Les Falles son una fiesta popular celebrada'l mes de marzu, per San Xosé, en València y alredor de sesenta otres ciudaes de la provincia. La fiesta toma'l nome de les construcciones de materiales combustibles de varios metros d'altor a les que que se-yos prende fueu la nueche ente'l 19 y el 20 de marzu.

Falla durante la cremà.

Los monumentos falleros suelen tener varies figures, conocíes como ninots, alredor d'una figura central. Na mayor parte de los casos faen referencia a l'actualidá y tienen un conteníu satíricu, esplicitáu por diferentes carteles con versos y frases humorístiques que se-y cuelguen.

Tiense noticies d'esta fiesta dende'l sieglu XVIII. El so orixe suel esplicase pol vezu de los carpinteros, que tiene como patrón a San Xosé, de prender fueu a les estructures de madera de les que colgaben los candiles al llegar la primavera. Sicasí, ye probable que, como les fogueres de san Xuan, tenga tamién rellación cola tradición pagana de prender fueos pa recibir la primavera.

La actividá festiva de les falles ta asociada a la música, coles bandes de música que percorren les cais, y les Provincia deactividaes pirotécniques (petardos, voladores, fueos artificiales) que resuenen a cualquier hora.

Los particpantes na fiesta van ataviaos cola vistimienta tradicional, el vistíu de de fallera pa les muyeres y el de panderola o de saragüell, más cenciellu, nes casu de los homes.

Actividaes falleres na ciudá de València editar

La preparación de les falles ocupa varios meses del añu. En cada barriu de la ciudá hai una comisión, conocida como casal faller, que s'ocupa de financiar la construcción del so monumentu. En cada comisión suel haber tamién una comisión infantil, integrada unicamente por nenos que s'ocupa de plantar la so propia falla.

La fiesta propiamente dicha entama a finales de febreru cola cridà. Trátase d'un actu nel que la fallera major (una moza moza escoyida por un xuráu ente los miembros de les diferentes comisiones falleres) declara abiertes les festividaes.

Tolos díes ente'l día primeru y el 19 de marzu , hai un espectáulu pirotécnicu, conocíu como la mascletà. L'epectáculu tien llugar a les dos de la tarde na plaza del Ayuntamientu.

El 15 de marzu pela nueche ye'l día de la plantà, cuando s'instalen na cai los monumentos falleros.

El 19 de marzu, día de San Xosé, les fiestes terminen cola cremà, el momentu en que se-yos prende fueu a les falles. La ceremonia celébrase a les doce la nueche, dempués de que la fallera major encienda un castiellu de fueos artificiales.


Referencies editar

Enllaces esternos editar