En matemátiques, el conceutu de curva tenta d'amosar la idea intuitiva de llinia continua, d'una dimensión, que cimbla de direición paulatinamente. Exemplos cenciellos de curves zarraes son la elipse o la circunferencia, y de curves abiertes la parábola, la hipérbola o la catenaria. La reuta sería'l casu llímite d'una curva de radiu infinitu.

Curva
concepto geométrico (es) Traducir
espacio unidimensional (es) Traducir, llugar xeométricu, llinia y forma
Cambiar los datos en Wikidata

Definiciones editar

En xeometría, una curva nel n-espaciu euclidianu ye un conxuntu   que ye la imaxe d'un intervalu Ι abiertu baxo una aplicación diferenciable  , i.e:

 

au suel dicise que ( ) ye una representación paramétrica o parametrización de  .

Col envís d'evitar auto interseiciones, puntos singulares y a los cabos, defínese el conceutu de curva cenciella como aquella curva tala que pa tou puntu p esiste un Ω entornu abiertu de p pal que   almite una representación de clas   con  .

Xeometría diferencial de curves en editar

La xeometría diferencial de curves propón definiciones y métodos p'analizar curves cencielles nel espaciu euclideu tridimensional o, más xeneralmente, curves conteníes en variedaes de Riemann. En particular, nel espaciu euclideu tridimensional  , una curva de la que se conoz un puntu de pasu y el vector tanxente en talu puntu, queda descrita ensembre pola so corvadura y torción. Esta corvadura y torción puen estudiase per duana del denomáu triedru de Frênet-Serret, desplicáu darréu.

Vectores tanxente, normal y binormal editar

 
Vista esquemática del vector tanxente (azul), vector normal (verde) y vector binormal (bermeyu) d'una curva espiral.

Dada una curva parametrizada r(t) según un parámetru cualesquiera t defínese'l denomáu vector tanxente, binormal y normal como:

 


 


 


Estos tres vectores son unitarios y perpendiculares ente sí, xuntos configuren un sistema de referencia móvil conocíu como triedru de Frênet-Serret. Ye interesante que pa una partícula física desplazándose nel espaciu, el vector tanxente ye paralelu a la velocidá, mentanto que'l vector normal da'l cambéu direición por unidá de tiempu de la velocidá o aceleración normal.

Referencies editar

Enllaces esternos editar