Arquiteutura high-tech

El high-tech (alta teunoloxía) ye un estilu arquiteutónicu que se desenvolvió mientres los años setenta. Toma'l so nome del llibru: The Industrial Style and Source Book for The Home, publicáu en 1978 por Joan Kron y Suzanne Slesin. El llibru amuesa abondosos exemplos d'obres onde primen los materiales industrializaos particularmente utilizaos en techos, pisos y parés.

La sede central del HSBC (Ḥong Kong) de Norman Foster, ye un exemplu d'arquiteutura High Tech.

Otru términu utilizáu pa identificar esti estilu ye'l de Tardientu Modernismu, comoquier, primeramente l'arquiteutura High Tech implicó una revitalización del Movimientu Modernu; un desarrollu natural de les idees precedente pero sofitao na innovación y la teunoloxía. Esti periodu fai de ponte ente'l Movimientu Modernu y el Postmodernismo; suxurir n'unu d'esos periodos grises onde nun hai una llende clara ente'l fin d'un periodu y l'entamu d'otru. Podría dicise que se retoma un estilu qu'amorrentaba como'l Movimientu Modernu, se lo reinterpreta a partir de da-y una fuerte imaxe teunolóxica y llanzar persistiendo hasta'l presente. El so meyor artista ye Norman Foster

Había una desilusión creciente na arquiteutura moderna sobre'l progresu y evolución de dichu estilu. La concreción de los proyeutos de desarrollu urbanu propuestos por Le Corbusier, condució a una ciudá terriblemente monótona. Más cuando yeren realizaos en forma estandarizada. L'entusiasmu pola construcción d'edificios económicos condució a la concreción d'edificios con calidá de terminaciones desaxeradamente baxes. Munchos de los barrios residenciales diseñaos dexeneraron en sitios onde reinaba la disgregación social, la violencia y la delincuencia a lo llargo del mundu. De resultes la xente desilusiónase respectu de la imaxe de progresu que se-y proponía y nel mundu occidental empezó a reconocese l'error que se cometiera.

Comoquier el desarrollu de l'Arquiteutura Moderna prevaleció y la sociedá apoderar de la estética moderna. Tomó amás elementos del Movimientu Metabolista de los ´60 onde la teunoloxía llegaba al estremu d'imaxinar edificios y ciudaes de Ciencia ficción. Nestes idees destacaron el grupu Archigram y arquiteutos xaponeses enrolados nel Metabolismu, como Kenzō Tange, Kiyonori Kikutake, Kishō Kurokawa y otros. Esto yera d'esperase yá que los edificios modernos yeren bien blandos y flexibles y la novedá del so aspeutu estéticu adoptárase. L'High Tech ye una respuesta a esto y crea una estética bien nueva: glorificando la fascinación pola continua innovación teunolóxica.

Oxetivos editar

L'arquiteutura High Tech basar en munchos temes propies de l'Arquiteutura Moderna, de los cualos apoderóse reelaborando y desenvolviendo sobre la base de los últimos enclinos. Los oxetivos principales de l'arquiteutura High Tech consiste nun xuegu creativu de crear cualquier cosa nueva evidenciando la complexidá de la téunica.

L'arquiteutura moderna esforciar en remontase contra los cánones establecíos pa crear una nueva estética. L'arquiteutura High Tech sigue esa actitú de rebeldía. Nel llibru: "High-Tech: The Industrial Style and Source Book for The Home", Joan Kron y Suzanne Slesin alderiquen alrodiu de la estética High Tech, onde utilicen espresiones enfátiques como "...your parents might find insulting..." (NDT: ye probable que'l to padres atopar insultante). Esti espíritu demuestra afechiscamente l'actitú rebalba.

Kron y Slesin fueron muncho más alantre (cuando acuñaron el nome del movimientu nel llibru) esplicando'l términu High Tech como aquel utilizáu nos círculos arquiteutónicos pa describir un númberu siempres mayor de viviendes y edificios públicos con aspeutu crudamente teunolóxicu (NDT: "nuts-and-bolts-exposed-pipes technological look"). De toes formes High Tech foi un referente na actual arquiteutura moderna, como ye l'exemplu de la torre Agbar en Barcelona.

Carauterístiques editar

Les carauterístiques principales de l'arquiteutura High Tech son bien variaes, incluyendo la esposición de componentes téunicos y funcionales de la construcción, una disposición relativamente ordenada y un usu frecuente de componentes prefabricaos. Les parés de vidriu y les estructures d'aceru son bien populares nesti estilu. Estes carauterístiques xuníes, xeneraron una estética industrial. La téunica, en dellos aspeutos, implicó la base del fundamentu estéticu de les construcciones.

No que respecta al diseñu interior había una preferencia por utilizar oxetos familiares a la industria; por casu: recipientes usaos na industria químico como xarrones pa flores. Esto porque l'oxetivu yera l'usu de la estética industrial. Oxetivu que brindara a la xente una familiaridá ente l'espaciu de trabayu industrial y el llugar onde viviría o s'entretendría. El movimientu buscó dar a tou una apariencia industrial.

Ye importante remarcar que los elementos téunicos amosaos pa xenerar la estética industrial nun yeren solamente a los fines estéticos sinón a los funcionales. Respuenden a una esixencia proyeutual resolviendo problemes de diseñu. Son solamente funciones, aquelles que yeren reelaboraciones del funcionalismu del Movimientu Modernu. Inda los elementos industriales caltienen en parte una apariencia y un oxetivu funcional.

La función editar

Previu al Movimientu Modernu les funciones del edificiu atopábense ocultes y a posteriori destacábense formalmente les funciones y usos y priorizábase la flexibilidá.

Esta flexibilidá significa que l'edificiu tien de ser un catalizador d'actividaes y los servicios téunicos tienen de ser propuestos y tar claramente definíos. El Centru Pompidou en París de Piano & Rogers ye un exemplu completu del estilu High Tech. La estructura portante, los conductos de ventilación y aire acondicionáu, la escalera mecánica, el tresformadores; tou a la vista. Nel so momentu foi dafechu revolucionariu, una y bones los conductos de ventilación que precedentemente taben ocultos agora tán a la vista.

Otru aspeutu de l'arquiteutura High Tech ye l'anováu enfotu en que con teunoloxía se podía ameyorar al mundu. Esto ye particularmente evidente nel proyeutu de construcciones téunicamente sofisticaes de Kenzō Tange realizaes y/o proyeutaes en Xapón mientres el boom edilicio de los años sesenta. Pocos d'esos proyeutos fueron realmente tresformaos n'edificios.

Nos años ochenta la High Tech evoluciona formalmente hasta faela malo d'estremar del restu de l'Arquiteutura Postmoderna. Munchos de les sos temes ya idees fueron absorbíos nel llinguaxe de les otres corrientes arquiteutóniques postmodernas y la distinción cesó.

Los edificios fueron construyíos principalmente n'Europa y América del Norte. Dempués de la destrucción de munchos edificios significativos n'Europa mientres la Segunda Guerra Mundial, reconstruyilos yera bien problemáticu. Los arquiteutos tuvieron de decidir si retrucar los modelos históricos o sustituyilos con materiales modernos y nueva estética.

La innovación científico y tecnolóxico nos años setenta provocaron un gran impautu na sociedá. Sobreexcitados pola carrera espacial y la llegada del home a la lluna por Neil Armstrong en 1969, xunto a la exasperante innovación de la teunoloxía militar. Estos desarrollos suxurieron na mente de les persones que tou podría ser solucionáu cola meyora y desarrollu teunolóxicu. Los preseos teunolóxicos empezaron a ser comunes pa tola sociedá y esto xeneró una aceptación d'optar por instalaciones, estructures portantes y cubiertes a la vista. Estes construcciones High Tech fueron acaldía más visibles pal home mediu. Este desenvolvió un amor pola teunoloxía amosada pola Arquiteutura High Tech.

La so evolución editar

Cola crisis del petroleu de 1973, munchos d'estos edificios volviéronse imposibles de caltener pol altu usu de materiales metálicos y vidriu que non solo implicaron nun rápidu avieyamientu sinón nun enorme gastu enerxéticu. El Centru Pompidou que fuera reconocíu como un esponente del nuevu enclín rápido mutó nel exemplu de lo que nun tenía de faer se. Los principales facedores del High Tech Foster [1], Rogers, Piano, Thomas Herzog, Francoise-Hélène Jourda y Gilles Perroudin decidieron refundar el High Tech pa faer frente a los nuevos problemes qu'empezaron a aforfugar a la humanidá a principios de los 90. Pa esto en 1993 mientres la Conferencia Internacional de Florencia sobre la enerxía solar na arquiteutura y l'urbanismu fundan el grupu READ que recibe sofitu de la Comunidá Europea.

Ente los fines de READ atopábase la profundización del usu de les enerxíes anovables na construcción. Asina empiecen a proponese idees proyeutu más amigables col mediu ambiente onde ente los primeros esponentes de lo que güei se denomina Arquiteutura sustentable fueron l'edificiu Commerzbank en Frankfurt del Main de Foster y el Centru Cultural Mont Cenis[2] de Jourda & Perraudin escontra fines de los 90. Estos fueron consideraos los primeres Ecu-tech como evolución del movimientu High-tech no qu'anguaño se denomina Arquiteutura sustentable.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Bibliografía editar

Galería imagen editar

Ver amás editar