Elfrida (Ælfthryth) nació nel castiellu de Lydford, en Devon, nel añu 945, siendo la fía de conde Ordgar, xusticia de Devon. El so primer maríu foi'l caballeru Ethelbaldo, xusticia de Anglia del Este, que foi asesináu pol rei Edgar el Pacíficu d'Inglaterra, pa poder llograr la mano de la vilba, siendo la mesma Elfrida cómpliz del crime (964).

Elfrida
reina consorte

Vida
Nacimientu Devondécada de de 940
Nacionalidá Bandera de Inglaterra Reinu d'Inglaterra
Muerte Wherwell (es) Traducir17 de payares de 1000[1] (50/60 años)
Familia
Padre Ordgar
Casada con Edgar el Pacífico (es) Traducir [2]
Æthelwald, Ealdorman of East Anglia (en) Traducir [2]
Fíos/es
Hermanos/es Ordwulf
Pueblu Casa de Wessex (es) Traducir
Oficiu monarca
Cambiar los datos en Wikidata

Foi coronada al pie del so maríu como reina d'Inglaterra na abadía de Bath, el 11 de mayu de 973, siendo la segunda reina saxona en recibir tal honor -la primera foi Judith, la segunda muyer del rei Ethelwulfo-.

Muertu'l rei (8 de xunetu 975), Elfrida trata de que la corona pase al so únicu fíu sobreviviente, Etelredo, en llugar de al so fiyascu Eduardo; el fundamentu pal so reclamu yera que Etelredo naciera d'una reina unxío y consagrao, ente que la madre d'Eduardo nunca foi coronada. Pero a la fin -y gracies al fuerte sofitu de San Dunstán, ente otros- la Witan confirma a Eduardo como nuevu rei. Entós, la reina viuda y el so fíu #retirar al castiellu de Corfe.

Ellí vivíen cuando, el 18 de marzu del añu 978, el nuevu rei Eduardo decide visitala a ella y al so mediohermanu, aprovechando que taba de cacería pela redolada.

Ufiertándo-y una copa de vinu pa enfrescase dende lo alto de la torre del castiellu, aprovecha la distracción del rei pa ordenar a unu de los sos escuderos que solmenara a Eduardo una puñalada nel llombu. Asustáu'l so caballu y habiéndose atorado el so pie nel estribu de la cabalgadura, Eduardo ye abasnáu pol animal hasta matalo.

Consumida polos reconcomios depués de ver la serie de milagros qu'asocedíen en nome del asesináu rei, Elfrida #ordenar de monxa na abadía benedictina de Santa Maria y San Melor, cerca a Amesbury, en Salisbury, fundáu por ella, según #dicir, pa expiar los sos tarrecibles pecaos. En 986 fundara tamién l'abadía de Wherwell, en Hampshire, onde morrió'l 17 de payares de 1002, a los 57 años d'edá, siendo soterrada ellí mesmu.

Referencies editar

  1. «Oxford Dictionary of National Biography» (inglés). Oxford University Press (2004).
  2. 2,0 2,1 2,2 Afirmao en: Kindred Britain.
  3. 3,0 3,1 3,2 Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.

Enllaces esternos editar