Adelina Jiménez Jiménez

profesora española

María Adelina Jiménez Jiménez (5 d'abril de 1945Ayerbe (es) Traducir)[1] foi la primer muyer española d'etnia xitana que ganó por oposición el títulu de maestra nacional. El 7 de diciembre de 2007, recibió del Conseyu de Ministros la Medaya d'Oru al Méritu nel Trabayu.[2]

Adelina Jiménez Jiménez
Vida
Nacimientu Ayerbe (es) Traducir5 d'abril de 1945 (79 años)
Nacionalidá España
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu profesora
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nacida nun payar, fueron los sos padres Juan Jiménez Jiménez, natural d'Almudévar, y Consuelo Jiménez Jiménez, natural de Plasencia del Monte, quien nel momentu del allumamientu teníen 30 y 20 años respeutivamente. A los dieciséis meses quedó güérfana y foi acoyida pola so güela materna, Elodia Jiménez Carbonel que compartía casa con un fíu solteru, Roque Jiménez Jiménez, nun llar de pocos recursos económicos. Creció nel contestu de la cultura xitana y con trés años ingresó na escuela pública de Ayerbe, onde cursó los estudios primarios. La escolarización probablemente dexó-y, naquellos años, la so integración colos neños 'payos' del pueblu.

Tomó por modelu a la so maestra, Raimunda Cazabón, nel so oxetivu de dedicase a la enseñanza. Cursó'l bachilleratu tamién en Ayerbe, nel colexu de les "Misioneres Esclaves del Sagráu Corazón de María" y al terminar, gracies a un empresariu de la llocalidá, Carmelo Coiduras, la so mecenes, pudo realizar estudios pa maestra y consiguió el títulu na Escuela de Maxisteriu d'Uesca. Dempués de tar un cursu en práutiques na escuela Normal d'Uesca superó'l concursu oposición que con 21 años convertir en maestra nacional. La primer maestra xitana d'España. El so primer destín foi Olsón, onde permaneció trés años, darréu trabayó diez años nel colexu Xeneral Solans” d'Albalate de Cinca y venti años nel colexu “Aragón” de Monzón.

Mientres 34 años exerció la enseñanza trabayando pola integración igualitaria de la muyer xitana.[3]

Referencies editar

  1. Rexistru Civil de Ayerbe
  2. «[http://www.boe.es/boe/dias/2007/12/11/pdfs/A50992-50992.pdf REAL DECRETO 1646/2007, de 7 de diciembre, por el que se concede la Medalla al Mérito en el Trabajo, en su categoría de Oro, a doña Adelina Jiménez Jiménez.]» (castellanu). Consultáu'l 9 de mayu de 2019.
  3. 50 muyeres xitanes na sociedá española

Enllaces esternos editar