El blanquismu ye una corriente política que debe'l nome al escritor, políticu y revolucionariu Auguste Blanqui, socialista francés del Sieglu XIX.

Blanqui afirmaba que la revolución debía ser el resultáu d'una impulsu dau por un pequeñu grupu organizáu de revolucionarios que daríen el « golpe de mano » necesariu pa llevar al pueblu hacia la revolución. Los revolucionarios llegaríen asina al poder y seríen los encargaos d'entamar el nuevu sistema socialista.

N'ocasiones el términu de « blanquista » foi utilizáu sobremanera pa descalifirar una teoría polos sos adversarios, especialmente n'oposición col marxismu. Asina, Lenin y los bolxeviques fueron calificaos de blanquistes por diversos marxistes, como Charles Rappoport o los menxeviques, y especialmente por Georgi Plekhanov, que se sofitaba principalmente sobre la concepción vanguardista del partíu revolucionariu propuestu por Lenin. L'acusación foi llargamente refugada por Rosa Luxemburg en Blanquismu y social-democracia[1], onde considera esta acusación de blanquismu caduca dafecho na medida na que ta fecha en condiciones socio-históriques fondamente estremaes.

Notes editar