El nome de dominiu .name (.nome) ye un dominiu de nivel cimeru xenéricu (gTLD poles sos sigles n'inglés) del Sistema de Nomes de Dominiu d'Internet. Forma parte de los nuevos dominios xenéricos creaos nel añu 2001 pol ICANN, al pie de los dominios .info, .biz, .museum, .aero. El so usu ta previstu pa la representación de nomes personales, nomatos, nomes d'usuariu, pseudónimos o otros tipos de marques d'identificación de persones.

Dominiu de primer nivel.name
Tipu dominiu de primer nivel
Creáu 2001
Sitiu web oficial Sitiu web
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Esti dominiu de nivel cimeru foi delegáu primeramente a Global Name Registry en 2001 y empezó a operar dafechu en xineru de 2002. En febreru de 2009, la so operación pasó a manes de Verisign.

Los nomes de dominios .name pueden rexistrase nel segundu (john.name) y nel tercer nivel (john.doe.name), respeutivamente. Coles mesmes, tamién ye posible rexistrar direiciones de corréu electrónicu de la forma john(a)doe.name. Una direición de corréu d'esi tipu pue que tenga que ser una cuenta d'unviada y riquir d'otra direición d'e-mail como direición de destinatario, o bien pue ser tratada como una direición de corréu electrónicu convencional (como john(a)doe.com), dependiendo del rexistrador.

Cuando se rexistra un dominiu nel tercer nivel (john.doe.name), el segundu nivel (doe.name, nesti casu) ye compartíu y nun puede ser rexistráu por nengún otru individuu. Los otros dominios de segundu nivel como johndoe.name, en tantu, nun se ven afeutaos por esta restricción.

Cuando se llanzó'l dominiu de nivel cimeru per primer vegada, namái había disponibles rexistros nel tercer nivel (y direiciones de correos d'unviada). Los rexistros de segundu nivel, en tantu, #poner a disposición en xineru de 2004. La estructura orixinal que se pensaba pa los nomes de dominiu .name yera: nome.apellíu.name, de manera que un individuu pudiera llograr un dominiu que correspondiera al so nome real.

En payares de 2009, #poner a disposición Nomes de Dominiu Internacionalizados (IDN poles sos sigles n'inglés) pa nomes de dominios de segundu y tercer nivel. Los IDNs son nomes de dominiu que se representen nes aplicaciones d'usuarios nos alfabetos de los idiomes llocales.

El serviciu whois de name ta disponible na URL: @http://whois.nic.name. Los rexistros de los nomes de dominiu para .name pueden llevase a cabu con rexistradores acreditaos pola Corporación d'Internet pa l'Asignación de Nomes y Númberos (ICANN poles sos sigles n'inglés).

A fines de setiembre de 2007, investigadores de seguridá acusaron a Global Name Registry de ser un abellugu de hackers por cuenta de la so política de cobrar poles consultes nos direutorios de Whois.[1] Nesa oportunidá, criticóse la venta de la información de los rexistros de dominios .name por US$2 por consulta como una torga a los esfuercios de la comunidá p'alcontrar y esaniciar les máquines propagadoras de software maliciosu, autómates y servidores de control de botnets allugaos en .name. Sicasí, el rexistru ufierta busques ilimitaes gratuites pa los usuarios llexítimos por aciu el programa d'accesu Extensive Whois.[2]

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar