciones). 3ª edición Miño y Dávila, Coleición Instituto Paulo Freire, Buenos Aires: 1997.
  3. Democracia y autoritarismu na educación arxentino y llatinoamericano. Buenos Aires: Galerna, 1986, 1991 (dos ediciones) 267 páxs. y Méxicu: GV Editores, 1989.
  4. Discutinios sobre educación y política. Buenos Aires: Galerna, 1987. 153 páxs.
  5. Imaxinación y crisis na educación llatinoamericana. Alianza Editorial Méxicu/Centro Nacional pa la Cultura y les Artes, 1990, 190 páxs. 12.000 exemplares. 2ª edición y 1ª arxentina, AIQUE, 1994. CR, CRI
  6. América Llatina: crisis y prospectives de la educación. Buenos Aires: Aique, 1990. 47 páxs.
  7. Crisis y educación popular ATE. Buenos Aires, 1992, 26 páxs.
  8. Suxetos, disciplina y currículum, nos oríxenes del sistema educativu arxentín. Tomu 1 de la "Historia de la Educación Arxentina". Buenos Aires: Galerna, 1990, 371 páxs.RN
  9. Universidá, proyeutu xeneracional ya imaxinariu pedagóxicu, Paidós, 1993, 135 páxs.
  10. La educación de los nuesos fíos y el futuru, IMFC, 1994, 7.000 exemplares, 125 páxs.
  11. Volver Educar. El desafíu de la enseñanza arxentina a finales del sieglu XX. Buenos Aires: Ariel, 1995, 254 páxs.. Edición brasilana en Agir Ed., 1997.
  12. Qué pasó na educación arxentina. De la conquista al menemismo. Buenos Aires: Kapelusz, 1996. 159 páxs.
  13. La otra Reforma. Dende la educación menemista a la fin de sieglu, Ed. Galerna, 189 páxs., 1997.
  14. Educar, ente l'alcuerdu y la llibertá. Buenos Aires: Planeta, 1999. 233 páx.
  15. Neoliberalism and Education in Latin America, introducción de Peter Mclaren y Gustavo Fischman. Westview Press, USA, 2000, CRI.
  16. El llugar del saber. Buenos Aires: Galerna, 2003.
  17. De Simón Rodríguez a Paulo Freire, Educación pa la Integración Iberoamericana, editáu pola Organización Internacional Convenio Andrés Bello, CAB, 128 páxs., Bogotá D.C., Colombia, 2005. Amás, la República Bolivariana de Venezuela adquirió 5000 exemplares y distribuyir ente los docentes de dichu país.
  18. Carta a los Educadores del sieglu XXI, Adriana Puiggrós y collaboradores, Galerna, Buenos Aires, 2007.
  19. La Terrible suxestión de pensar que nun ye posible. Lluches por una democracia educativa (1995-2010), Galerna, Buenos Aires, 2010.
  20. Rodolfo Puiggrós. Semeya familiar d'un intelectual militante, Aguilar-Altea-Taurus-Alfaguara, Buenos Aires, 2010.

Llibros en collaboración editar

  1. "La socioloxía de la educación en Baudelot y Establet", en Torres y González Rivero (compilador): Socioloxía de la educación. Méxicu: CEE, 1980. CRI.
  2. Gómez Sollano; Puiggrós, A. Antoloxía: La educación popular n'América Llatina (2 tomos). Méxicu: SEP El Caballín, 1986. CRI.
  3. Podemos imaxinar na Arxentina, en dellos autores: Educación arxentina. Tandil: Universidá Nacional del Centru de la Provincia de Buenos Aires, 1987.
  4. Puiggrós, A., Balduzzi, J., Escontra una pedagoxía de la imaxinación n'América Llatina. Buenos Aires: Contrapuntu, 1988.
  5. «La muyer como suxetu de los testos pedagóxicos arxentinos»; en Muyer y escritura. Buenos Aires: Puru Cuentu, 1989.
  6. “Apuntes pa la evaluación del Congresu Pedagóxicu”, en De Lella, Krostch. Congresu Pedagóxicu Nacional. Buenos Aires: Suramericana, 1989.
  7. Puiggrós, Adriana: «Condiciones de la crisis na educación llatinoamericana», n'Aguilar y otros, La modernización educativa y el nuevu contestu internacional. Méxicu: SNTE, 1991.
  8. Puiggrós Adriana (direición ya introducción), Carli, De Luca, Gandulfo, Gagliano, Iglesias, Marengo, Rodríguez, Terigi, "Sociedá civil y Estáu nos oríxenes del sistema educativu arxentín", Tomu 2 de la Historia de la educación na Arxentina. Buenos Aires: Galerna, 1991. 361 páxs. RN.
  9. Puiggrós Adriana (direición, introducción y coautoría), Carli, Gagliano, Puiggrós, Rodríguez, Ziperovich, "Escuela, democracia y orde (1916-1943)", tomu 3 de la Historia de la Educación na Arxentina, Galerna, 1992, 341 páxs. Trabayu d'Adriana Puiggrós páxs. 7-99 RN
  10. Puiggrós Adriana (direición), Ossanna Y.-Puiggrós A. (co-coordinación del tomu). "Historia de la educación nes provincies y territorios nacionales (1885-1945)". Tomu IV de la Historia de la Educación na Arxentina. Buenos Aires: Galerna, 1993, 550 páxs. RN.
  11. Puiggrós, A. (direición), Bernetti J. L., Puiggrós A.: "Peronismu: Cultura política y educación (1943-1952)", Tomu V de la Historia de la Educación Arxentina. Buenos Aires: Galerna, 1993, 355 páxs. RN.
  12. Puiggrós, A.: Gómez Sollano, M. (co-coordinación y autoría de dellos trabayos), "Alternatives pedagóxiques, suxetos y prospectiva na Educación Llatinoamericana", Memoria d'un alcuentru, UNAM, Méxicu, 1992, 237 páxs. CRI
  13. Puiggrós, A.: Gertussi, G. Ciavatta Franco, M. A. (org.) Estudos comparaos y educação na America Llatina. Brasil: Livros do Tatu, 1993; Buenos Aires: Cortez, 1993. Páxs. 91–136. RI.
  14. Puiggrós, A.: «A mi, ¿para qué me sirve la escuela?», en Daniel Filmus (compilador): Pa qué sirve la escuela. Arxentina, Brasil, Colombia, etc.: Norma (Tesis), 1993.
  15. Puiggrós, A.: "Historia y prospectiva de la educación popular llatinoamericana", en Moacir Gadotti: Educação popular, utopía llatín-americana. Brasil: Cortez Ed., 1994. CRI.
  16. Gómez Sollano, M.; Puiggrós A.: “Presupuestos y campos de problematización na historia de la educación llatinoamericana”, en J. Vázquez, y P. Gonzalbo: La enseñanza de la historia. Méxicu: Interamer, 1994. CRI.
  17. Puiggrós, A, y P. Krostch: Universidá y evaluación. Estáu d'un alderique, Buenos Aires: Rei\Aique, 1994. RN.
  18. Puiggrós, A. "La Educación Primero", en Carlos Auyero, Eduardo Josami y otros, Cómo va gobernar el Frente Grande, Ed. La Urraca, Buenos Aires, 1994.
  19. Puiggrós, Adriana, "Modernidá, postmodernidad y educación n'América Llatina", n'Alicia d'Alba (compil) Posmodernidad y educación, CESU-UNAM, Méxicu, 1995. CRI.
  20. Lozano Seijas, Claudio; Puiggrós, Adriana (compiladores): Historia de la educación n'Iberoamérica, Méxicu: GV Ediciones. Buenos Aires: Miño y Dávila, 1995, tomu I, 320 págs; tomu II en prensa. CRI.
  21. Puiggrós, Adriana (direición). “Discursos pedagóxicos ya imaxinariu social nel peronismu” (1945- 1955), Tomu VI de la Historia de la Educación na Arxentina. Buenos Aires: Galerna, 1995. 308 páxs. RN.
  22. Puiggrós, Adriana, "Presencies y ausencies na historiografía pedagóxica llatinoamericana", n'Héctor Rubén Cucuzza (comp.) Historia de la Educación n'alderique. Buenos Aires: Miño y Dávila, 1996. RN.
  23. Puiggrós, Adriana: «Educación neolliberal y quebre educativu», en Revista Nueva Sociedá, nᵘ 146. Caracas, nov-dic 1996. RI
  24. Puiggrós Adriana (direición), Ossanna Y.-Puiggrós A. (co-coordinación del tomu). “Historia de la educación nes provincies arxentines”. (1945-1983).Tomu VII de la "Historia de la Educación na Arxentina". Buenos Aires: Galerna, 1997. RN.
  25. Puiggrós Adriana (direición, coordinación de la investigación y testu central): Dictadures y utopíes na historia recién de la educación arxentina (1955-1983). Tomu VIII de la Historia de la educación na Arxentina. Buenos Aires: Galerna, 1997. RN.
  26. Torres, C. A., Puiggrós, A.: Latin American Education, Comparative Perspectives. Estaos Xuníos: Westview Press, 1997. CRI.
  27. Puiggrós, Adriana: “Paulo Freire y vos novos imaginários pedagóxicos llatín-americanos”, en Michael Apple, Antonio Novoa(org.), Paulo Freire, política y pedagoxía. Porto (Portugal): Porto Ed., 1998, CRI.
  28. Puiggrós, Adriana, Educación neolliberal y alternatives, en Alcántara Santuariu; Poces; Horcasitas; Torres: Educación, democracia y desarrollu nel fin del mileniu. Méxicu: Sieglu XXI, 1998. CRI
  29. Puiggrós, Adriana y otros, Nes llendes de la educación. Neños y mozos del fin de sieglu. Buenos Aires: Homo Sapiens, 1999. 212 páx.
  30. Maffei, Duprat, Puiggrós y otros. Educación y modelu de sociedá. Reflexones dende la carpa blanca. Mendoza (Arxentina): Diógenes, 1999.
  31. Puiggrós, Adriana. "Paulo Freire do ponto de vista da interdisciplinariedade", en Streck Danilo R. y otros. Paulo freire. Etica, utopia y educacao. Brasil: Editora Vozes, 1999. CRI.
  32. Puiggrós, Adriana: un capítulu n'Albín Gómez: Por qué volvieron. Buenos Aires: Homo Sapiens, 1999.
  33. Puiggrós, Adriana: “World Bank education policy: market liberalism meets ideological conservatism», en Vicente Navarro (compilador): The political economy of social inequalities. Consequences for health and quality of life. Nueva York: Baywood, 2000. CRI.
  34. Puiggrós, Adriana: «La universidá del 73»; en Agresti y otros: A 25 años del golpe. Buenos Aires: UBA/Páxina 12, 2000.
  35. Puiggrós, Adriana: “Latin american political, cultural, and educational changes at the end of the millennium”, en Michael Richards, Pradip N. Thomas, y Zaharon Naim: Communication and development: the freirean connection. Cresskill (Nueva Jersey): Hampton Press, 2001, CRI.
  36. Educación, lliberalismu y neolliberalismu n'América Llatina. El casu d'Arxentina, en HeCNRy Giroux. Compilación. USA(en prensa) CRI
  37. Puigggrós A., "Educación y poder: los desafíos del próximu sieglu". en Carlos Alberto Torres (compilador): Paulo Freire y l'axenda llatinoamericana nel sieglu XXI. Buenos Aires: Clacso, 2001. CRI
  38. Introducción al Estáu de la conocencia nel área d'epistemoloxía, campu y teoría de la educación. Méxicu: Comisión Mexicana d'Investigadores n'Educación (COMIE), 2002. CRI.
  39. «Retos de la universidá arxentina»; en Dussel y otros. Buenos Aires: FCE-Flacso, 2003.
  40. La fábrica de la conocencia. Buenos Aires: Homo Sapiens, 2004.

Referencies editar

  1. Identificador de autores.ar: 10581. Apaez como: Adriana Victoria Puiggrós.
  2. Afirmao en: Los dueños de internet. Páxina: 63. Autor: Natalia Zuazo. Data d'espublización: 2018.
  3. Identificador Beca Guggenheim: adriana-puiggros.
  4. «Constitución de la Provincia de Buenos Aires» (castellanu). Archiváu dende l'orixinal, el 28 de xunu de 2012. Consultáu'l 30 de xunetu de 2008.
  5. «Retrato familiar d'un intelectual militante. Anticipu esclusivu de la biografía de Rodolfo Puiggrós escrita por Adriana, la so fía» (castellanu). Archiváu dende l'orixinal, el 4 de marzu de 2016. Consultáu'l 22 de xunetu de 2013.
  6. «Intelectuales del Frente Pa la Victoria» (castellanu). Consultáu'l 30 de xunetu de 2008.
  7. Ver, ente otros llibros de la so autoría, La fábrica de la conocencia. Buenos Aires: Homo Sapiens, 2004.
  8. «Programación 2008» (castellanu). Consultáu'l 29 de xunetu de 2008.
  9. AppealWeb.com.ar
  10. P'ampliar la información de les polítiques educatives implementaes na provincia mientres la so xestión, encamiéntase consultar el llibru Cartes a los educadores del sieglu XXI. Buenos Aires: Galerna, 2007.
  11. «Ley de Implementación Efectiva de la Responsabilidá del Estáu nel Nivel d'Educación Cimera». Infoleg. Información Llexislativa. Consultáu'l 29 de setiembre de 2016.
  12. http://www.pagina12.com.ar/diario/universidad/10-285011-2015-10-30.html
  13. http://premiosdemocracia.org.ar/ternado/adriana-puiggros/

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Mario Porto

Direutora Xeneral de Cultura y Educación de la Provincia de Buenos Aires

2005 - 2007
Socesor:
Mario Porto


Predecesor:
Dante Caputo

Secretaria pa la Ciencia, la Teunoloxía y l'Innovación Granible

2001
Socesor:
Julio Lluna