3DO Interactive Multiplayer

3DO Interactive Multiplayer (comúnmente llamada la 3DO) foi una llinia de videoconsoles llanzada en 1993 y 1994 por Panasonic, Sanyo y Goldstar LG Electronics. Les consoles fueron fabricaes según les especificaciones creaes por The 3DO Company, siendo orixinalmente diseñada por Dave Needle y RJ Mical de New Technology Group. El sistema foi concebíu pol empresariu y fundador d'HALA Games, Trip Hawkins.

Ficha de software3DO Interactive Multiplayer
Desendolcador(es) The 3DO Company (es) Traducir
Versión inicial setiembre 1989
Sistema operativu Portfolio (en) Traducir
Tipu home video game console model (en) Traducir
Parte de videoconsoles de quinta xeneración
M2 (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

A pesar del so llanzamientu altamente promocionáu y la so avanzada teunoloxía, l'altu preciu de la consola ($699.95 nel llanzamientu) y el sobresaturado mercáu de les consoles, condergó la '3DO' al fracasu precipitáu.

Carauterístiques y catálogu editar

La consola tenía avanzaes carauterístiques pa la dómina: un microprocesador ARM 60 de 32 bits RISC como CPU, dos coprocesadores de videu, un DSP de 16 bits y un coprocesador matemáticu. Amás, tenía 2 MB de DRAM, 1 MB de VRAM, y una llectora de CD-ROM de doble velocidá (2X) como mediu d'almacenamientu. Tamién dexaba que 8 mandos fueron coneutaos al empar na consola. Amás tenía un software especial por 3DO dexando al sistema reproducir audiu al traviés de CD, ver Photo CD y Videu CD (esti postreru por aciu un add-on d'una tarxeta de MPEG, llanzáu namái nel modelu de Goldstar). Sicasí, pocos títulos aprovecharon tol potencial que disponía la consola.

Una carauterística interesante ye que ye una de les poques consoles basaes en CD que tien l'ausencia de proteición rexonal y proteición de copies llamando l'atención a los xugadores importadores de consoles y a los pirates de software. Anque nun hai proteición rexonal presente en cualquier máquina, unos pocos xuegos xaponeses nun podíen ser xugaos en consoles non xaponeses de 3DO por cuenta de les fontes especiales de kanjis. A pidimientu de la compañía 3DO, la mayoría de los desarrolladores third-party incluyeron direutamente esta fonte nos xuegos por que pudiera ser direutamente xugada en cualquier consola 3DO; sicasí, unos pocos xuegos nun lo fixeron, como Sword and Sorcery (el cual foi llanzáu n'inglés sol títulu de Lucienne's Quest) y una demo de Alone in the Dark.

Solíase dicir que'l catálogu de software de la 3DO contenía dalgunos de los peores aspeutos de los videoxuegos de la dómina. Por cuenta de que l'usu del CD-ROM yera novedosa pa la dómina, fíxose un mal usu de la capacidá y posibilidaes d'ella amosando escenes de videu pixeladas na mayoría de los xuegos por cuenta d'una bona xugabilidá. D'ende a que los xuegos meyor recibíos del catálogu fueron ports d'otres consoles como Alone in the Dark, Myst, Another World y el primer port pa consola Super Street Fighter II Turbo, que superaba al orixinal en calidá d'audiu. Electronic Arts, Studio 3DO y Crystal Dynamics fueron les primeres compañíes en contribuyir nel catálogu de la 3DO pero acabaron portando los títulos a otres consoles de 32 bits. Por casu, unu de los mayores hits pa en 3DO foi Return Fire, un xuegu de batalla de tanques, que foi portáu de la 3DO a PlayStation, a la Sega Saturn y al sistema operativu Windows, pero con un ésitu moderáu.

La compañía 3DO tamién diseñó una consola de nueva xeneración, la M2, que tenía un procesador PowerPC 602, pero la compañía abandonó'l negociu de les consoles y vendió la teunoloxía a Matsushita, quien nunca vendió la consola.

Konami desenvolvió más tarde una placa arcade basada nel M2.[1] Por cuenta de que los xuegos funcionaben dende CD-ROM, sufríen de tiempos de carga bien llargos y con un altu porcentaxe de fallos. Bien pocos xuegos desenvolver pal sistema.

Especificaciones téuniques editar

  • Un llector a 2X (dependía del fabricante) que tresfería dende la unidá llectura a 300 kbit/s con una RAM de 32 kilobytes de buffer.
  • Sistema operativu de 32 bits con multitarea.

Procesador editar

  • 32 bit 12.5 MHz RISC CPU (ARM60) fechu por Advanced RISC (equivalente a un 68030 a 25 MHz).
  • Un coprocesador matemáticu.
  • 32kb SRAM.

Gráficos editar

  • Color verdaderu, un resolución en pantalla de 640x480 píxeles (aproximao unos 16,7 millones de colores).
  • Dos coprocesadores aceleradores de videu capaces de mover de 9 a 16 millones de píxeles per segundu (de 36 a 64 megapíxeles per segundu interpolado), aburuyes, esguiláu, rotaciones y mapeado de testures.

Placa base editar

  • Bus súper rápido (50 megabytes per segundu).
  • 36 canales DMA separaos pa un procesáu de datos bien rápido.
  • 2 megabytes de RAM.
  • 1 megabyte de VRAM.
  • 2 puertos d'espansión.

Soníu editar

Modelos editar

  • Panasonic FZ-1 R.Y.A.L. 3DO Interactive Multiplayer (Xapón, Asia, Norteamérica y Europa) - La primer consola 3DO en salir al mercáu a un preciu de $699,99 nos Estaos Xuníos.
  • Panasonic FZ-10 R.Y.A.L. 3DO Interactive Multiplayer (Norteamérica, Europa y Xapón) - Menos cara que la FZ-1 y, amás, yera más pequeña comparada cola FZ-1.
  • Goldstar 3DO Interactive Multiplayer (Norteamérica, Corea del Sur y Europa) - Los primeros modelos de Goldstar nun funcionar con dellos xuegos.
  • Goldstar 3DO ALIVE II (solo en Corea del Sur)
  • Sanyo TRY 3DO Interactive Multiplayer (namái Xapón) - Modelos más raru de 3DO.
  • Creative 3DO BLASTER - PC card (ISA slot) con un llector de CD-ROM a 2X y un mandu de control que dexaba xugar a xuegos de 3DO nel ordenador. Bien raru d'atopar.
  • La compañía AT&T diseñó un prototipu pero enxamás llegó a ver la lluz.

Decadencia editar

De primeres de los años 1990, el mercáu de los videoxuegos se sobresaturó. El mercáu tenía consoles de Philips, Sega, Nintendo, Commodore, SNK y Atari. A mediaos de 1995, la mayoría d'estos sistemes acabaron cayendo y nun fueron siguíos. La Super Nintendo y la Sega Mega Drive fueron les consoles con más ésitu nesta xeneración. Más tarde, la PlayStation de Sony acabó sacando del mercáu a otros sistemes, yá basaos en CD, como CD-i y quitando gran parte del mercáu llográu por Sega. A pesar del márketing agresivu y del gran potencial que tenía, acabó perdiendo'l soporte de les third-party y la 3DO abandonó'l proyeutu en 1995. La compañía 3DO convertir en desarrollador de software con xuegos como la franquicia Army Men hasta que declaró la bancarrota y liquidó los sos activos en 2003.

Intereses editar

  • D2, xuegu de cultu pa dalgunos, foi de primeres pensáu pa la socesora de 3DO, Panasonic M2, pero acabó saliendo en Dreamcast.
  • La idea d'utilizar un formatu estándar con dellos fabricantes yá fuera utilizada n'otra plataforma como MSX.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar