Los pioneros mormones yeren miembros de la Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes, tamién conocíos como Santos de los Últimos Díes, qu'emigraron al traviés de los Estaos Xuníos dende'l Mediu Oeste hasta'l Valle de Llagu Saláu, no que ye güei l'Estáu d'Utah. El viaxe, que realizaron unes 70.000 persones, empecipió n'abril de 1847 y concluyó cola terminación de la primer llinia de ferrocarril trescontinental en 1869.

Una estatua conmemorando a los pioneros mormones.

Historia editar

La Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes foi fundada n'abril de 1830 por Joseph Smith y un pequeñu grupu de siguidores, inaugurando ente'l cristianismu del este de los Estaos Xuníos, elementos teolóxicos nuevos, con enclinos restauracionistes. El constante proselitismu de la so nueva fe, el so enclín hacia la unidá social y política y les sos creyencies relixoses poco ortodoxes fixeron que fueren escorríos con frecuencia polos sos vecinos. Col tiempu, les diferencies relixoses, sociales y polítiques ente la nueva relixón y los sos vecinos convirtiéronse n'enfrentamientos, munches vegaes sangrinos. Nel términu de 15 años, fueron espulsaos de cuatro estaos primero que decidieren la so migración pionera al Valle de Llagu Saláu.

Persecución editar

 
Ataque escontra Joseph Smith, fundador del movimientu de los Santos de los Últimos Díes, Kirtland, Ohio.

Dalgunes de les creyencies, manifestaciones y vezos de los miembros de la recién fundada ilesia nun fueron bien recibíes por otres congregaciones cristianes. Asina, l'amestáu de nueves y diferentes escritures como El Llibru del Mormón, la manifestación de que Joseph Smith tuvo parolaes con Dios, Xesucristu y otros personaxes celestiales, la so forma de gobiernu teocrática y la controvertida práutica de la poligamia fueron una combinación de factores que provocaron tensiones que, col tiempu, desaguó n'episodios de violencia y en la persecución de los nuevos llíderes relixosos. Les persecuciones y los actos de violencia nun fueron esclusivos de los que nun pertenecíen a la ilesia. Nuna oportunidá, en Kirtland (Ohio), Joseph Smith foi cubiertu con una combinación de brea y plumes por una alteria ente la que s'atopaben individuos qu'hubieren salío de la ilesia. Esta persecución, ente otres razones, causó que'l cuerpu de la Ilesia colara d'un llugar a otru: Ohio, Missouri, y dempués Illinois, u los miembros de la ilesia construyeron la ciudá de Nauvoo. El gobernador de Missouri, Lilburn Boggs, emitió poco dempués una orde d'exterminación escontra tou mormón que viviera nel estáu. El descontentu cola perceición teocrática tamién tomó raigaños dientro de la ilesia, con grupos d'homes dixebraos de la ilesia entamando y liderando rebeliones y acusaciones llegales escontra de los mormones en Nauvoo y el so alcalde, Josph Smith. En 1844, mientres llanzaba formalmente la so candidatura a la presidencia de los Estaos Xuníos, Joseph Smith foi encarceláu, acusáu de dirixir l'esfaimientu d'una imprenta opositora. L'esfaimientu de la imprenta, fundada pol excomulgáu apóstol mormón William Law, foi una oportunidá aprovechada por críticos como Thomas Sharp, que pretendía abiertamente la ruina de la ilesia. La creación d'una milicia quitada en Nauvoo alterió entá ye más l'aselu d'otres ciudaes del condáu, como Warsaw y Carthage, que tarrecíen la propagación de la teocracia de Nauvoo. La crisis de socesión del movimientu de los Santos de los Últimos Díes asocedió dempués de la muerte violenta del so fundador, José Smith y el so hermanu Hyrum na cárcel de Carthage, el 27 de xunu de 1844. La ilesia, con sé entá en Nauvoo, siguió baxo la direición del quórum de los sos dolce apóstoles, ensin que fuera nomáu por casi dos años el socesor del so primer profeta. Finalmente, en 1846, la mayoría de la ilesia sofitó a Brigham Young, de 45 años d'edá, como'l nuevu presidente, ente qu'otros miembros siguieron a Sidney Rigdon o a Joseph Smith III (el fíu del fundador del movimientu). A su vez, dalgunos otros, como Emma Smith (esposa de Joseph Smith) permanecieron en Nauvoo y les sos rexones vecines. Dalgunos fieles fuera de Nauvoo, atoparon discrepancies na autoridá de los dolce y siguieron a James J. Strang, que proclamóse profeta y socesor de Joseph Smith.

Winter Quarters editar

 
Batalla de Nauvoo, (Illinois, Estaos Xuníos).

La tensión relixosa siguió amontándose en Nauvoo hasta llegar no que n'ocasiones llamóse la guerra mormona d'Illinois. Sofitaos pol poder llexislativu del estáu, entamaron dellos grupos civiles y, ocasionalmente, militares, pa espulsar a los mormones d'esi estáu. Brigham Young llogró axustar una tregua que dexaría a los santos de Nauvoo preparase con tiempu p'abandonar la ciudá, la cual algamara, pa 1845, una población de 22.559 habitantes. La mayoría de los miembros de la ilesia siguieron a Brigham Young y a nueve de los dolce apóstoles, estableciendo una estación transitoria en Winter Quarters, Nebraska, nel iviernu de 1846. Nesi llugar fixeron los preparativos pal éxodu de los pioneros, col envís d'establecer, fora de los Estaos Xuníos, un estáu llibre asociáu, independente del sistema federal y onde pudieran prauticar la so relixón ensin l'acosu de los xentiles, ye decir, d'aquellos que nun pertenecíen a la so ilesia. Young imaxinaba la creación d'un Estáu nuevu al que llamaba «Deseret». Poco queda güei en día de Winter Quarters, llugar onde los pioneros asitiaron dende 1846-1848 y au la transición física y eclesiástica de la ilesia fixo llegal y pública.

Motivación teolóxica editar

Según la creyencia de la Ilesia de Xesucristu de los Santos de los Últimos Díes, Dios dirixó a Brigham Young, socesor de Joseph Smith como Presidente de la Ilesia, a axuntar a tolos miembros pa emigrar hacia l'oeste, más allá de la frontera occidental de los Estaos Xuníos, contra lo que nesi entós yera Méxicu. No que se considera la revelación divina que dirixó al éxodu, comienza diciendo que les instrucciones constituyíen «la pallabra y la voluntá del Señor en cuanto al Campamentu d'Israel» y aportar pa los pioneros, la constitución que gobernó la xornada. Durante l'iviernu de 1846-47, los líderes Santos de los Últimos Díes en Winter Quarters, n'otres partes de Nebraska, y n'Iowa, entamaron la migración de la mayor parte de los miembros de la so ilesia, les sos pertenencies y ganáu. Esta enorme xera resultó ser un desafíu significativu pa la capacidá de lideralgu mormón, según pa la rede alministrativa esistente na recientemente restructurada ilesia.

Brigham Young personalmente arrexuntó tola información disponible sobro'l Gran Valle de Llagu Saláu y la Gran Cuenca norteamericana, consultando a montañeses que frecuentaben Winter Quarters, y celebrando xuntes col reverendu Pierre-Jean De Smet, un misioneru xesuita familiarizáu col área de la Gran Cuenca. Brigham Young y el so grupu de fieles nun yeren los únicos en trayeutoria hacia l'oeste estauxunidense. Pa 1845, unes 5.000 persones estableciéranse en Oregón, mentanto que munches otres fadríenlo a Texas y California. Brigham Young aportunaba en que los mormones poblaren llugares que naide más quixera y que-y apurrieren abondu aisllamientu pa poder prauticar llibremente la so relixón: pensó que'l Valle del Gran Llagu Saláu cumplía con esi requisitu y que, amás, tendría otres munches ventayes pa los Santos. Por el so papel nesta migración y por analoxía col Vieyu Testamentu, llamóse a veces a Brigham Young el "Moisés estadunidense".

Compañía de vanguardia de 1847 editar

Estableciendo una perceición favorable del territoriu d'Utah y aprobándose l'éxodu, Young entamó una compañía de vanguardia p'abrir el camín del oeste hasta los Montes Rocosos, recoyer información sobro les condiciones del camín, incluyendo fontes d'agua y tribus d'amerindios, y esbillar, n'última instancia, el puntu central na Gran Cuenca nel qu'estableceríen el so abellugu.

L'envís principal yera aportar a un puntu de división ente los territorios d'Oregón y California aproximao nel paralelu 42, u se marca una división climática favorable: abondo fríu pa escontra el norte y bien desérticu contra'l sur.

La compañía inicial esbillaría y abriría un camín principal, cola mira de que los pioneros posteriores caltuviérenla y ameyoraren. Esperaba que'l grupu pudiera, u fuera posible, establecer cruces y tresbordadores, según semar y cultivar con, les téuniques d'irrigación que se requeríen. A finales de febreru, fixeron los planes pa recoyer los botes portátiles, los mapes, los preseos científicos, los preseos de granxa y les granes. Una ruta nueva na vera norte del ríu Platte, un afluente del ríu Missouri, foi escoyida pa evitar interferir colos viaxeros qu'establecieren el popular Oregon Trail na vera sur del mesmu ríu. Daes les necesidaes d'un grupu de persones tan numberosu como'l que se preparó pa viaxar contra l'oeste, los llíderes de la ilesia mormona, decidieron evitar conflictos potenciales sobro los derechos de llendo, l'accesu al agua o los sitios p'acampar establecíos polos primeros esploradores.

 
Winter Quarters, llugar de partida de los primeros pioneros mormones.

N'abril de 1847, Young consultó con miembros del Quórum de los Dolce Apóstoles neños volvieran recientemente d'una misión británica. John Taylor, Parley P. Pratt y Orson Hyde traxeron dineru donáu polos Santos de los Últimos Díes británicos, un mapa basáu nuna espedición de John C. Frémont al oeste, y preseos pa calcular la llatitú, elevación, temperatura y presión barométrica. Escoyíos los miembros del grupu de vanguardia, el grupu entamó en compañíes militares.

El grupu conformáu por 143 homes, incluyendo trés esclavos prietos y ocho miembros del Quórum de los dolce Ápóstoles, trés muyeres, y dos neños.

La compañía caltenía 73 carromatos, un cañón, 93 caballos, 66 gües, 19 vaques, 17 perros y dalgunos [[pitu|pitos, llevando abondu provisones, dafechu a la disposición del grupu por que durara un añu. Young estremó esti grupu en 14 compañíes, caúna con un capitán designáu. Preocupáu pola posibililidá d'un ataque por parte de nativos americanos, formó una milicia y guardies nocherniegues baxo la direición de Stephen Markham.

La travesía editar

El 15 d'abril de 1847, a les 2 de la tarde, el grupu de carromatos comenzó la so travesía al oeste dende Winter Quarters contra la Gran Cuenca. Al comenzar la tarde, percorrieron cinco quilómetros y acamparon nuna fila a poca distancia d'un tremáu de madera. Dalgunos rexistros en diarios demuestren que Young yera quien entamaba y coordinaba la travesía, y ocasionalmente arreprendía, por casu, cuando les entretenimientos del atapecer o de los domingos volvíense desenfrenades o cuando dalgún miembru del grupu fallaba nes sos xeres. Nuna ocasión Young riñó a los cazadores del campamentu por «esperdiciar la carne... matando más de lo que se precisaba». El campamentu llevantaba a les 5 de la mañana al son d'una corneta y esperábase que tuvieren llistos pal viaxe a les 7 de la mañana. La viaxe y les sos xeres diaries debíen terminar a les 8:30 de la nueche y el campamentu debía dormir a les 9:00. Viaxaben seis díes a la selmana, xeneralmente folgando'l domingu pa reparar el día de reposu.

Nes llanures, dempués d'un día de marcha, poníen los carromatos en círculu, un home con un violín tomaba'l so llugar cerca de la foguera y ellí mesmu, na pradera, los pioneros, dempués d'ufiertar una oración, tomaben de la mano y poníense a baillar y a reviciar d'un entretenimientu que fomentaba l'espíritu del Evanxeliu.
David O. McKay

Repartu de xeres editar

Dalgunos miembros de la compañía teníen xeres especifiques durante la viaxe. Por exemplu, a William Clayton designóselu escriba de la compañía y esperábase que redactase una descripción precisa del día de viaxe y la distancia percorrida cada día. Dempués de trés selmanes Clayton cansó de cuntar les revoluciones de la rueda d'una carroza y calcular d'esa manera la distancia diaria al multiplicar la cuenta pola circunferencia de la rueda. Al consultar con Orson Pratt, matemáticu competente, diseñó un mecanismu que consistía nuna rueda dentada de madera xunida al cubu de la rueda de la carreta, que 'cuntaba' o rexistraba por la so posición, les revoluciones de la rueda. El diseñu de Clayton, qu'él llamó «roadometer» (caminómetru), ye la base de la mayoría de los odómetros modernos. L'aparatu construyólu'l carpinteru de la compañía Appleton Milo Harmon, por mediu de les especificaciones de Clayton y Pratt, y usóse por primer vegada la mañana del 12 de mayu de 1847. Esti caminómetru amosaba un percorríu mediu ente 22 y 32 km diarios. Orson Pratt, unu de los apóstoles de la Ilesia na dómina, foi nomáu como observador científicu de la compañía. Fixo llectures regulares por mediu de preseos científicos, tomó notes sobro les formaciones xeolóxiques y los recursos minerales y describió plantes y animales. Los diarios que llevaben Clayton y Pratt fueron recursos valiosos pa los historiadores de la migración mormona al oeste. Otros miembros teníen xeres llaborales, como axorizar les esquitaes de decenes de miles de búfalos del camín pa dexar el pasu de les compañíes.

Les muyeres de la compañía tamién realizaron xeres vitales a lo llargo del camín. Magar pasaben enforma tiempu n'actividaes tradicionales tales como cocinar, coser y atender a neños, delles muyeres sirvieron como escribes de diarios con luxu de detalles. Harriet Page Young, esposa de Lorenzo Young, foi la primer muyer esbillada pa viaxar cola compañía. Ella taba enferma y Lorenzo tarrecía dexala detrás colos sos fíos. Les otres muyeres iniciales de la compañía, Ellen Sanders Kimball, esposa de Heber C. Kimball, y Clarissa Decker Young, esposa de Brigham Young, fueron convidaes a acompañar al grupu pa ocupase de Harriet Young y acompañala. Les trés muyeres recibieron depués la compañía d'un grupu de muyeres de la ilesia provenientes de Mississippi, quien se xunió al grupu en Laramie, Wyoming.

Fuertes Laramie y Bridger editar

 
Pioneros cruciando les planicies de Nebraska.

El primer trechu del viaxe, dende Winter Quarters hasta'l Fuerte Laramie llevó a la compañía seis selmanes, aportando al fuerte'l 1 de xunu. La compañía detúvose pa facer reparaciones y camudar les ferradures a los caballos. Nel Fuerte Laramie, xunieron al grupu de vanguardia miembros del Batallón Mormón,[32] y a quien se-y diera de baxa por enfermedá fueron unviaos a pasar l'iviernu a Pueblo (Colorado). Tamién nel grupu atopaben fieles provenientes de Mississippi, quien tomaran una ruta más escontra'l sur en direición a la Gran Cuenca. Nesti puntu, la crecida compañía encetó'l yá establecíu «Oregon Trail» en direición al puestu comercial de Fuerte Bridger, en Wyoming. Nun puntu de difícil encruz del ríu Platte, xusto enantes de llegar al ríu Sweetwater, la compañía fixo usu del so barcu portátil col que llograron cruciar con relativa facilidá. Los habitantes de Missouri a veres del ríu, cobraben a los Santos $1,50 o más por carru pa ayudalos a cruciar el ríu. Viendo la oportunidá d'ayudar a futuros viaxeros, según aumentar el dineru disponible pa la migración, nueve homes baxu la direición de Thomas Grover, fueron asignaos a construir y operar un ferry nesa llocalidá.

Durante la cabera selmana de xunu, Sam Brannan, llíder del barcu de mormones emigrantes Brooklyn, atopó cola compañía de vanguardia cerca del pueblu de Green River.[15] Brannan faló a Young sobro'l exitosu viaxe del so grupu y el so colonización de lo que güei ye San Francisco (California). Young tenía priesa por que la compañía de vanguardia siguiera hasta California, pero nun llogró que camudara de paecer el llíder mormón alrodiu de la Gran Cuenca. Brigham Young tamién s'axuntó col montañés Jim Bridger el 28 de xunu.[15] Aldericaron sobro posibles rutes hacia'l Valle de Llagu Saláu, y lo realista que sería establecer colonies nos valles montañosos de la Gran Cuenca. Bridger, entusiasta sobro la colonización allegada al llagu Utah, faló de la presencia de bona pesca, fruta xabaz, madera y bona sema. Díxolu a Young que los indios llocales consiguíen bones colleches, incluyendo maíz y calabaces, pero el siempre presente desafíu del área yeren les xelaes. La compañía siguió la so ruta pol llamáu Pasu del Sur (South Pass), amiyaron el ríu Green en balses hasta llegar al Fuerte Bridger el 7 de xunetu.[34] Coles mesmes, xunieron a ellos otros trelce miembros del destacamentu de malos del Batallón Mormón.

Los Montes Rocosos editar

La compañía de vanguardia enfrentábase agora a un trayeutu más peligrosu. La so nueva esmolición yera devasar los pasos de los Montes Rocosos. Los conseyos que recibieran yeren *contradictorios, pero Young escoyó siguir el camín a California escoyíu polos *buscadores d'oru del Grupu Donner l'añu previu. Poco dempués de dexar el Fuerte Ridger, el grupu atopó con Miles Goodyear, dueñu d'un puestu comercial na desembocadura del ríu Weber. Presentaba buen ánimu en rellación al potencial agrícola del francu Valle Weber.

Durante la so viaxe al traviés de los montes, la compañía de vanguardia estremó en trés seiciones. Desque cruciaron el ríu Green, dellos de los miembros del grupu sufríen fiebres, xeneralmente conocida como fiebre de monte, probablemente inducida por una garrapata. El mesmu Brigham Young cayó enfermu poco dempués de la so xunta con Goodyear. Esti pequeñu grupu compuestu por malos quedó arrezagáu detrás d'una compañía más grande, y créose una tercer división de reconocencia pa adelantrar peles montes pela ruta escoyida.

El Valle de Llagu Saláu editar

 
Entrando nel Valle del Gran Llagu Saláu.

El 21 de xunetu de 1847, la primer compañía llegó al Valle de Llagu Saláu, siendo los esploradores Erastus Snow y Orson Pratt los primeros en triar el valle. Pratt escribió: «nun pudimos acuartanos de glayar con gociu, lo cual casi involuntariamente escapa de los nuesos llabios, el momentu en qu'esta grandiosa y encantadora escena llegó a la nuestra vista». Los dos esploradores realizaron un circuitu de reconocencia d'unos 19 km nel valle enantes de volver al grupu más grande, que diba per detrás. El día siguiente, les árees más amplies del valle fueron #esplorar, reconocíos los regueros y agües termales y establecióse el primer campamentu nel Valle de Llagu Saláu. El 23 de xunetu, Orson Pratt ufiertó una oración dedicando la tierra al Señor. La tierra virxe foi cavada, fueron puestos canales d'irrigación y llantaos los primeros campos de pataques y ñabos.

El 24 de xunetu Young vio per primer vegada'l valle d'una carreta de malos, dirixida pol so amigu Wilford Woodruff. De acuerdo a Woodruff, Young espresó'l so prestu de l'apariencia del valle y declaró, «Ésti ye'l llugar correutu, sigan. Güei día, un monumentu ta erixíu nel llugar onde se fixo esta declaración. Young depués dixo que viera enantes el valle, incluyendo'l Picu Ensign, nuna visión y reconoció el llugar.

El 28 de xunetu, un miércoles, Young estableció'l llugar pal futuru Templu de Salt Lake City y presentó un plan de la ciudá a un grupu mayor pa la so aprobación. N'agostu de 1847, Young y otros miembros escoyíos de la compañía de vanguardia tornaron a Winter Quarters. P'avientu de 1847, más de dos mil mormones ficieron la viaxe al Valle de Llagu Saláu. Dellos cientos d'ellos, incluyendo Brigham Young, tornaron al este pa rexuntar y entamar travesíes mormones pa los años vinientes. Cada añu durante les subsecuentes migraciones mormones, siguiéronse entamando a les persones en «compañíes», caún llevando'l nome del so llíder. La compañía estremaba a su vez en grupos de 10 y 50 con autoridá y responsabilidaes delegaes pa la viaxe.

Condiciones del viaxe editar

Los pioneros viaxaron dende'l Valle de Llagu Saláu hasta la Gran Cuenca usando carromatos, carretes de mano y, en dalgunos casos, cargando personalmente coles sos pertenencies. Los carromatos cubiertos y tiraos por gües yeren frecuentes, en particular en compañíes con meyores recursos. Anque esisten evidencies de ocasionales desvíos y atayos, el so viaxe a lo llargo de les riberes del ríu Platte y al traviés del ríu Sweetwater ye'l trayeutu conocíu como Mormon Trail.

 
Carros tiraos por gües cruciando un ríu.

Los recursos financieros de los miembros de la Ilesia variaben, munches de les families sufrieren poles perdes de tierres y posesiones personales en Missouri ya Illinois. Esto impautó sobro los recursos y provisiones a les que podía apelar cada familia a lo llargo de les 1.000 milles (1.600 km) hasta llegar a la Gran Cuenca. Los fondos de la ilesia yeren tamién llindaos, pero los llíderes llograron coyer los recursos pa asistir lo meyor posible a les families y compañíes nel so pasu pioneru.

N'ochobre de 1845, mientres los Santos de los Últimos Díes preparaben pa partir de Nauvoo, un periódicu llocal, el Nauvoo Neighbor imprimió una llista de provisiones suxuríes pa cada vagón familiar: 2 ó 3 yugos de gües, 2 vaques llecheres, otros animales de ganáu, armes y municiones, 7 quilos de fierro, equipu de pesca, pa granxes y de cocina, y siquier 500 kg de farina y otros alimentos surtíos. Dalgunos pioneros sobreestimaron la cantidá de bienes que teníen capacidá de cargar na xornada. A medida que los gües debilitábense pol escesu de pesu, les carroces debíen ser allixeraes refugando posesiones apreciaes, incluyendo coleiciones lliteraries, preseos familiares y muebles. En 1847, xusto al este de los Montes Rocosos, la familia Kimball, por casu, cavó un gran furacu, envolubró el so pianu y pieles de búfalu y con procuru, soterrólu. Un equipu de gües estrayo'l preséu la viniente primavera y tresportólu al Valle de Llagu Saláu.

Delles compañíes más numberosu taben constituyíes mayormente por persones de menos recursos, quienes empuxaron los sos propios carros que conteníen toles posesiones personales que podíen cargar. A esgaya d'estos pioneros caminaron la mayoría del trayeutu ente que la so familia viaxaba sobro les carroces, dende Iowa, una distancia de 2.090 quilómetros.

Debío al clima nesa rexón, la meyor dómina pa viaxar yera ente abril y setiembre. Ensin embargu, dalgunes compañíes empezaron tarde'l so percorríu, lo que causó dificultaes y en dalgunos casos, desastres. La mas famosa yera la compañía de carroces de mano de Willie y Martin. Salieron de Iowa en xunetu de 1856, nun llegaron a Utah sinón hasta payares, sufriendo munches muertes debíu al rigorosu clima ivernal y a la falta de provisiones afeches. Unes 200 persones de les compañíes de Willie y Martin morrieron metanes d'inesperaes nubes de ñeve, enantes de ser #socorrer por un grupu de rescate dirixío por Brigham Young.

El barcu Brooklyn editar

 
El barcu Brooklyn, partió en febreru de 1846 y llegó a San Francisco en xunetu.

En payares de 1845, pidióse-y a Samuel Brannan, periodista y pequeñu publicitariu del periódicu mormón, The Prophet, (camudáu depués a The New York *Messenger), a pagar un barcu que llevara pasaxeros dende los Estaos Xuníos al territoriu de California. En sólo dos meses, Brannan iguó-yles pa reclutar 70 homes, 68 muyeres y 100 neños - 238 persones en total. Brannan axustó'l pasaxe de $75 por adultu y la metá d'esa suma pa los neños, col capitán Abel W. Richardson, maestru y principal propietariu del barcu Brooklyn.

El 4 de febreru de 1846, el mesmu día que comenzara'l éxodu mormón dende Nauvoo, el barcu Brooklyn zarpó del puertu de Nueva York y comenzó la so viaxe de casi 6 meses aldu a la mariña del Océanu Pacíficu del entós Territoriu Mexicanu de California. La nave pesaba 445 tonelaes curties, midía 38 m x 8.5 m x 4.25 m (125' x 28' x 14) y foi constríyda en 1834 por Joseph H. Russell de Newcastle, Maine.

El viaxe aportó la travesía con más distancia cubierta por una compañía emigrante mormona. El barcu fixo a la mar dende'l puertu de Brooklyn, Nueva York y viaxó al sur travesando'l ecuador atlánticu, alredor del Cabu de Fornos y detúvose nel archipiélagu Juan Fernández (llar del marín escocés Alexander Selkirk, conocíu como Robinson Crusoe). Echó ancla depués nes islles de Ḥawai hasta que finalmente atracó nel muelle de Yerba Bona en San Francisco el 29 de xunetu de 1846 tomando la so viaxe 5 meses y 27 díes.

Augusta Joyce Crocheron, pasaxera del barcu Brooklyn, describió la viaxe:

"En lo que repeuta a los placeres de la viaxe, atopamos con decepción, pos nuna ocasión, el serenu dexónos paraos por falta de vientu nos trópicos, y n'otra oportunidá tuviemos debaxo, escotillaos por razón d'una terrorífica nube. Les muyeres y los neños tuvieron que ser ensobiaos a los sos camarotes durante la nueche, pos de nenguna otra forma podíen permanecer nellos. El moblame rodaba d'un llau al otru #apeligrar estremidaes y víes. Les foles barríen la cubrición y hasta algamaron los camarotes... Los lloros de los neños na escuridá, les voces de les sos madres aselando, les de los homes alzaes por sobro les otres voces, toes entemecíes colos ximíos de los malos pidiendo socorru, y, por sobre tou, el ruxíu del vientu y el aullíu de la torba, fixeron una escena y sentimientos imposibles de describir."

Los pasaxeros del Brooklyn partió de los Estaos Xuníos cola esperanza de topar llibertá de cultu. Ensin embargu, al llegar a San Francisco, informóse-yos de que taben entá nos Estaos Xuníos d'América. A pesar de la tensión que obligólos a dexar los sos llares nos estaos del este, la tripulación y los pasaxeros sentíen más animaos y seguros." L'historiador mormón B. H. Roberts notó na so obra A Comprehensive History of The Church of Jesus Christ of Latter-day Saints:

"Col anunciu del oficial de l'Armada de los Estaos Xuníos, qu'encetó'l Brooklyn cuando ésti picaba'l so ancla, de que los emigrantes atopaben nos Estaos Xuníos d'América, trés sinceres ovaciones fueron presentaes como respuesta. El #oficial yera'l Capitán Montgomery, de la balandra de guerra de los Estaos Xuníos Portsmouth, que taba al comandu de Yerba Bona y de'l territoriu vecinu. Trés selmanes enantes del aporto de los santos, la bandera de los Estaos Xuníos hubiera indicando que se tomara control del territoriu en nome del gobiernu que la bandera representaba.

Esti peligrosu viaxe marítimu cubrió cerca de 2.4000 milles cobrándose les vides de 10 de les 238 persones qu'hubiera a bordo de la nave, nueve de les cuales fueron enterraes n'alta mar. Dos nuevos pasaxeros nacieron durante esti éxodu marítimu.

Migración subsecuente editar

Dempués de la partida de los Santos de los Últimos Díes d'Illinois y Missouri, los conversos d'otres árees de los Estaos Xuníos y Europa siguieron el trayeutu inicial pa xunise al cuerpu de la ilesia en Salt Lake City. Cada añu dende 1847 hasta 1869, miembros de la ilesia que facíen el viaxe, facíenlu en grupos entamaos en compañíes. La migración siguió hasta 1890, pero aquellos que llegaron al valle del Llagu Saláu nel recién creáu ferrocarril de la primer llinia trescontinental estadunidense (1869), por lo general, nun son consideraos parte de los «pioneros mormones».

Colonización del desiertu editar

 

Al llegar al Valle del Llagu Saláu, los pioneros mormones tuvieron que facese un llugar pa vivir. Crearon sistemes d'irrigación, asitiaron granxes, aceñes, curtidores, construyeron cases, ilesies y escueles y establecieron nueves industries d'algodón, llana, remolaches azucreres, etc. L'accesu al agua foi un elementu crucial na colonización del área. Casi de inmediato, al llegar al valle, Brigham Young unvió partíes de esploradores pa identificar y reclamar sitios adicionales col fin d'establecer nueves comunidaes. Anque resultó difícil atopar llugares con grandes estensiones de tierra na Gran Cuenca, con fontes *fiables d'agua y onde les estaciones agrícoles duraren lo suficiente pa semar cultivos abondu pa subsistir, comenzó a fundar comunidaes satélites en toes direiciones. Pa construir nueves poblaciones, Young unvió misioneros por tolos Estaos Xuníos, Canadá y Europa, encamentando a los conversos a migrar a Utah y a territorios vecinos. A la llarga, los miembros Santos de los Últimos Díes dirixiéronse contra'l sur, en lo que ye agora Arizona y Nuevu Méxicu, al oeste hasta California, al norte en Idaho y Canadá y al este a Wyoming, asitiando munches comunidaes d'importancia nestes árees.

Poco dempués de que la primera compañía llegara al valle del Llagu Saláu en 1847, estableció la comunidá de Bountiful (Utah), un tanto al norte. En 1848, los colonos mercaron tierres entá ye más a la norte, en lo qu'agora ye Ogden (Utah). Depués, en 1849, fundaron les comunidaes nel Condáu d'Utah, incluyendo Provo (Utah). Tamién nesi añu, por invitación del xefe Wakara, de la tribu d'Utes, los pioneros entraron al Valle de Sanpete, nel centru del actual Estáu d'Utah, onde s'estableció'l pueblu de Manti. Fillmore, llugar que s'entamara pa ocupar la capital del nuevu territoriu, estableció en 1851. En 1855, los esfuercios dirixíos a les cultures natives llocales trayeron como consecuencia la creación de puestos fronterizos, en Idaho, Las Vegas, Nevada y Elk Mountain, al este d'Utah, talos como'l Fuerte Lemhi y Salmon River (Idaho).

Les esperiencies de dalgunos miembros del Batallón Mormón que volvíen a les sos cases, fueron tamién inquiz nel establecimientu d'estes nueves comunidaes. Por exemplu, na so viaxe hacia l'oeste, los soldaos mormones identificaron ríos estables y valles fértiles en Colorado, Arizona y el sur de California. L'árbol de Xosué, esclusivu del desiertu de Mojave, nel sur de California, foi nomáu por pioneros mormones a quien, al velu per primer vegada, recordólos al Xosué bíblicu n'actitú de tar alzando los sos brazos al cielu.

A medida que los homes daos de baxa en California retornaben a los sos llares nel Valle del Llagu Saláu, facíenlo a través del sur de Nevada y Utah. Nesa ruta afayaron el cañón onde s'atopa'l presente'l Parque Nacional Zion, nomáu pola apariencia de los montes de templos.

El so reporte aguiyó los esfuercios de colonización del Condáu de Iron]] cerca de l'actual Cedar City. Estes esploraciones sureñes finalmente llevaron a los pioneros a establecese en St. George, San Bernardino (California) y en dalgunes comunidaes en Nuevu Méxicu y al sur d'Arizona. Pa la muerte de Brigham Young en 1877, los pioneros mormones estableceríen cerca de 400 colonies. Pa 1885, les comunidaes mormones estableciéranse hasta la norte de Méxicu.

A pesar de los trabancos presentaos nel desiertu de la Gran Cuenca, los pioneros llograron tener ésitu nes sos granxes, en particular por los sos métodos innovadores de riegu. Presentaron tamién desafíos políticos serios na colonización d'Utah. El pidimentu en 1849 de convertise nun Estáu de la Federación, foi negada pol gobiernu estauxunidense, entamando en vegada, un territoriu con Young como'l so primer gobernador. Depués en 1852, con nueves lleis nel país norteamericanu prohibiendo la poligamia, práutica que comenzó ente dalgunos llíderes Santos de los Últimos Díes en Nauvoo, aumentaron les tensiones ente'l gobiernu del país y Brigham Young, dalgunos considerando qu'estableciera nel territoriu una autocracia.

La masacre de Mountain Meadows tuvo como consecuencia l'unviu de milicies enviaes pol presidente James Buchanan y la asignación d'un nuevu gobernador, Alfred Cummings, un non mormón que finalmente llogró popularidá ente los santos. Col tiempu, y ensin arramar sangre, llogró la paz colos Estaos Xuníos y Utah ingresó como'l Tar númberu 45, en xineru de 1896, el postreru en ser almitíu a la unión estauxunidense nel sieglu XIX. Anguaño (2000) l'Estáu cunta con una población que supera los 2 millones d'habitantes.


Referencies editar

Enllaces esternos editar