Área bioxeográfica

L'área de distribución d'una especie, subespecie o otru taxón, ye l'espaciu xeográficu sobre'l que se distribúi un ecosistema y tou la so redolada. La especialidá que dientro de la bioxeografía, ocupar de les árees concretes de los taxones denominar corología.

Área bioxeográfica
rexón xeográfica
Cambiar los datos en Wikidata
Tres tipos básicos de distribución poblacional dientro d'una área. De riba escontra baxo, espaciado (uniforme/regular), al azar y arrexuntáu (agregáu).

En ecoloxía y bioxeografía l'estudiu de les carauterístiques de les árees ye un capítulu importante. L'área amiéstase, por casu, cola demografía y coles posibilidaes de sobrevivencia de los taxones. La fragmentación del área pola alteración debida al desenvolvimientu económicu, ye una de les temes mayores de la bioloxía del caltenimientu.

La estensión ye unu de los parámetros fundamentales, pero non l'únicu. Una especie ye cosmopolita o ubicuista cuando atopa y ocupa hábitats apropiaos en tolos continentes o en tolos océanos. Nesti sentíu la especie humana ye un exemplu perfectu, como lo son los sos acompañantes, la cucaracha, la mosca doméstica o'l gorrión común.

Nel estremu opuestu, una especie ye endémica cuando se presenta nun área bien acutada. Un endemismu puede atopara nel área onde s'anició, como asocede con munches especies d'islles y otros hábitats esvalixaos (por casu montes aisllaos), y nesi casu puede dicise que son neoendemismos. Un paleoendemismu ye una especie que la so distribución acutada representa solo una pequeña parte d'otra anterior más amplia, xeneralmente lloñe del área nel que surdió evolutivamente. Pueden dicise nesti casu que la especie ocupa una área relicta o relictual.

Un parámetru importante del área d'una especie ye'l so calter continuu o discontinuu (en corología utilízase'l términu «área disyunta»). La distribución d'una especie evolutivamente nueva ye naturalmente continua, pero los azares del cambéu climáticu, les epidemies o la competencia ecolóxica pueden conducir a la so fragmentación. Una vegada biforcada l'área en delles separaes, la evolución puede conducir a destinos distintos a les poblaciones de cada zona, interpretándose qu'esti ye unu de los mecanismos más importantes implicaos na diferenciación d'especies nueves (especiación alopátrica).

Distribución de biomas editar

Una tema bioxeográficu rellacionáu, pero distintu, ye'l de la distribución de los biomes, conxuntos d'especies y de comunidaes que s'estienden sobre una área que ye homoxénea climática ya históricamente (nel sentíu de la historia biolóxica, de la comunidá d'orixe). Una provincia, rexón o reinu bioxeográficu ye una zona terrestre o marítima ocupada por un bioma característicu (definíu polos taxones y comunidaes que la formen).

Utilícense los términos provincia faunística o rexón zooxeográfica cuando solo refierse a la parte animal de la biota, ye dicir la fauna; de forma similar dizse reinu floral o fitoxeográficu cuando se refier a la flora, la parte de la biota formada poles plantes.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar