Adela Reta

abogada chilena

Adela Reta, (9 d'abril de 1921Uruguái – 3 d'abril de 2001) foi una xurista, profesora y política uruguaya, perteneciente al Partíu Colorado.[1]

Adela Reta
Ministro de Educación y Cultura de Uruguay (es) Traducir

Vida
Nacimientu Uruguái9 d'abril de 1921
Nacionalidá Bandera de Uruguái Uruguái
Muerte 3 d'abril de 2001 (79 años)
Estudios
Estudios Universidá de la República
Llingües falaes castellanu
Oficiu abogada, xurista, profesora, políticafuncionaria
Emplegadores Universidá de la República
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Graduóse en Derechu na Facultá de Derechu de la Universidá de la República del Uruguái en 1947,[1] especializándose en Derechu Penal. Incorporóse como profesora de dicha asignatura a la enseñanza universitaria, llogrando en 1956 la titularidá de la cátedra por concursu, convirtiéndose na primer muyer caderalga de la Universidá uruguaya. Desempeñó esti cargu docente hasta qu'en 1978, mientres la intervención de la casa d'estudios decretada pola dictadura militar, foi obligada a arrenunciar al mesmu poles autoridaes interventoras, de resultes de la so oposición al réxime, que la llevara a exercer la defensa de presos políticos. Reincorporar a la docencia en 1985, tres la cayida de la dictadura, y siguió nella hasta la so xubilación. Escribió coles mesmes numberosos llibros sobre Derechu Penal, ("Cursu de Derechu Penal", "La proteición xurídicu penal de la familia") y en particular sobre la problemática de la minoridad infractora. Convertir nuna de les mayores especialistes nestes árees nel so país.

Nel planu políticu, en 1965 foi designada Ministra de la Corte Eleutoral.[1] Dos años dempués, el gobiernu d'Óscar Diego Gestido designar presidenta del Conseyu del Neñu (anguaño, Institutu del Neñu y l'Adolescente Uruguayu, INAU), cargu qu'ocupó hasta'l so arrenunciu en 1974. Ente 1983 y 1985 presidiu la Comisión de Derechos Humanos del Partíu Colorado, dende la cual sofitó una amnistía pa los presos políticos. Tres la restauración democrática, el presidente Julio María Sanguinetti designar Ministra d'Educación y Cultura, cartera na que permaneció mientres tol quinqueniu 1985-1990.[1] Coles mesmes, foi provisoriamente titular del Ministeriu de Xusticia, creáu pola dictadura, hasta la so supresión en xunu de 1985. Al empezar la segunda presidencia de Sanguinetti, asumió la presidencia del Conseyu Directivu del Sodre, (organismu dependiente del Ministeriu d'Educación qu'alministra los medios de comunicación radiales y televisivos pertenecientes al Estáu), función que desempeñó hasta 2000, pocos meses antes del so fallecimientu.

El Auditoriu Nacional Adela Reta homenaxa la so obra.[2][3]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 LR21 (5 d'abril de 2001). «martes-adela-reta Finó Adela Reta». Consultáu'l 8 de payares de 2014.
  2. Auditoriu Nacional del Sodre Dra. Adela Reta. «Historia». Consultáu'l 15 de setiembre de 2014.
  3. SODRE. «Fotos del Auditoriu Nacional Adela Reta del Sodre». Archiváu dende l'orixinal, el 14 de xunu de 2013. Consultáu'l 15 de setiembre de 2014.