Guizhou (lléase Kúei-Zhóu; chinu simplificáu: 贵州, chinu tradicional: 貴州, pinyin: Guìzhōotrescripción antigua: Kweichow) ye una de les ventidós provincies que, xunto coles cinco rexones autónomes, cuatro conceyos y dos rexones alministratives especiales, conformen la República Popular China. La so capital ye Guiyang; otres ciudaes importantes son Zunyi, Anshun y Duyun.

Guizhou
Alministración
PaísBandera de la República Popular China República Popular China
ISO 3166-2 CN-GZ
Tipu d'entidá Provincies de China
Capital Guiyang
Cabezaleru/a del gobiernu Li Bingjun
Nome oficial 贵州省 (zh-cn)
贵州省 (zh)
Nome llocal 贵州省 (zh)
División
Xeografía
Coordenaes 26°48′N 106°48′E / 26.8°N 106.8°E / 26.8; 106.8
Superficie 176167 km²
Llenda con Sichuan, Yunnan, Guangxi, Hunan y Chongqing
Puntu más altu Jiucaiping (en) Traducir
Demografía
Población 38 562 148 hab. (1r payares 2020)
Densidá 218,9 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+08:00
gzgov.gov.cn
Cambiar los datos en Wikidata

Carauterístiques editar

Tien una población de 39 millones d'habitantes (2004). El so territoriu ocupa una superficie de 174.000 km², que pa efeutos comparativos ye similar a la d'Uruguái.

Llinda, al norte, col conceyu de Chongqing; al este, cola provincia de Hunan; al sur, cola Rexón Autónoma Zhuang de Guangxi; al oeste, cola provincia de Yunnan; y, al noroeste, cola provincia de Sichuan.

Ye una de les rexones más probes de China y una de les más lluvioses: 270 díes d'agua al añu. Un 60% de la población ye analfabeta y una tercer parte de los sos pueblos nun disponen de comunicación per carretera.

La provincia foi conquistada pola dinastía Han que la dexó totalmente escaecida dau lo difícil que resultaba l'accesu a la zona y los pocos recursos naturales de los que dispón. Foi la dinastía Ming la que s'encargó d'ocupala y de treslladar dalgunos de los edificios alministrativos a la provincia.

Ta poblada por diversu etnies ente les que destaquen los Miao y los Buyei. Tamién hai miembros de les etnies Yi, Dong y Shui. Los miembros de les 49 minoríes étniques presentes na rexón representen un 37% de la población total.

Divisiones alministratives editar

Guizhou ta entamáu en 6 ciudaes prefeutura y 3 prefeutures autónomes:

Mapa # Nome Hanzi Hanyu Pinyin
 
— Ciudá-prefeutura —
1 Bijie 毕节市 Bìjíe Shì
2 Zunyi 遵义市 Zūnyì Shì
3 Tongren 铜仁市 Tóngrén Shì
4 Liupanshui 六盘水市 Liùpánshuǐ Shì
5 Anshun 安顺市 Ānshùn Shì
6 Guiyang 贵阳市 Guìyáng Shì
— Prefeutura Autónoma —
7 Qianxinan 黔西南布依族苗族自治州 ---------- 8 Qiannan 黔南布依族苗族自治州 ---------- 9 Qiandongnan 黔东南苗族侗族自治州 Qiándōngnán Miáozú Dòngzú Zìzhìzhōo


Referencies editar

Enllaces esternos editar