Lliga de los Comunistes

La Lliga de los Comunistes foi la primera organización internacional na que les idees pueden ser consideraes como marxistes.

Lliga de los Comunistes
Bund der Kommunisten (de)
partíu políticu y transnational political party (en) Traducir
Llocalización
Sede Londres
Historia
Fundación1r xunu 1847
Disolución payares 1852
Fundador Karl Schapper
Friedrich Engels
Karl Marx
Organigrama
Presidente Karl Schapper
Cambiar los datos en Wikidata

La Lliga foi creada primeramente como Lliga de los Xustos polos obreros alemanes en París en 1836. La Lliga camudó de nome en 1847 convirtiéndose na Lliga de los Comunistes.

Yeren, nun entamu, un grupu próximu al socialismu utópicu, y a les idees de Gracchus Babeuf y de Wilhelm Weitling. Conviértese nuna organización internacional (esencialmente europea), la Lliga ye aconceyada en 1847 por Karl Marx y Friedrich Engels.

Ente los sos miembros figuraben : Johann Eccarius, Friedrich Engels, Ferdinand Freiligrath, Wilhelm Liebknecht, Karl Marx, Joseph Maximilian Moll, Karl Schapper, Wilhelm Wolff...

En febreru de 1848, la Lliga fai asoleyar un Manifiestu: el Manifiestu Comunista. El testu ta basáu sobre discusiones coleutives y la redación definitiva ye de Marx.

La Revolución de Marzu permite a lose militants de la Lliga tornar del exiliu, y participa na revolución n'Alemaña, pero la derrota d'esti movimientu conlleva detenciones, procesos xudiciales y de nuevo exiliaos.

La Lliga de los Comunistes disuélvese en 1852 a propuesta de Marx. Una década más sero un buen númberu d'ex-militantes xúnense a l'Asociación Internacional de Trabayadores demientre la so creación en 1864.

Referencies editar

Enllaces esternos editar