Erromango

islla de Vanuatu

Erromango ye la islla más grande de Tafea, la provincia más meridional de Vanuatu. Tien un área de 888 km². El monte Santop, con 886 m.s.n.m., ye'l puntu más altu de la islla. La so población ye de 1.500 habitantes anque llegó nel so momentu[¿cuándo?] a superar los 10.000. Les principales poblaciones son Narvin Porto (Potnarvin) y Dillons Bay (Upongkor). Asina mesmu Ipota, foi d'antiguo una importante población.

Erromango
Situación
PaísBandera de Vanuatu Vanuatu
Provincia (es) Traducir Tafea (es) Traducir
Tipu islla
Parte de Islas Vanuatu (es) Traducir
Asitiáu en Océanu Pacíficu
Coordenaes 18°48′S 169°04′E / 18.8°S 169.07°E / -18.8; 169.07
Erromango alcuéntrase en Vanuatu
Erromango
Erromango
Erromango (Vanuatu)
Datos
Altitú media 259 m
Superficie 888 km²
Población 1950
Fusu horariu UTC+11:00
Cambiar los datos en Wikidata
Masacre n'Erromango. La muerte del reverendu John Williams, misioneru de la Sociedá Misionera de Londres, y del señor Henry Harris n'Erromango, Vanuatu, en payares de 1839. La obra amuesa a los homes siendo atacaos por delles persones con garrotes, llances y arcos y fleches. Detrás d'él hai un barcu con marineros y otros homes siendo atacaos por otru grupu d'homes.

La península de Traitor's Head, al norte de la badea de Cook, ta formada por tres estratovolcanes. En 1881 tuvo llugar la erupción d'un volcán submarín asitiáu ente esta península y la islla Goat.[1]

Mientres el sieglu XIX la islla yera conocida pola so producción de sándalu, qu'en gran parte escosóse. Tamién ye l'hábitat de los árboles kauri y tamanu. Estes especies tamién sufrieron la fuerte deforestación, sicasí, col sofitu de la Xunión Europea ta faciéndose un esfuerzu para la recuperación y el desenvolvimientu sostenible de la producción.

Erromagno foi una de les principales fontes de trabayadores qu'engañaos o secuestraos trabayaron nos plantíos.

Históricamente na islla faláronse cuatro llingües: el sie, el sorung, l'ura y l'utaha. El sorung y l'utaha desaniciáronse, ente que l'ura tien un amenorgáu númberu de falantes. Toes elles pertenecen al grupu de les llingües del sur de Vanuatu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar