Qeqertarsuaq

localidá en Groenlandia

Qeqertarsuaq (en danés: Godhavn) ye una ciudá y puertu na costa sur de Qeqertarsuaq (islla Disko), una islla na costa oeste de Groenlandia. La ciudá ta allugada a 69.25° N 53.58° O. Fundada nel 1773, ye sede d'un campus de la Universidá de Copenhague. Qeqertarsuaq significa 'islla grande' en groenlandés.

Qeqertarsuaq
Alministración
PaísBandera de Dinamarca Reinu de Dinamarca
País autónomuBandera de Groenlandia Groenlandia
Conceyu Qeqertalik
Tipu d'entidá villa
Nome oficial Godhavn (da)
Nome llocal Qeqertarsuaq (kl)
Códigu postal 3953
Xeografía
Coordenaes 69°14′50″N 53°32′00″W / 69.2472°N 53.5333°O / 69.2472; -53.5333
Qeqertarsuaq alcuéntrase en Groenlandia
Qeqertarsuaq
Qeqertarsuaq
Qeqertarsuaq (Groenlandia)
Demografía
Población 839 hab. (1r xineru 2020)
Porcentaxe 100% de Qeqertalik
1.48% de Groenlandia
0.01% de Reinu de Dinamarca
Más información
Fundación 1773
Llocalidaes hermaniaes Húsavík
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

El conceyu de Qeqertarsuaq ye uno dellos dos únicos conceyos de Groenlandia que non ocupan una parte de la islla principal de Groenlandia (l'otru ye Aasiaat). Consiste de la islla de Qeqertarsuatsiaq (islla Disko) y sos islles satélite (principalmente Hareø a 11 km hacia'l noroeste de Qeqertarsuatsiaq, y Qeqertaq na costa suroeste, na boca del fiordu de Disko), caúna superficie total de 9.700 km². A 2007, se calcula que'l conceyu tien una población de 993 persones. De estos, 956 se calcula que viven nel pueblu y los 37 restantes na aldea de Kangerluk (fiordu de Disko).

Atraiciones editar

Munches del los llanos montes de basaltu que s'atopen per toa la islla tan cubiertes con ñeve perpetua. L'área más grande se llama Sermersuaq (El Gran Glaciar). Sermersuaq ta asitiáu bastante llonxe de la costa polo que ye difícil llegar en veranu. Lyngmarksbræen (El Glaciar de Lyngmark) ye muncho más pequeñu que'l Sermersuaq, pero ta cerca del pueblu y pue llegase nunes poques hores de camín. El glaciar cubre cuasi 10 km. Como algo bastante únicu en Groenlandia, ye posible montar en trinéu en Qeqertarsuaq baxo'l Sol de medianueche de veranu. Esto ocurre nel xelu interior a una altura d'unos 700 m nel monte Lyngmarksfjeld, detrás del pueblu. Uno pue caminar a la cima de Lyngmarksfjeld onde los esfuercios yeren recompensaos por una fantástica vista de la bahía de Disko y los xigantescos iceberes en Ilulissat a cuasi 100 quilómetros de distancia.

Historia editar

 
Qeqertarsuaq nel sieglu XX.

El pueblu de Qeqertarsuaq foi fundáu pol balleneru Svend Sandgreen nel 1773. La caza de ballenes tevo gran importancia nel pueblu dúrante los dos sieglos pasaos. Cazar y pescar siguen siendo les principales ocupaciones dellos habitantes de la islla. Alredor de 1.000 d'estos habitantes viven nel pueblo principal y más de 50 nel asentamientu de Kangerluk, a unas poques hores con barcu hacia'l noroeste. Ellí ye onde los investigadores atoparon un glaciar 'galopante' nel 1999 que se mueve hasta 100 metros al día.

Rastros d'asentamientos d'entre 5.000 y 6.000 años s'atoparon en Qeqertarsuaq. Los colonos foron paleo-esquimales allexándose del Sur.

Los primeros balleneros llegaron a Qeqertarsuaq dúrante los sieglos XVII y XVIII; ellí atoparon un llugar pa zarpar apropiáu, que se convertió na base de la colonia.

Nel 1773, establecióse la colonia de Godhavn (el Bon Puertu), sirviendo como'l puntu más septentrional na aplicación dellos derechos daneses de la caza de ballenes na rexón.

Nel 1862, aprobóse una nueva llei sobre conceyos y les llamaes Direiciones s'introduxeron en Groenlandia. L'oxetivu principal de la Direición yera l'alministración dellos recursos diferenciaos dellos propósitos sociales: apoyu a les viudas, los neños desamparaos y otros necesitaos. La Direición tamién funcionaba como un tribunal inferior en casu de, por exemplu, robu. La Direición tamién participó na llucha escontra la propagación del moquiellu, na fundaición d'una escola de kayak pa rapaces y una escola de costura pa moces.

Los Conseyos del Norte y el Sur de Groenlandia foron convocaos a un encuentro en Godhavn el 3 de mayu de 1940. Una delles consecuencies del encuentro ye'l fechu de que tola alministración de Groenlandia, hasta entoncies dividida entre Godhavn y Godthåb, agora se concentró en Godthåb de manera que la era en que Godhavn foi la seda gubernamental de Groenlandia del Norte s'acabó. El Xefe de la Oficina d'Alministración foi elimináu nel 1950 nel establecimientu del Conseyu Nacional de Groenlandia. Esto tamién foi l'entamu del desarrollu de Qeqertarsuaq nuna sociedá 'normal' basada na caza y la pesca y nel modernu pueblu de güei en día.

Referencies editar

Enllaces esternos editar