Daniel Martín García

Daniel Martín García (19 de febreru de 1977Madrid),[3] conocíu artísticamente como Dani Martín, ye un cantante y actor español, conocíu por ser compositor, líder y vocalista del grupu de pop rock El Canto del loco.

Daniel Martín García
Vida
Nacimientu Madrid[1]19 de febreru de 1977[2] (47 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu cantante, compositor, actor, compositor de cantares, actor de cineactor de televisión
Premios
Xéneru artísticu pop
Instrumentu musical guitarra
voz
Discográfica Sony Music
IMDb nm1012635
danimartin.com.es
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Dani Martín nació en Madrid el 19 de febreru de 1977. Crióse colos sos padres y la so hermana en Alcobendas,[4] pela rodiada de Madrid. Dende pequeñu gustába-y asonsañar a los sos artistes favoritos nel salón de la so casa, lo que lu llevó a suañar con formar el so propiu grupu dalgún día. Consciente de que l'institutu nun-y atraía, empezó a trabayar col so padre al empar que desenvolvía los sos estudios d'Arte Dramático na escuela de Cristina Rota, quien-y facilitó los sos primeros trabayos como actor teatral y cómicu. Más tarde, decidiría camudar d'escuela, entrando na de William Layton. A partir del momentu en que terminó la so formación, Dani Martín empieza a apaecer en diversos papeles como actor, tantu en cine como en televisión. La so primer apaición en televisión foi como botones nun especial de Nuechevieya xunto a Martes y Trelce. Darréu, presentó'l programa musical Ponte les piles y tamién apaeció en dellos capítulos de series destacaes, como Al salir de clase, El comisario, Hospital central, 7 vidas, Raquel busca su sitio, Cuenta atrás o Los hombres de Paco, ente otres munches apaiciones. Mientres faía papeles diversos en cine y televisión, empezó a trabayar como repartidor de pidíos yá que, como él mesmu confesó, encantába-y conducir, según la llibertá qu'esi trabayu concedía-y al dexa-y tar na cai toa'l día escuchando y cantando la música que-y gustaba: los Pistones, Hombres G, los Nikis...[5]

A partir del añu 1994, Dani Martín lidera una banda llamada El canto del loco, colos que publica dellos discos destacaos y collecha munchos ésitos.En setiembre de 2009, El Canto del loco decide dixebrase, polo que Dani Martín empieza la so carrera musical en solitariu. N'agostu de 2010, Dani Martín publica'l primer senciellu del so primer álbum como solista. El senciellu llamóse "16 Añinos" y l'álbum "Pequeñu". En 2013, saca'l so segundu álbum: Dani Martín.

Carrera musical editar

Nel añu 1994 crea'l grupu musical El Canto del loco xunto a Iván Ganchegui, David Otero, el so primu, Jandro Velázquez y Chema Ruiz. Influyíos principalmente por otros grupos españoles de la década de 1980 y con cinco álbumes d'estudiu, El Canto del loco consiguió vender mientres los sos quince años de vida más d'un millón de copies de los sos discos,[6] convirtiéndose n'unu de los grupos musicales más importantes del panorama español de la dómina.[7][8][9] En setiembre de 2009, El Canto del loco decide dixebrase pa centrase nes carreres en solitariu de cada miembru del grupu.

El 25 d'agostu de 2010, Dani Martín publicó'l so primer senciellu en solitariu «16 añinos» y nel 26 d'ochobre de 2010 llanza al mercáu'l so primer discu en solitariu, Pequeñu. Dos de los cantares ("El mio llamentu" y "El cielu de los perros") tán dedicaes a la so hermana, finada en 2009 a los 34 años por un infartu cerebral. El 26 d'ochobre de 2010, gana nos premios 40 Principales el premiu al meyor artista solista y ye nomáu a meyor videoclip pol cantar "16 Añinos".

El 23 de payares de 2010 entamó la so primer xira en solitariu col so álbum Pequeñu en Madrid.

En 2012, grabó xunto a Miguel Bosé el cantar Te digo amor (orixinal del álbum Serenu de Bosé) para Papitwo, el nuevu álbum de duetos de Bosé, llanzáu'l 4 de setiembre.

Nesti mesmu añu, tamién grabó un dueto xunto a Tony Bennett, el cantar Are you having any fun? formó parte del discu del norteamericanu Viva Duets onde l'artista márcase duos colo más granao del cantar llatín.

En Mayu de 2013, anunciu al traviés de Twitter y de la so web oficial que'l so nuevu single diba llamase Cero y que saldría a la venta a partir del 3 de xunu en ITunes y en toles tiendes de discos dixitales españoles.

El 17 de setiembre de 2013 salió a la venta'l so segundu discu en solitariu, llamáu "Dani Martín". Nesti mesmu añu, el 25 d'ochobre empezó una xira de 12 conciertos n'España. En 2014 fixo una xira de munchos más conciertos, nos que gran parte d'ellos escosó totalmente les entraes. Dos conciertos d'esta xira (22 y 23 de mayu nel Palaciu de los Deportes de Madrid) fueron grabaos y el 14 d'ochobre de 2014 salió a la venta l'álbum en direutu tituláu "el mio teatru", qu'inclúi tamién el DVD del conciertu con artistes convidaos como Alejandro Sanz, Joaquin Sabina, Serrat, Leiva y l'arxentín Axel.

En setiembre y ochobre de 2015 realizó una xira de dos únicos conciertos n'España titulada "La Cuerda Fluexa", enllenando Les Ventes y el Pabellón Olímpicu de Badalona para asina celebrar los sos 15 años nel mundu de la música. Leiva, Sidecars y Estopa fueron los artistes convidaos p'acompaña-y en dichos eventos.

En 2017, el día 4 de febreru, empieza la Xira El Monte Rusu . Consta de 25 conciertos, que les sos entraes escosar na mayoría de los casos. L'aventura arrinca en Xixón, sigue en Zaragoza y llévalu por Vigo, Santander, San Sebastián, Pamplona, Bilbao, Cáceres, Vitoria, Valladolid, Sevilla, Granada, Murcia, Roquetas de Mar, Alicante, Valencia, Palma de Mallorca, Les Palmes de Gran Canaria, Tenerife, Cádiz y Málaga, hasta finales de mayu. De siguío, en xunu, va empezar una xira per Colombia, Perú y Méxicu. Al so regresu, va actuar en Marbella n'agostu, en Córdoba y Mérida en setiembre, n'A Coruña, Logroño, Salamanca y Xerez n'ochobre, en Madrid (en cinco causes), Castellón y Albacete en payares y a lo último, en Barcelona, n'avientu, según los sos conciertos confirmaos a 7 de febreru de 2017.

Carrera interpretativa editar

Dende l'añu 2000, Dani Martín compaxina'l so llabor al mandu d'El Canto del loco, coles sos incursiones en cine y televisión.

A partir de la so formación como actor, Dani Martín desenvolvió numberosos trabayos como actor de cine, ente los que s'inclúin el so papel protagonista en Serenes de Fernando León de Aranoa, Ensin vergüenza de Joaquín Oristrell, Cientu de Carlos Villaverde y Manuel Sanabria, Yo soy la Juani de Bigas Luna, o la so pequeña intervención na película Los abrazos rotos, dirixida por Pedro Almodóvar.

Tamién cabo añader la so participación como actor teatral nes obres Hestories en Blues y Cachorros, en series de televisión como Cuenta atrás , Al salir de clase, Policías, Raquel busca su sitio, Petra Delicado, Siete vidas, Hospital Central o Los hombres de Paco.

Ente 2007 y 2008 protagonizó una serie pa la cadena de televisión Cuatro llamada Cuenta atrás, na qu'interpretaba al impulsivu inspeutor xefe de policía Pablo Corso. Contuvo dos temporaes .

 
Dani Martín nun conciertu de la xira d'El Canto del loco.

Vida privada editar

Nos sos entamos como cantante conociéronse-y delles pareyes ente les sos munches fans, moces que suañaron con tener una vida de mancomún col mozu de los cantares nes que munches d'elles creyéronse ver reflexaes, pero nada seriu (según les declaraciones realizaes en delles entrevistes a diversos medios de comunicación) hasta que nel añu 2002 empezó a salir cola excantante de La Oreja de Van Gogh Amaia Montero.

Tuvo una rellación cola presentadora Patricia Conde dende 2007 hasta 2009, que terminó con una amistosa separación ente dambos.

Dende 2009 y hasta 2012, caltuvo una rellación sentimental cola estilista Huga Rei, onde tuvieron a puntu de pasar pol altar.

En 2013, caltuvo una rellación cola presentadora de Telecinco, Melissa Jiménez.

Dende principios de 2014 y hasta setiembre d'esi mesmu añu, el cantante caltuvo una rellación sentimental cola actriz Blanca Suárez, a la que conoció mientres el rodaxe del videoclip del cantar Emocional, que terminó en setiembre de 2014.[10]

Dani Martín ye primu hermanu de David Otero, más conocíu como El Pescao.

Discografía editar

El Canto del loco *

2000 - El Canto del loco

Dani Martín
Álbum Detalles Certificación Ventes
Pequeñu

3x   Platín

180.000

Dani Martín

2x   Platín

80.000

El Monte Rusu

1x   Platín

40.000

Grandes Ésitos y Pequeños Desastres

_

_

Reediciones
Álbumes en direutu
Álbum Detalles Certificación Ventes

1x   Oru

20.000

DVD

Senciellos editar

Añu Single
2010 16 Añinos
2010 Mira La Vida
2011 El mio Llamentu
2013 Cero ( ) / Caminar
2013 Qué Guapa La Vida
2014 Emocional
2016 Les Ganes
2016 Los Charcos
2016 París
2017 Que Se Muerran d'Envidia Feat. Carla Morrison
2018 Dieciocho

Collaboraciones editar

Que Te Vaya Guapu (con Mónica Cruz) (2010)

Te Recuerdo (con Virginia Labuat) (2011) / En Direutu, NON Comercializada * Te Preciso (con Hombres G) (2011)

Pue Ser (con [Georgina]]) (2012) / En Direutu, NON Comercializada * Are You Havin' Any Fun? (con Tony Bennett) (2012)

Muyer Divina (con Natalia Lafourcade) (2014) / En Direutu * Anque Me Mientas (con Alejandra Guzmán) (2014)) / En Direutu * Siempres Voi Tar» (con Axel) (2014)

ToLos mios Males (con Sidecars) (2016) / En Direutu * Que Nun Lleven A Roma (con Pedro Guerra, Joaquín Sabina, Dolo y Nach) (2016)

Filmografía editar

Cine editar

I Love You Baby (2001)

Televisión editar

El comisario (1 episodiu, 1999)

Hospital Central (1 episodiu, 2000) - Toni

Los hombres de Paco (2009) - Jota

La nueche de Rober (2018) Convidáu

Premios y Nominaciones editar

Premios 40 Principales
Añu Categoría Resultáu
2010 Meyor artista solista Ganador
2010 Meyor videoclip del añu con "16 añinos" Nomáu
2013 Meyor Artista o Grupu Nomáu
2013 Meyor Videoclip Musical (Cero) Nomáu
2013 Meyor Album (Dani Martín) Nomáu
2013 Meyor Cantar (Cero) Nomáu
2013 Artista Nacional más Polifacéticu y la la Trayeutoria Mención especial
2014 Meyor Videoclip Musical (Emocional) Nomáu
2014 Meyor Festival, Xira o Conciertu n'España (Dani Martín - Xira Cero 2014) Nomáu
2016 Artista o Grupu del Añu Nomáu
2016 Grabación del Añu (El Monte Rusu) Nomáu
2016 Meyor videoclip del añu con "Les ganes" Ganador
2017 Nomáu
Premiu Disco del añu TVE ganándola totalmente
Añu Categoría Resultáu
2010 Nomáu
Premiu Ondes
Añu Categoría Resultáu
2016 Ganador
Premios Grammy Llatinos
Añu Categoría Resultáu
2017 Meyor Videu Musical Versión Curtia (Los Charcos) Nomáu

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 15 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 3 mayu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. «Dani Martín - Profesionales de televisión». Fórmula TV. Consultáu'l 19 de febreru de 2009.
  4. ««Fui un chaval distintu al que nun-y gustaba'l fútbol y diba al teatru»» (2 de xunu de 2011). Consultáu'l 3 de marzu de 2017.
  5. Martín, Fernando (2007). La Historia d'El Canto del loco, un cantar a cuatro voces. Sony Music.
  6. Ruíz, Cristina (27 de marzu de 2008). «El Canto del loco enseña cuerpu y alma en Persones, el so nuevu álbum d'estudiu». El Mundo. Consultáu'l 19 d'abril de 2008.
  7. Pedrosa, M.J.. «El Canto del loco revoluciona al públicu nel Teatru d'El Ejido». Diariu Ideal. Consultáu'l 19 d'abril de 2008.
  8. De la Rúa, Álvaro & Herrero, Nacho (4 d'abril de 2008). «El Canto del loco: "La ideoloxía del nuesu sellu ye nun faer tou lo malo que nos fixeron"». Los 40 principales. Consultáu'l 19 d'abril de 2008.
  9. Blánquez, Javier (11 d'abril de 2008). «Anatomía d'una xira». El Mundo. Consultáu'l 19 d'abril de 2008.
  10. Dani Martín y Blanca Suarez yá nun escuenden el so amor

Enllaces esternos editar