Adelaida de Tours o Adelais d'Alsacia (circa 820Tours – circa 866Tours) foi una de les fíes de Hugo de Tours y la so esposa Ava. El so nome figura como Adelais o Aelis, y tiende a confundise con Adelaide, una de les fíes del rei Lluis I de Francia, nacida en 799.

Adelaida de Tours
Vida
Nacimientu Tours820
Muerte Tours866 (45/46 años)
Familia
Padre Hugo de Tours
Madre Ava de Morvois
Casada con Roberto el Fuerte (es) Traducir
Conrado I de Borgoña (es) Traducir ( – 862 (Gregorianu))[1]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Welf (es) Traducir
Dinastía Conradina (es) Traducir
Dinastía Robertina (es) Traducir
Dinastía de los Capetos
Cambiar los datos en Wikidata

Adelais foi oxetu d'aponderamientos d'almiración pola so destacada posición y guapura, como'l fechu pol monxu EHeiric d'Auxerre que la describió como «gloriosa de los títulos d'una pernomada nacencia, tenía una dignidá bien maxestosa que nun yera inferior a la rellumada de la so raza».[4]

Adelais foi dada en matrimoniu al conde Conrado I de Borgoña, hermanu mayor de la emperatriz Judith de Baviera la segunda esposa del rei Lluis I de Francia, teniendo por fíu a Hugo l'Abá. Tamién se -y tribuye ser madre de Conrado II, duque de Borgoña, y de Güelfo I de Baviera, como lo reza una lleenda de la posterior caña de Suabia de la Casa de Welf.

A la muerte de Conrado, Adelais foi la esposa de Roberto'l Fuerte,[5], con quien tuvo por fíos a Eudes de Francia y Roberto I de Francia.

El nietu de Roberto foi Hugo Capeto, el primer rei de la Dinastía de los Capetos.

Referencies editar

  1. Identificador de persona en The Peerage: p886.htm#i8858. Data de consulta: 7 agostu 2020.
  2. Afirmao en: The Peerage. Llingua de la obra o nome: inglés. Autor: Darryl Lundy.
  3. Afirmao en: La Préhistoire des Capétiens. Autor: Christian Settipani. Llingua de la obra o nome: francés. Data d'espublización: 1993.
  4. Ex Heirici Miraculorum S. Germani llibro II, Monumenta Germaniae Historica SS XIII, Llibru en llinia [1] Páx. 401. Coniunx illi erat Adheleid a nome, primorum et ipsa natalium perinde titulis gloriosa, quippe quae avitia antiquorum procerum natural propagine, splendorem generis augustissimae aequiperabat stemmate dignitatis.
  5. Bradbury. p. 24.
  • Bradbury, Jim. (2007). Continuum Books: The Capetians: Kings of France, 987-1328.. ISBN 978-1-85285-528-4