Felipe Camino Galicia (11 d'abril de 1884Tábara – 18 de setiembre de 1968Ciudá de Méxicu), más conocíu como León Felipe, foi un poeta, escritor, farmacéuticu, dramaturgu y traductor español.

León Felipe
Vida
Nacimientu Tábara11 d'abril de 1884[1]
Nacionalidá España
Llingua materna castellanu
Muerte Ciudá de Méxicu[2]18 de setiembre de 1968[1] (84 años)
Familia
Padre Higinio Camino de la Rosa
Madre Valeriana Galicia Ayala
Estudios
Llingües falaes castellanu
inglés
Oficiu poeta, escritor, farmacéuticu, dramaturgutraductor
Trabayos destacaos El ciervo (es) Traducir
Movimientu Xeneración del 27
Xéneru artísticu poesía
Cambiar los datos en Wikidata

Axeitóu l'alcuñu León Felipe camudandu el sóu de Felipe Camino Galicia de la Rosa, que ye el vraeiro. Ñaciera nuna familia de notarios.

Tras recibise como farmacéutico, abandonóu el camín aposentáu ya burgués ya entamóu a ser vagamundu nuna vida perinchída de peripecias: la rexencia deillas farmacias en puebros d'España, percorriendu, lintres, el país como cómicu d'una compañía de teatru: el su ancierro na cárcel de tres años, convicto de desfalco; su enllaz fracasáu cola peruana Irene Lambarri, residiendu con eilla en Barcelona; la su vida bohemia na piyor de las pobrezas cacia 1919 en Madrid, cuandu emprincipiaba la su xera poética; dempués, tres años d'estancia en Guinea Ecuatorial trabayandu comu alministrador d'hospitales; viaxe en 1922 a Méxicu, con una carta de Alfonso Reyes que fará que altraviese las puortas pal ambiente inteleitual mexicano; trabayos de bibliotecario en Veracruz, ya de profesor de lliteratura española na Universidá de Cornell (EE.XX.); matrimoniu con Berta Gamboa, tamién profesora; torna a España al entamar la guerra civil, viviendu como militante republicano dica 1938, data u exilia dafechu en Méxicu, pasandu ser agregáu cultural de la embaxada de la República española nel exilio, única recoñecida entuences pul gobiernu mexicano.

Su obra suel asociase a la de Whitman, del que fou traduitor. Comparte con él el tono enérxico, de proclama y’arenga cuasi relixosa, ya’l impaciente cantu a la llibertá de quien tantu la guetóu.

Tras la res notoria celebración en 2004 del cientu venti aniversariu del su ñacimientu, inda hai partidarios de que seya reivindicáu León Felipe como un poeta mayor —atribuyese a Juan Ramón Jiménez el veredicto de que nun lu ye— superando las dificultaes qu' en vida deparanun-y la sua independencia de toas las corrientes lliterarias de la época ya la sua condición de exiliáu.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Identificador GND: 119553481. Data de consulta: 16 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 25 xunu 2015. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.

Enllaces esternos editar