Hermanos de les Escueles Cristianes

Hermanos de les Escueles Cristianes ye una concregación de maestros llaicos, que refuguen ser sacerdotes, y nun formen una orde relixosa tradicional. Foi creada por Xuan Bautista de La Salle en Reims (Francia) nel añu 1684.

Hermanos de les Escueles Cristianes
instituto religioso (es) Traducir y organización
Llocalización
Sede Roma
Direición Francia
Italia
España
Polonia
Eslovaquia
Rumanía
Hungría
Grecia
Turquía
Alemaña
Austria
Suiza
Portugal
República d'Irlanda
Reinu Xuníu
Bosnia y Herzegovina
Eslovenia
Croacia
Israel
Xordania
Siria
Exiptu
Sudán
Sudán del Sur
Eritrea
Etiopía
Kenia
República Democrática d'El Congu
Camerún
Nixeria
Níxer
Burkina Fasu
Benín
Costa de Marfil
Guinea
Mozambique
Sudáfrica
Madagascar
India
Paquistán
Myanmar
Tailandia
Vietnam
Brunéi
Filipines
Australia
Xapón
Papúa Nueva Guinea
Nueva Zelanda
Estaos Xuníos
Canadá
Méxicu
Guatemala
Hondures
El Salvador
Nicaragua
Costa Rica
Panamá
Cuba
Haití
República Dominicana
Colombia
Venezuela
Brasil
Ecuador
Perú
Bolivia
Paraguái
Arxentina
Chile
Coordenaes 41°54′N 12°25′E / 41.9°N 12.42°E / 41.9; 12.42
Hermanos de les Escueles Cristianes alcuéntrase en Francia
Hermanos de les Escueles Cristianes
Hermanos de les Escueles Cristianes
Hermanos de les Escueles Cristianes (Francia)
Historia
Fundación1688
Fundador Xuan Bautista de La Salle
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata
Imaxe de San Xuan Bautista de La Salle, fundador de los Hermanos de les Escueles Cristianes.

Los anicios editar

La idea del fundador yera la de crear escueles nes que los fíos de los artesanos y los probes deprendieren de baldre a lleer, escribir y aritmética y recibieren, amás, una educación cristiana. Pa ello, en collaboración con doce compañeros, entamó esa xera educativa. Al tratase d'escueles gratuites la orde buscaba benefactores que sofitaren económicamente'l caltenimientu de les comunidaes d'Hermanos.

Una de les carauterístiques de la educación impartida polos Hermanos yera enseñar a los sos alumnos na so llingua materna, el francés, dexando de llau'l llatín.

L'aprobación formal del Institutu de los Hermanos de les Escueles Cristianes pola Ilesia foi concedida'l 26 de xineru de 1725, per aciu d'una bulda papal de Benitu XIII titulada In Apostolicae Dignitatis Solio.

La supresión y restauración del Institutu editar

La esistencia llegal del Institutu en Francia quedó suspendida demientres la Revolución francesa ente los años 1792 y 1805, continuando un pequeñu grupu d'Hermanos esistiendo oficialmente en dellos Estaos pontificios y en Roma.

La restauración de la orde tuvo llugar baxo l'Imperiu gracies a la influyencia del inspeutor xeneral Ambroise Rendu que-yos esixó a ellos y a otres congregaciones una titulación que los capacitara pal enseñu. Esta restauración dio pasu a un tiempu de xorrecimientu del Institutu a lo llargo de tol sieglu XIX, pasando de 160 Hermanos en Francia ya Italia en 1810 (añu nel que los Hermanos retomen oficialmente les sos funciones educatives) a 14.631 a finales de la centuria, que finaría cola canonización del fundador en 1900. Nesti tiempu l'Institutu fíxose presente en 35 países, n'Europa Central, Inglaterra, Estaos Xuníos, Ecuador, Turquía, Tunicia, Madagascar, ...

Esti espardimientu de los Hermanos llevólos a tomar contautu con otres relixones incluyendo ente los sos alumnos a musulmanes, hindús o budistes, que teníen qu'acudir a les clases de catecismu, anque posteriormente s'eliminó esta obligación modificando'l modelu de misión de "conversión" que yera l'imperante naquelles dómines.

Ente los años 1830 y 1848 organizaron clases nocherniegues p'adultos peles que pasaríen al rodiu de 50.000 alumnos, según fontes del Institutu. Tamién trabayaron a lo llargo del sieglu XIX na educación y rehabilitación de los delincuentes.

El sieglu XX editar

Les lleis de secularización dictaes en Francia ente los años 1904 y 1912 fixeron camudar notablemente'l perfil del Institutu. Les escueles pertenecientes a les órdenes relixoses foron obligaes a pesllar, polo que los Hermanos procuraron continuar el so apostoláu n'otros llugares. El Sur de Bélxica, Canadá y España foron los principales destinos d'estos flaires.

Un fechu importante na vida de los Hermanos nesti tiempu ye la resolución de la llamada “cuestión del llatín”. Nel añu 1923 el papa Píu XI convidó al Institutu a que s'impartieren materies clásiques en delles escueles, ente elles el llatín, yá que la so ausencia de los planes d'estudiu de los Hermanos causara problemes y dificultaes a los alumnos d'eses escueles.

La realidá de la Ilesia y del Institutu camudaron enforma cola fechura del Conceyu Vaticanu II en Roma ente los años 1962 y 1965, a lo que los Hermanos intentaron retrucar con un Capítulu Xeneral nel añu 1966.

De magar esi añu, momentu nel que l'Institutu algamó'l mayor númberu de miembros de la so historia, entamó un periodu d'escayencia nel qu'un númberu importante d'Hermanos abandonen la orde.

Anguaño los Hermanos, en collaboración con seglares, tán presentes en 85 países de tol mundu. El so superior xeneral ye l'hermanu Robert Schieler, elixíu pal cargu nel Capítulu de la orde del añu 2014.

La presencia n'Asturies editar

Los Hermanos de les Escueles Cristianes aporten a Asturies nel añu 1900. El primer llugar nel que s'asitien ye en L'Arquera, nel conceyu de Llanes, de la mano del indianu Manuel Cué Fernández que fundó la Escuela del Dulce Nombre de María.

Llueu impartiríen enseñances en dellos llugares de les cuenques mineres del centru d'Asturies, onde foron llamaos polos patronos (el Marqués de Comillas especialmente) de les empreses mineres pa entamar la educación de los fíos de los trabayadores. Asina vemos qu'a principios del sieglu XX van poniendo escuela en La Felguera (1902), Mieres (1903), Bustiello (1906), Turón (1919) y Caborana (1920).

Nel añu 1908 entamaron a dirixir una escuela en Colunga.

Tamién tuvieron una presencia notable en Xixón, ciudá na que siguen trabayando anguaño. A la villa aportaron nel añu 1904 de la mano d'otru indianu, Ramón Álvarez de Arriba, qu'iguó l'edificiu del Hotel Dindurra pa convertilu en sede de la primer escuela de los Hermanos en Xixón a la que-y punxeron el nome de S. Ramón. El fallecimientu d'Eutiquio García-Sala que dexó tolos sos bienes al párrocu de la ilesia de S. Pedro, afaló la creación d'una escuela nel barriu de Cimavilla que tovía güei lleva'l nome de S. Eutiquio. Los institutos de Roces y La Calzada contaron, ente los sos enseñantes, con un bon númberu de lasalianos hasta finales de los años 1970, ocupando los cargos de direición de los centros los Hermanos Fortunato y Germán respeutivamente.

Demientres la Revolución de 1934 seis Hermanos de la Salle y un Padre Pasionista pertenecientes a la escuela de Turón foron asesinaos polos revolucionarios. Fueron beatificaos el 29 d'abril de 1990 y canonizaos por Xuan Pablu II el 21 de payares de 1999.

Los nomatos populares de los Hermanos editar

A lo llargo de los más de tres sieglos de vida de la orde, los Hermanos de la Salle fueron apodaos con dellos nomatos. El primeru d'ellos, Frères quatre bras, dieron-yoslu en Francia nos anicios del Institutu, y fai referencia al abrigu que llevaben ensin meter los brazos peles mangues.

Tamién recibieron, pela parte de los sos detractores, al final del sieglu XIX, el nomatu de Frères ignorantins yá que'l so reclutamientu popular, nun favorecía siempre una bona instrucción de cara al so llabor na enseñanza. Esta espresión foi utilizada por Karl Marx pa dar anuncia del baxu nivel y el calter clerical de la educación na Francia burguesa.

N'Asturies y n'otros llugares llamáronlos Baberos por mor del rabat, la llamativa señal blanca que colgaba del cuellu del so hábitu.

Hermanos Superiores xenerales editar

La Congregación Lasallista ta dirixida por un Superior xeneral, qu'acompañáu pol "Vicariu xeneral" y un "Conseyu xeneral", deben velar pol crecimiento y l'alministración de les obres Lasallistes repartíes pel mundu, dende la Casa xeneral con sede en Roma, Italia. Depués del so Fundador, San Xuan Bautista de La Salle, l'Institutu de los Hermanos de les Escueles Cristianes tuvo 27 Superiores Xenerales. La llista completa vien darréu:

Hermanu Nome de nacimientu Periodu País
Barthélemy Joseph Truffet 1717 - 1720   Francia
Timothée Guillaume Bazin 1720 - 1751   Francia
Claude Pierre Nivet 1751 - 1767   Francia
Florence Jean Boubel 1767 - 1777   Francia
Agathon Joseph Gonlieu 1777 - 1798   Francia
Frumence Jean-Baptiste Herbet 1798 - 1810   Francia
Gerbaud Sébastien Thomas 1810 - 1822   Francia
Guillaume-de-Jésus François Marre 1822 - 1830   Francia
Anaclet Claude-Louis Constantin 1830 - 1838   Francia
Philippe Mathieu Bransiet 1838 - 1874   Francia
Jean-Olympe Joseph-Just Paget 1874 - 1875   Francia
Irlide Jean-Pierre Casaneuve 1875 - 1884   Francia
Joseph Jean-Marie Josserand 1884 - 1897   Francia
Gabriel-Marie Edmond Brunhes 1897 - 1913   Francia
Imier de Jésus Jean-Antoine Lafabrègue 1913 - 1923   Francia
Allais-Charles Jean Petiot 1923 - 1928   Bélxica
Adrien Adrien Petiot 1928 - 1934   Francia
Junien Victor Auguste Détharré 1934 - 1940   Francia
Arèse-Casimir Noël Valentin Bression 1940 - 1946   Francia
Athanase Louis-Arthur Ritimann 1946 - 1952   Francia
Dionysius van Jezus Alphonse-François De Schepper 1952 - 1956   Países Baxos
Nicet-Joseph Pierre-Paul Loubet 1956 - 1966   Francia
Charles Henry Thomas-Joseph Buttimer 1966 - 1976   Estaos Xuníos d'América
José Pablo José Pablo Basterrechea 1976 - 1986   España
John Joseph John Johnston 1986 - 2000   Estaos Xuníos d'América
Álvaro Enrique Álvaro Rodríguez Echeverría 2000 - 2014 Costa Rica  Costa Rica
Robert Schieler Robert Schieler 2014 - 2022   Estaos Xuníos d'América
Armin Luistro Armin Altamirano Luistro 2022 -   Filipines

Referencies editar

Enllaces esternos editar

Acta fundacional de les escueles de Bustiello, en Mieres