Columbia Records ye'l nome de marca más antigua utilizada na grabación de soníu, datando de 1888. Anguaño ye una subsidiaria de la marca Sony Music. Tamién, ye la discográfica más antigua del mundu, siendo la primer compañía en producir grabaciones como alternativa a los cilindros de fonógrafu. Empezó a llanzar grabaciones de cantantes, instrumentistes y bandes dende l'añu 1903. Dende 1961 hasta 1990, les sos grabaciones n'Estaos Xuníos y Canadá fixéronse al traviés del sellu CBS. Anguaño, comparti ser subsidiaria de la marca Sony Music en xunto con Epic Records y RCA Records.

Columbia Records
sellu discográficu y marca rexistrada
Llocalización
Sede Nueva York
Direición Estaos Xuníos
Historia
Fundación15 xineru 1889
Fundador Edward D. Easton
Sector
Industria música
Participación empresarial
Organización matriz Sony Music Entertainment
Elementu esplotáu CBS 30th Street Studio (en) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

 
Primer sede de la Columbia Phonograph Company en Washington, D. C. (1889).

Columbia foi orixinalmente la distribuidora y vendedora de los fonógrafo d'Edison y los sos respeutivos cilindros en Washington, DC, Maryland y Delaware. Como yera'l costume de delles compañíes rexonales de fonógrafos, Columbia produció munches de les grabaciones nos cilindros comerciales que distribuyía. Columbia amontó los sos llazos comerciales con Edison y la "North American Phonograph Company" en 1893, y darréu, namái vendía grabaciones y fonógrafos de la so propia manufactura.

Columbia empezó vendiendo discos grabaos y fonógrafos en forma paralela a los sistemes de cilindros en 1901. Por una década, Columbia Records compitió tantu cola compañía de cilindros de Edison como cola compañía de discos Victor Talking Machine, siendo unu de los trés grandes nomes na industria transnacional del soníu grabáu. En 1908 Columbia introdució la producción masiva de los discos de doble llau, con grabaciones estampaes en dambos llaos del discu. Esto solía faer pa les grabaciones comerciales de música popular y cantantes de poca sonadía, pos les grabaciones de celebridaes como cantantes d'ópera y famosos instrumentistes, siguieron siendo d'una sola cara hasta l'añu 1923 cuando se decide (conxuntamente con Victor Talking Machine) dexar de producir esta clase de discos y entornase de llenu a la producción de discos dobles.

En 1903, la compañía empecipia la serie de discos de celebridaes sol nome "Columbia Grand Opera Record", cuntando con dalgunos de los más destacaos cantantes llíricos de la dómina como Ernestine Schumann-Heink, Edouard de Reszke y Sigrid Arnoldson. Yeren discos d'una sola cara con acompañamientu de pianu, como xeneralmente fíxose hasta 1905 cuando los cantantes empezaron a acompañase con orquesta.

Columbia sentó precedente na innovación y perfeccionamiento que faía de los sos productos, yá seya ameyorando dellos dispositivos patentaos por Edison o bien brindando meyores del so propiu maxín en cuanto al mecanismu de los aparatos y a la so parte acústica, ameyorando les membranes de reproducción y de grabación y llegando munches vegaes a superar a los aparatos de Edison en mecánica y reproducción del soníu.

En xunetu de 1912 Columbia decidió concentrase puramente nes grabaciones de discos, abandonando la manufactura de fonógrafos de cilindru y los cilindros respeutivos, anque la empresa siguió prensando y vendiendo grabaciones en cilindru del so catálogu anterior por unu o dos años más.

A principios de 1925, Columbia empecipió la grabación de discos sol entós novedosu procesu llétricu de grabación creáu pola empresa d'Estaos Xuníos Western Electric y que fuera denomináu comercialmente Viva Tonal. Nun alcuerdu secretu con Victor, dambes compañíes nun fixeron de la conocencia pública'l nuevu procesu de grabación per dellos meses, pa nun perxudicar les ventes de les sos grabaciones acústiques remanentes mientres yera construyíu'l nuevu catálogu de grabaciones llétriques. En 1926, Columbia adquirió Okeh Records. N'ochobre de 1928, l'executivu de Columbia, Frank Buckley Walter aventurar a producir les primeres grabaciones del xéneru de música country o "hillbilly" en Johnson City, Tennessee ya incluyó a artistes del xéneru tales como Clarence Greene y al lengendario violinista y actor, Charlie Bowman.

Artistes editar

N'ochobre de 2012, Columbia Records tenía rexistrada una plantía de más de 85 artistes.

Dalgunos de los artistes más reconocíos son:

Sellos afiliaos editar

Dalgunos de los sellos afiliaos a Columbia Records son:

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Referencies editar