L'Academia Tahitiana (n'idioma tahitianu, Fare Vāna'a; en idioma francés, Académie Tahitienne) ye la institución oficialmente reconocida qu'afita y regula les normes de la llingua tahitiana na Polinesia francesa.

Academia Tahitiana
organización
Llocalización
Sede Papeete
Direición Francia
Historia
Fundación2 agostu 1972
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

L'academia creóse'l 2 d'agostu de 1972 por iniciativa de John Martin y Martial Iorss, dempués de qu'empezaren les xestiones en 1965, nel senu d'una llinia per parte de delles fuercies políticu y social de recuperación de la llingua y cultura tahitianes. El primer presidente de la institución foi Samuel Raapoto, que s'encargó de la redaición y aprobación per parte de l'academia d'unos estatutos y de un nome en tahitianu. Escoyóse Fare Vāna'a, que yera'l llugar onde la xente grande instruyía la mocedá en base de lleendes o xenealoxíes de los cabezaleros.

Una de les primeres aiciones de Fare Vāna'a foi la de crear en 1976 una comisión encargada de redactar una gramática del tahitianu. Yves Lemaitre, Paul Prevost, Alexandre Holozet, Samuel Raapoto, Raymond Pietri, Roland Sudo y John Martin formaron esta comisión. En 1986 salió publicada la gramática. Acompañar nos años socesivos unos cursos de tahitianu (Ta'unu puta reu Tahiti) pa la educación primaria y otros pa la educación secundaria (Hei pua ri'y). Nel añu 1999 foi publicáu un diccionariu tahitianu-francés.

Anguaño, l'Academia trabaya na redaición d'un diccionariu francés-tahitianu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar