Nacionalismu européu

El europatriotismo o nacionalismu europeo ye'l patriotismu d'Europa. Con él ta rellacionáu'l pan-nacionalismu europeo.

El europatriotismo sostién la idea de qu'Europa forma una sola nación. Esta idea puédese encauzar escontra la Xunión Europea y escontra los Estados Xuníos d'Europa.

El europatriotismo nun ye una pallabra bien definida, y mientres dalgunos entiéndenlo como'l patriotismu pa y sobre Europa, los sos ideales comunes, heriedu y nociones asemeyaos (temes en discutiniu), munchos ven el Europatriotismo definíu como'l patriotismu pa y sobre la Xunión Europea. Tal patriotismu de la Unión Europea nun ye xeneralmente'l patriotismu pa les instituciones de la Unión Europea, sinón el patriotismu pa una visión de los pueblos de la Unión que s'identifiquen primero cola Unión Europea como un futuru de estáu nación (o un cuerpu supranacional asemeyáu) a diferencia de los pueblos onde'l patriotismu ye'l del Estáu miembru de la Unión Europea, del cual ellos son ciudadanos. Munchos tamién sostienen una visión na que la Unión Europea tomaría tol continente. Sicasí, tamién se sostienen otres propuestes como la creación d'unos Estaos Xuníos d'Europa.

Historia editar

El nacionalismu europeo naz cola idea de Victor Hugo de los Estaos Xuníos d'Europa. Resalvada esta idea polos contemporáneos de Victor Hugo, algamo'l so clímax nos años 20, sobremanera en setiembre de 1929, cuando'l presidente de Francia, Aristide Briand fixo un discursu nel que dicía qu'Europa hai d'avanzar escontra un modelu federal.

Sicasí, el nacionalismu europeo viose atayáu pol ascensu de Hitler al poder y la Segunda Guerra Mundial. Tal guerra fixo qu'Europa dexara de ser el centru del mundu, pasando a los Estaos Xuníos d'América.

Dempués de la Segunda Guerra Mundial, la idea de Victor Hugo foi creciendo y dando frutos, tal como la creación primero de la Comunidá Económica Europea, depués de la Unión Europea y l'implantación de la moneda única para tola Unión y la Constitución Europea.

Ideólogos del nacionalismu y federalismu europeos editar

  • Victor Hugo
  • Winston Churchill
  • Richard Nikolaus Graf von Coudenhove-Kalergi: Con obres como Europe must unite, Paneuropa, Crusade for Pan-Europe: autobiography of a man and a movement y Europe seeks unity: With a pref. by William C. Bullitt.
  • Guy Verhofstadt: The united states of Europe: manifesto for a new Europe, The Financial Crisis - How Europe Can Save the World, History of the Paneuropean movement from 1922 to 1962 y Europa en de nieuwe wereldorde
  • Ernest Wistrich: The United States of Europe , After 1992: The United States of Europe y Europe: out of the impasse.
  • Pasqual Maragall

Cultura ya identidá Pan-Europea editar

La idea de pan-europeísmu implica que'l prefixu aplícase a lo llargo de toa Europa en contraste colos países que lu conformen na actualidá.

Históricamente, la cultura europea nun llegó a una unidá xeopolítica, yá que les cultures nacionales influyeron na creación de estado-nación. Na actualidá, la integración europea coesiste coles llealtaes nacionales y el patriotismu nacional.[1]

El desenvolvimientu d'una identidá europea vese como un oxetivu vital na adquisición d'influencia política, económica y militar en tol mundu d'una Europa xunida.[2] Sofita la fundación de valores comunes europeos, como los derechos humanos fundamentales y l'espardimientu del bienestar.[2] Tamién fortalez la democracia supranacional y les instituciones sociales de la Xunión Europea.[2] El conceutu d'identidá común europea ye vistu como un subproductu de la meta principal del procesu integrador européu, y se promueve viviegamente.[2] Les poblaciones del Reinu Xuníu, los Países Baxos y Escandinavia tienen una alta proporción de euroescepticismo.

Cultura popular editar

Los exemplos de la cultura pan-europeo contemporánea llindar a delles formes de cultura popular:

  • Eurovisión ye unu de los elementos más antiguos identificables como "pan-européu" na cultura popular.[3] Atrayer a cientos de millones de persones y a un gran númberu de medios de comunicación. El concursu diríxelu la European Broadcasting Union. Tamién ta abierta a dellos países non europeos que son miembros de la EBU. Dellos políticos de países del este tómense más en serio el concursu, viendo la participación del so país nel concursu como un signu de la so "pertenencia a Europa", y dalgunos van tan lloñe que piensen que ye una pasu previu pa la so entrada na Xunión Europea.[4]

Los intentos apostaos pa usar la cultura popular pa promover la identificación cola Unión Europea fueron revesosos. En 1997, la Unión Europea distribuyó un cómic tituláu "La Guerra del Xeláu d'Artimora", dedicáu a los neños de les escueles. La oficina de la XE en Londres nun lo distribuyó por cuenta de la reacción d'indiferencia escontra tal puntos de vista.[5][6]

Simboloxía europea editar

 
La bandera de la Unión Europea ye'l símbolu más característicu del europatriotismo.

El continente européu entá nun tien símbolos oficiales, pero si tiénenlos les organizaciones europees. Dalgunos d'ellos son:

  • Una bandera: la bandera europea. Formada per un círculu de dolce estrelles doraes sobre un fondu azul. Acomúñase cola Unión Europea anque la adoptó'l Conseyu d'Europa en 1955, que arrexunta a tolos países europeos menos Bielorrusia y el Vaticanu. Como tanto la Unión Europea como'l Conseyu d'Europa representen la unidá europea, dambes organizaciones utilizan la mesma bandera.
  • Un himnu: el Himnu Européu. Ta basáu nel preludiu a la Oda a l'Allegría", el 4º movimientu de la Novena Sinfonía de Ludwig van Beethoven. Debíu al númberu de llingües europees, utilízase la versión instrumental, teniendo estatus non oficial la versión alemana.
  • Un día nacional": 9 de mayu, Día d'Europa. Tal fecha realizóse la Declaración Schuman, la propuesta d'unificar el carbón y l'aceru de Francia y Alemaña Occidental. Amás, coincide col Día de la Victoria, el final de la Segunda Guerra Mundial (celebráu'l 8 de mayu n'Europa Occidental) nos estaos que pertenecieron a la Xunión Soviética.
  • Un dominiu d'internet: .eu
  • Una moneda: l'euru.
  • Un exércitu: EUFOR (anque n'estáu embrionariu)

Deporte editar

Casi tol deporte n'Europa ta entamáu sobre una base nacional o subnacional. Los equipos europeos" son raros, un exemplu ye la Copa Ryder, un tornéu de golf ente Europa y los Estaos Xuníos d'América. Propúnxose crear un Equipu Olímpicu Européu, que rompería cola organización esistente al traviés de los Comités Olímpicos Nacionales.[7] L'ex-presidente de la Comisión Europea, Romano Prodi, suxurió que los equipos europeos teníen de llevar la bandera europea xunto cola banda nacional, propuesta qu'enoxó a los euroescépticos.[8][9] Según los sondeos del Eurobarómetro, namái'l 5% de los encuestaos pensó qu'un equipu européu fadría-yos sentir más "ciudadanos europeos".[10] Los equipos nacionales participen en competiciones internacionales, entamaes por federaciones deportives internacionales, que con frecuencia tienen una seición europea. Esto da llugar a un sistema xerárquicu nos eventos deportivos: nacional, européu y global. En dellos casos, la competición tien más calter "pan-européu". El fútbol -el deporte más popular n'Europa- entámase mundialmente pola FIFA y nel ámbitu européu entámalu la UEFA. Xunto cola organización tradicional nacional/internacional, la competición direuta ente los principales equipos a un nivel pan-europeo volvióse más importante.

Pan-nacionalismu européu editar

Nel sieglu XIX, col surdimientu de los nacionalismu, surdieron tamién idees d'unificación pan-europea, dalgunes d'elles basaes nel arianismo y en teoríes sobre la raza. Dempués de que les polítiques nazis y l'Holocaustu desacreditaran estes teoríes raciales, el énfasis movióse al pan-nacionalismu cultural.

Nel pensamientu pan-europeísta, tán aquellos que sofiten la idea d'Europa como una sola nación. En francés atopa'l términu Nation-Europe o Europe-Nation acomuñada simpre cola estrema derecha y grupos neo-fascistes y sobremanera cola Nouvelle Droite. N'inglés, el términu European Nationalism suelse encurtiar en Euronationalism. El sofitu a esta idea ye políticamente marxinal. Paradóxicamente -una y bones la idea d'una sola nación europea implica la desapaición de les naciones esistentes- los partíos nacionalistes son el que más la sofiten.

Grupo pan-europeos editar

En Francia el nacionalismu pan-europeo ta representáu pol Bloc Identitaire.

Otra organización, anque más esmolecida con considerancies antisemíticas y antiamericanes, ta Réseau Radical.

En Bélxica la principal organización nacionalista europea ye Synergies européennes liderada pol llector universitariu Robert Steuckers. Considérase-y parte de la Nueva Derecha.

En dambos países la idea tamién ta defendida pol Parti Communautaire National-Européen, un grupu Nacional-Bolxevique que devasó al Parti Communautaire Européen de Jean Thiriart.

Los Nacional-Bolxeviques rusos quieren xunir Europa y Rusia (incluyida la parte asiática) nuna unión euroasíatica controlada per Rusia (Neo-Eurasianismo).

Jeune Europe y Unión Internacional Paneuropea son otros dos partido paneuropeos.

Gran Europa editar

 
Iniciatives rexonales de la Unión Europea; axenda actual d'ampliación (Alcuerdu de Estabilización y Asociación y países candidatu), Política Europea de Vecindá, Asociación Oriental, Unión del Mediterraneu y Espacios Comunes de la XE y Rusia.

La idea de la Gran Europa refierse a la espansión d'Europa, devasando les fronteres tradicionales, incluyendo naciones trans-euroasiátiques[11] o aquelles con proximidá col heriedu européu.[12]

En concretu, puede faer frente a escenarios futuros de l'ampliación o'l desenvolvimientu de la Unión Europea, hasta'l puntu d'una Europa federal o Eurosfera[13][14][15] o la Europa reunificada tres la cayida del Telón d'Aceru.[16]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. "The supranational prospect held out by the EU appears to be threatened.... by a deficiency of European identity, in striking contrast to the continuing vigour of national identities,...." Anne-Marie Thiesse. Inventing national identity. [1]
  2. 2,0 2,1 2,2 2,3 European identity: construct, fact and fiction Dirk Jacobs and Robert Maier Utrecht University [2]
  3. "Eurovision is something of a cultural rite in Europe."
  4. "We are non longer knocking at Europe’s door," declared the Estonian Prime Minister after his country’s victory in 2001. "We are walking through it singing... The Turks saw their win in 2003 as a harbinger of entry into the EU, and after the Orange Revolution in Ukraine, tonight’s competition is a powerful symbol of Viktor Yushchenko’s pro-European inclinations." Oj, oj, oj! It's Europe in harmony. The Times, May 21, 2005. ""This contest is a serious step for Ukraine towards the EU," Deputy Prime Minister Mykola Tomenko said at the official opening of the competition." BBC, Ukrainian hosts' high hopes for Eurovision [3]
  5. [4]
  6. [5]
  7. «European Olympic Team». Consultáu'l 2006-02-07.
  8. http://ec.europa.eu/unitedkingdom/information/focus/united_in_europe.pdf
  9. http://www.euractiv.com/en/sports/olympics-prodi-wants-see-eu-flag-national-flags/article-129737
  10. Eurobarometer 251, p 45, [6].
  11. [7]
  12. Coca-Cola Forms 2 New Overseas Units; The New York Times; 21 January 2000; retrieved 7 August 2008
  13. Russian media reports on Yeltsin's pledge to cut troops; BBC News; 3 December 1997; retrieved 7 August 2008
  14. EU and Russia Agree to Strengthen Ties; DW-world; 10 May 2005; retrieved 7 August 2008
  15. Commission creates 'Wider Europe' task force; EurActiv; 10 July 2003; retrieved 7 August 2008
  16. [8]

Enllaces esternos editar