Fascismu[1] (del italianu fascio, faz, fasces, al empar del llatín fasces, pl. de fascis) ye una ideoloxía y un movimientu políticu totalitariu que surdió na Europa d'enteguerres (1918-1939) n'oposición a la democracia lliberal y al proyeutu d'estáu socialista, frente a los que se presentaba como una tercera vía.

Fascismu
sistema políticu, ideoloxía política y movimientu políticu
nacionalismu, populismu y Totalitarismu
Fascismu Neofascismo (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Les razones d'esta postura encuéntrense en que la democracia lliberal representaba los valores de los vencedores de la Primer Guerra Mundial y per otru llau el movimientu obreru tenía como referente a la recién revolución bolxevique.

Empondera la idea de nación frente a la d'individuu o clase; desanicia la discrepancia política en beneficiu d'un partíu únicu y los llocalismos en pro del centralismu. Remana arteramente los medios de comunicación y el carisma de un líder nel que se concentra tol poder. Aprovezse de los sentimientos de medrana y frustración coleutiva pa exaltalos per aciu de la violencia, la represión política y la propaganda, y desplázalos escontra un enemigu común (real o imaxinariu, interior o esterior), que fai de chivu espiatoriu frente al qu'empobinar tola atomía de mena irreflexivo, llogrando la unidá (voluntaria o per duana de la fuercia) de la población. Ye espansionista y militarista.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar