El xainismu ye una relixón circunscrita a la India y práuticamente desconocida n'Occidente. Fundada por Mahavira, contemporaneu de Buda y Zoroastru, considérase la primera dixebra del budismu, yá que pasó nel sieglu VI e.C. y al igual qu'otres relixones nació como un movimientu de reforma.

Xainismu
relixón
Historia
Council of Valabhi (en) [[File:Noun Project label icon 1116097 cc mirror.svg
Fundador Mahavira (es) Traducir
Parsuá (es) Traducir
Rishabha (es) Traducir
Orixe del nome Arihant (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Los xainistes son ateos y namái aceuten una mena de seres sobrenaturales, los tir-thankaras o persones de tala xustician qu'algamaron la perfeición. Al igual que'l zoroastrismu, son dualistes y consideren que l'Universu ta dixebráu en dos categoríes: los jiva o seres vivos y los ajiva o seres inanimaos. Poro, pa ellos l'ánima y la materia son dos principios iguales y indestruyibles.

Los xainistes tienen como fin definitivu l'estáu de non composición onde'l karma nun tien validez; pa esto faen cinco votos:

  • Nun matar seres vivos.
  • Nun mentir.
  • Nun ambicionar.
  • Renuncia a los placeres del sexu.
  • Refugar a los vínculos mundanos.

Delles ocasiones ye tala la fe de los sos creyentes que tapecen les sos boques y caminen precedíos por una escoba pa nun acabar involuntariamente cola vida de dalgún inseutu. Nun son proselitistes y dientro la so relixón hai delles seutes.


Referencies editar

Enllaces esternos editar