Adriana Bolívar

llingüista colombiana

Adriana del Carmen Calderon de Bolívar (7 de xunetu de 1942Chile) ye llingüista y analista del discursu venezolana, nacida en Chile, y reconocida como pionera nel analís del discursu llatinoamericanu. Ye fundadora de la Asociación Llatinoamericana d'Estudios del Discursu (1995) y editora principal de la Revista Llatinoamericana d'Estudios del Discursu (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión). (Revista ALED) dende l'añu 2000, los trés primeros años con Luis Barrera Llinares y a partir de 2010 con Martha Shiro. La so Alma Mater ye la Universidá Central de Venezuela onde se desempeñó como Direutora de la Escuela d'Idiomes Modernos (1976-1978), Coordinadora del Área de Llingüística de la Comisión d'Estudios de Posgráu (1986-2000) y Coordinadora d'Investigación de la Facultá d'Humanidaes y Educación (2000-2003). Ye investigadora acreditada nel nivel IV pol Conseyu Nacional d'Investigaciones Científiques y Teunolóxiques de Venezuela (Conicit) dende 2008. Dirixe la Cátedra Unesco de Llectura y Escritura, sub-sede Universidá Central de Venezuela] dende 2005. La so mayor contribución a los estudios del discursu llatinoamericanu ye nes árees del discursu políticu, el discursu académicu, el discursu de la descortesía y l'analís de la interacción nel testu escritu. Desenvolvió un enfoque interaccional qu'aplica a testos orales, escritos y multimodales. Les sos obres más conocíes son Discursu ya interacción nel testu escritu, El discursu políticu venezolanu. Un analís multidisciplinario (Compilado con Carlos Kohn). Analís del discursu. Por qué y para qué (Comp). L'analís del diálogu. Reflexones y estudios (compilado con Frances de Erlich) y Llectura y Escritura pa la investigación (compilado con Rebecca Beke). El gruesu de la so investigación atopar n'artículos en revistes especializaes n'inglés y n'español.

Adriana Bolívar
Vida
Nacimientu Chile7 de xunetu de 1942 (81 años)
Nacionalidá Bandera de Colombia Colombia
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu llingüista
Emplegadores Universidá Central de Venezuela
Cambiar los datos en Wikidata

Estudios editar

Llogró la llicenciatura n'Inglés pola Universidá de Chile (1964) con una tesis sobre la naturaleza y función del héroe en Three Plays for Puritans de Bernard Shaw. Llogró un M. Phil. n'Educación pola Universidá de Londres (1971) sobre'l llinguaxe especializáu de la psicoloxía, que condució a la publicación del llibru An English course for students of Psychology (1972). Coles mesmes fixo una Especialización en Phonetics for foreign students (1971). Llogró un Ph.D. n'Inglés pola Universidá de Birmingham, UK. (1985), con especialidá n'analís del discursu, sobre la tema de la interacción nel testu escritu, que trató sobre los editoriales de los periódicos británicos The Guardian y The Times. El so tutor de tesis foi John Sinclair y pasó a formar parte del grupu d'investigadores de la Escuela de Birmingham. Como resultáu de la tesis publicó'l llibru Discursu ya interacción nel testu escritu (primer edición de 1994, última edición en 2005).

Carrera editar

Empecipió la so carrera nel campu de la Enseñanza del Inglés con Fines Específicos (ESP) a estudiantes de distintes disciplines humanístiques y científiques na Universidá Central de Venezuela. Dedicó dellos años a la llingüística del inglés y del español (gramática y estilística contrastiva) y depués dedicóse por entero al analís del discursu. Les sos investigaciones nel analís del discursu políticu empecipiáronse dempués de terminar el so tesis doctoral que la llevó a plantegase la rellación ente discursu y poder políticu. Les sos investigaciones concentrar nel diálogu políticu al traviés de la prensa y, darréu, nel diálogu ente los presidentes y el so pueblu, según el diálogu ente políticos y ente la ciudadanía y los actores políticos. La so principal tema foi'l cambéu políticu na democracia venezolana y na interacción política llatinoamericana. Dende una perspeutiva llingüística interaccional, que recurre al analís de la conversación, a la pragmática y a la llingüística sistémica funcional, esplicó procesos de polarización y de radicalización del populismu en Venezuela y América llatina. Lo novedoso de la so postura ye que propón una descripción a partir de los participantes na interacción en distintos momentos, nel microdiálogo (en contestos de situación micro) y nel macrodiálogo (en contestos macro na dimensión histórica). Dende'l so puntu de vista, les categoríes centrales del discursu son el diálogu y l'evaluación, y tol so trabayu toma estes categoríes como puntu de partida pa la construcción de nueves categoríes que surden nel analís de los datos.

Paralelamente cola investigación sobre'l diálogu políticu, llevó a cabu dende los años 90 investigaciones sobre'l discursu de los académicos. Primeru sobre los xéneros académicos que garanticen la entrada a una comunidá científica nacional ya internacional, como'l casu de los resumes pa Congresos nacionales ya internacionales y, depués, sobre los testos que legitiman a un investigador como tal, como ye l'artículu d'investigación, col cual los académicos son reconocíos y aceptaos. El so mayor interés tuvo na formación de formadores na investigación y na escritura académico. Eso llevar a investigar distintos xéneros académicos y profesionales y los procesos de la co-construcción de la conocencia en distintes disciplina. El trabayu con corpus dexó-y faer afirmaciones sobre diferencies relevantes ente les disciplines humanístiques como educación, psicoloxía, filosofía y comunicación social, que ye necesariu tener en cuenta nel momentu d'escribir y evaluar artículos o tesis de grau y posgráu. Nos sos estudios desenvolvió l'analís críticu del discursu de los académicos col fin de promover la conciencia crítica del llinguaxe y l'autonomía intelectual ente los investigadores d'América Llatina. Munches d'estes investigaciones tienen como soporte institucional a la Cátedra Unesco de Llectura y Escritura, que la so meta final ye promover el meyoramientu de la educación n'América llatina al traviés de la llectura y l'escritura. Mientres la so carrera dictó cursos y seminarios en gramática inglesa y del español, sociollingüística, analís de la conversación, s testuales, llingüística de corpus, seminarios d'investigación, analís críticu del discursu, discursu ya ideoloxía, discursu de (des)cortesía, y otres materies nel área del llinguaxe y del discursu. Dictó cursos y conferencies sobre la so manera d'averase al discursu n'universidaes d'América Llatina, Europa y Estaos Xuníos.

Distinciones editar

Pa les sos investigaciones recibió beques y financiamiento del Conseyu de Desarrollu Científicu y Humanísticu de la Universidá Central de Venezuela, del Fonacit de Venezuela, el Conseyu Británicu, el DAAD y la British Academy. Llogró una British Academy Award en 1999-2000. Recibió en 2002 la Orde José María Vargas en Primer Clase. En 2008 foi acreditada como Investigadora del Programa de Promoción del Investigador PPI, Fonacit, nivel IV. En 2003 foi nomada Presidente Honoraria de la ALED (Asociación Llatinoamericana d'Estudios del Discursu). Recibió'l Premiu “Francisco de Venanzi” a la Trayeutoria del Investigador universitariu na so ventena edición, Área Humanidad, dau pola APIU y el CDCH en 2008. Nel añu 2009, foi publicáu'l llibru: Faciendo discursu. Homenaxe a Adriana Bolívar, editáu por Martha Shiro, Paola Bentivolgio y Frances D. Erlich y publicáu en Caracas pola Universidá Central de Venezuela. Nesti llibru, de 749 páxines y con un total de 38 artículos, rindiéron-y homenaxe investigadores amigos d'América Llatina, Estaos Xuníos y Europa.

Publicaciones editar

Llibros (como autora, co-autora, editora y compiladora) editar

  • Calderón de Bolívar, A. (1976). An English Course for Students of Psychology. Caracas: Universidá Central de Venezuela.
  • Bolívar, A., & Markov, A. (1993). Estratexes de Compresión de Testos n'inglés. Cuadiernos de Posgráu Nᵘ 3 y Nᵘ 4. Caracas: Comisión d'Estudios de Posgráu. Facultá d'Humanidaes y Educación. Universidá Central de Venezuela.
  • Bolívar, A. (1994). Discursu ya interacción nel testu escritu. (Reimpresión en 1998). (Segunda edición en 2005).Caracas: Conseyu de Desarrollu Científicu y Humanísticu. Universidá Central de Venezuela.
  • Bolívar, A. (Comp.). (1996). Estudios nel analís críticu del discursu. Cuadiernos de posgráu Nᵘ 14. Caracas: Comisión d'Estudios de Posgráu. Facultá d'Humanidaes y Educación. Universidá Central de Venezuela.
  • Bolívar, A., & Bentivoglio, P. (Eds.). (1997). Actes del I Coloquiu Llatinoamericanu d'Analís del Discursu. Caracas: Universidá Central de Venezuela.
  • Bolívar, A., & Markov, A. (1997). Estratexes pa la llectura n'inglés. (Segunda edición). Caracas: Comisión d'Estudios de Posgráu. Facultá d'Humanidaes y Educación. Universidá Central de Venezuela.
  • Bolívar A., & Kohn, C. (Comps.). (1999). El discursu políticu venezolanu: un estudiu multidisciplinario. Co-edición. Caracas: Comisión d'Estudios de Posgráu. Facultá d'Humanidaes y Educación. Universidá Central de Venezuela y Editorial Tropykos.
  • Bolívar, A. (2003). (Ed.). Discursu y democracia en Venezuela. Númberu monográficu de la Revista Iberoamericana de Discursu y Sociedá. Gedisa: Barcelona.
  • Bolívar, A., (Coord.) Monterola, C., Ramos, C., Sánchez, L. & Sans, J.F. (Comps.). (2004). Humanismu y Educación: seducción del futuru. Caracas: Fondu Editorial de la Facultá d'Humanidaes y Educación y Fundación Ayacucho.
  • Bolívar, A.; Sedano, M., & Shiro, M. (Comps.). (2006). Faciendo Llingüística. Homenaxe a Paola Bentivoglio. Caracas: Fondu Editorial de la Facultá d'Humanidaes y Educación.
  • Bolívar, A., & De Erlich, F. (Eds.). (2007). El diálogu. Reflexones y estudiu. Caracas: Fondu Editorial d'Humanidaes. Universidá Central de Venezuela. (Disponible en:)
  • Bolívar, A. (Ed.). (2007). Analís del discursu. Por qué y para qué. Caracas: Los Llibros d'El Nacional.
  • Bolívar, A. & Beke, R. (Eds.). (2011). Llectura y escritura pa la investigación. Caracas: Conseyu de Desarrollu Científicu y Humanísticu. Universidá Central de Venezuela. Primer reimpresión en 2014.
  • Bolívar, A., & Markov, A. (2012). Estratexes pa la llectura n'inglés. Tercer edición. Caracas: Universidá Central de Venezuela.

Capítulos de llibros editar

  • Calderón de Bolívar, A. (1985). Individual Issues. En R. Quirk., & H.G. Widdowson (Eds.), English in the world: Teaching and learning the language and literatures (pp. 246-247). Cambridge: Cambridge University Press[1].
  • Bolívar, A. (1993). L'alcuentru de dos mundos al traviés del discursu. En H. Acosta (Coord.), Una mirada humanística. Reflexones sobre l'alcuentru de dos mundos (pp. 81–113). Caracas: Fondu Editorial d'Humanidaes. Universidá Central de Venezuela[2].
  • Bolívar, A. (1994). The structure of newspaper editorials. En M. Coulthard (Ed.), Advances in Written Text Analysis (pp.276–294). London: Routledge, Kegan and Paul[3].
  • Bolívar, A. (1995). La autorreferencia na práctica discursiva de Rafael Caldera. En C. Kohn (Comp.), Discursu políticu y crisis de la democracia: reflexones dende la filosofía social, la ética y l'analís del llinguaxe. (pp.121–144). Cuadiernos de posgráu Nᵘ 12. Caracas: Comisión d'Estudios de Posgráu. Facultá d'Humanidaes y Educación. Universidá Central de Venezuela.
  • Bolívar, A. (1995). L'usu de YO y NÓS nel discursu políticu venezolanu. En H. Perdigueru., & A. Álvarez (Eds.), Estudios sobre l'español d'América. Actes del V Congresu Internacional de “L'Español d'América” [CD-ROM]. (pp. 194-204). España: Universidá de Burgos (6-10 de payares de 1995).
  • Bolívar, A. (1995). Testos y discursu nel alcuentru de dos mundos. En: Actes del IV Congresu Internacional de 'Español d'América', Tomu 2, (páxs. 900-913). Santiago de Chile.
  • Bolívar, A. (1996). La temporalidá: pretéritu y antepresente del indicativu na fala de Caracas. En: Actes del X Congresu Internacional de l'Asociación de Llingüística y Filoloxía de l'América Llatina (pp. 191–197). Méxicu: Universidá Autónoma de Méxicu.
  • Bolívar, A. (1996). L'accesu a la pallabra na noticia periodística. N'A. Bolívar (Comp.) Estudios nel analís críticu del discursu. Cuadiernos de posgráu Nᵘ 14 (pp. 11-45). Caracas: Comisión d'Estudios de Posgráu. Facultá d'Humanidaes y Educación. Universidá Central de Venezuela.
  • Bolívar, A. (1997). Tomar de veces nel testu escritu: implicaciones pa la llectura. En M.C. Martínez (Comp.), Los procesos de la llectura y l'escritura. Propuestes d'intervención Pedagóxica (pp. 79-92). Cali: Editorial Universidá del Valle[4].
  • Bolívar A., & C. Kohn (Comps.). (1999). Diálogu y participación: ¿cuál dialogo, cuál participación? N'A. Bolívar, & C. Kohn (Comps.), El discursu políticu venezolanu: un estudiu multidisciplinario (pp. 103-115) Caracas: Universidá Central de Venezuela y Editorial Tropykos.
  • Bolívar, A. (1999). The linguistic pragmatics of political pronouns in Venezuelan Spanish. En J. Verschueren (Ed.), Language and Ideology. Selected Papers from the 6th International Pragmatics Conference, Vol. 1 (pp. 56-69), Belgium: International Pragmatics Association, Antwerp[5].
  • Bolívar, A. (2001). The negotiation of evaluation in written text. En M. Scott., & G. Thompson (Comps.), Patterns of text: in honour of Michael Hoey (pp. 129-158). Amsterdam: Benjamin Publishers[6].
  • Bolívar, A. (2001). La semántica y la pragmática de la discriminación: un casu na prensa venezolana. En J. Bustos, P. Charaudeau, J. Girón, S. Iglesias & C. López (Comps.), Llingua, Discursu, Testu. I Simposio Internacional d'Analís del Discursu Volume II (pp. 1793-1810). Madrid: VISOR Libro.
  • Bolívar, A. (2002). La llectura del discursu políticu. En G. Parodi (Ed.), Llingüística y Interdisciplinariedad: Desafíos del nuevu mileniu. Ensayos n'honor a Marianne Peronard. Cap. 15, (pp. 309-333). Valparaíso-Chile: Ediciones Universitaries de la Universidá Católica de Valparaíso.
  • Bolívar, A. (2002). Los reclamos como actos de fala nel español de Venezuela. En D. Bravo & M. Y. Placencia (Comps.), Actos de fala y cortesía n'español. Studies in Pragmatics 5, (pp. 37- 53). London: LINCOM EUROPA.
  • Bolívar, A. (2002). Violencia verbal, violencia física y polarización al traviés de los medios. En L. Molero., & A. Franco (Eds.) El discursu políticu nes ciencies humanu y social (pp. 125-136). Caracas: Fondu Nacional de Ciencia, Teunoloxía ya Innovación.
  • Bolívar, A. (2003). La descortesía como estratexa política na democracia venezolana. En D. Bravo (ed.) La perspeutiva non etnocentrista de la cortesía: identidad socio-cultural de les comunidaes hispanofalantes. Actes del Primer Coloquiu Edice. [CD-ROM]. (pp. 213-226), Waxholm: Suecia, 6 al 8 de setiembre de 2002[7].
  • Bolívar, A. (2003). Nuevos xéneros discursivos na política: el casu de Aló Presidente. En Berardi. L (Comp.) Analís críticu del discursu: perspeutives llatinoamericanes (pp.101-130). Santiago de Chile: FRASIS editores.
  • Bolívar, A. & A. Álvarez (2004). La cortesía verbal en Venezuela. En D. Bravo y A. Briz (Eds.) Pragmática sociocultural. Estudios sobre'l discursu de cortesía n'español (pp. 169-179). Ariel: Barcelona[8].
  • Bolívar, A. (2005). Descortesía y confrontación política. En D. Bravo (ed.) Estudios de la (des)cortesía n'español. Categoríes conceptuales y aplicaciones a corpora orales y escritos (pp. 273-297). Buenos Aires: DUNKEN.
  • Bolívar, A. (2005). La descortesía na dinámica social y política. En J. Murillo (Ed.) Actos de fala y cortesía en distintes variedaes del español: perspeutives teóriques y metodolóxiques. Actes del II Coloquiu Internacional del Programa Edice, (pp. 137-164). San José: Universidá de Costa Rica.
  • Bolívar, A. (2005). The President and the Media. N'A. Betten., & M. Dannerer (Eds.) Dialoganalyse VIII/ Dialogue Analysis XIX- Dialogue in Literature and the media. Selected Papers from the 9th IADA Conference, Salzburg 2003, (pp. 215-226). Tübingen: Niemeyer.
  • Bolívar, A. (2005). Los estudios del discursu n'América Llatina güei. N'A. Harvey (Comp.) En redol al discursu. Contribuciones d'América Llatina (pp. 346-355). Santiago: Universidá Católica de Chile.
  • Bolívar, A. (2005). L'analís críticu del discursu nos ámbitos políticu y académicu. En L.A. Ramírez Peña, & G.-L. Acosta Valencia (Comps.) Estudios del discursu en Colombia (pp. 17- 44). Medellín: Sellu editorial Universidá de Medellín.
  • Bolívar, A. (2005). Sobre'l problema de la seleición de teoríes y métodos n'analises del discursu. En L. Molero de Cabeza, A. Franco & L. Vieira (Comps.) Estudios del discursu en Venezuela: teoría y métodu (pp. 285- 298). Maracaibo: Universidá del Zulia.
  • Bolívar, A. (2006). La función de la evaluación n'artículos y ensayos humanísticos. En J. Falk, J. Gille., & F. Weichmeister Bermúdez (Coords.) Discursu, interacción ya identidá (pp. 109- 136). Estocolmo: Universidá d'Estocolmu.
  • Bolívar, A (2007). Introducción. Por qué y para qué. N'A. Bolívar (Comp.). Analís del Discursu. Por qué y Para qué. (pp. 9-15). Caracas: Los Llibros d'El Nacional.
  • Bolívar, A. (2007). Los primeros problemes del analista: ¿qué teoríes? ¿qué métodos? ¿per ónde empezar? N'A. Bolívar (Comp.) Analís del Discursu. Por qué y Para qué (pp. 21-38). Caracas: Los Llibros d'El Nacional.
  • Bolívar, A. (2007). L'analís interaccional del discursu: del testu a la dinámica social. N'A. Bolívar (Comp.) Analís del Discursu. Por qué y Para qué (pp. 249-277). Caracas: Los Llibros d'El Nacional.
  • Bolívar, A. (Coord.); Briceño Lleón, R.; Bolívar Chollett, M.; Ishibashi, J.; Mosonyi, Y. Y.; Bisbe, L.; Kaplan, N., & Velásquez, R (2007). Discursu y Racismu en Venezuela: un país “café con lleche”. En T. A. Van Dijk (Ed.) Discursu y racismu n'América Llatina (pp. 371-423). Gedisa: Barcelona.
  • Bolívar, A. (2007). Dialogue and confrontation in Venezuelan political interaction, AILA Review 18, 3-17. En T. A. van Dijk (Ed.) Discourse Studies, volume I, Chapter 10 (pp. 261-274). Los Angeles, London, New Dehli, Singapore: Sage Publications.
  • Bolívar, A. (2008). La (des)cortesía nel llugar de trabayu: empresa del estáu versus empresa privada. N'A. Briz Gómez, A. Hidalgo Navarro, J. Contreras, M. Albelda & N. Hernández (Eds.), Cortesía y conversación: de lo escrito a lo oral (pp.126-149). Valencia: Universitat de València)
  • Bolívar, A. (2008). L'analís interaccional del discursu: de lo micro a lo macro. N'I. Fonte.; & L. Villaseñor (Eds.), La construcción discursiva del significáu. Esploraciones en política y medios (pp. 15-48). Méxicu: Departamentu de Filosofía, UAM-Iztapalapa, Biblioteca Signo.
  • Beke, R. & Bolívar, A. (2009). Certainty and commitment in the construction of academic knowledge in the humanities. En Suomela-Salmi, Y (Ed.), Cross linguistic and cross cultural perspeutives on Academic Discourse (pp. 33-48). Amsterdam/Philadelphia: John Benjamins.
  • Bolívar, A. (2010). Dialogue in the dynamics of political practice. En D. Koike., & L. Rodríguez Alfano (Eds.), Dialogue Studies: Approaches, Functions, Context, and Language in Spanish. (pp.159-188). New York: Palgrave Macmillan Press.
  • Bolívar, A., Beke, R., & Shiro, M. (2010). Les marques llingüístiques del allugamientu nes disciplines: estructures, voces y perspeutives discursives. En G. Parodi (ed.) Alfabetización académica y profesional nel sieglu XXI: lleer y escribir dende les disciplines (pp.95-125). Santiago de Chile: Planeta.
  • Bolívar, A. (2010). Les sides nel discursu políticu llatinoamericanu. En F. Orletti. , & L. Marittini (Eds.), La (des)cortesía n'español:ámbitos retóricos y metodolóxicos d'estudiu (pp. 491-520). Roma: Universita degli Studi di Roma Tre.
  • Bolívar, A. (2010). Ideoloxíes y variedaes de descortesía. En M. Bernal., & N. Hernández Flores (Eds.) Estudios sobre llingua, discursu y sociedá. Homenaxe a Diana Bravo. Stockholm: Stockholms Universitet.
  • Bolívar, A. (2010) “¿Por qué non te calles?” La función de les interrupciones nel diálogu políticu. N'I. Fonte Zarabozo., & L. Rodríguez Alfano (Comps.) Perspectives dialógicas n'estudios del llinguaxe, (pp. 299-336). Méxicu: Universidá de Nueva Lleón.
  • Bolívar, A. (2010). Cortesía verbal ya identidá cultural: lo “político” y lo cortés pa homes y muyeres. En Los desafíos de la cultura y l'investigación. Llibru de Memories de la IX Xornaes d'Investigación Humanística y Educativa 2006 Facultá d'Humanidaes y Educación. Caracas: Universidá Central de Venezuela.
  • Bolívar, A. (2012). Political apologies by heads of state in diplomatic conflicts: between sincerity and political cynicism. En S. Cantarini (Eds.) Dialogue: state of the art. Studies in memory of Sorin Stati (pp.89-104) München: Lincom Academic Publishers.
  • Bolívar, A. (2012). La construcción dialógica d'un macrogénero: la crisis diplomática”. En M. Shiro, P. Charaudeau y L. Granato (eds.) Los xéneros discursivos dende múltiples perspeutives: teoríes y analises, pp.221-247. Madrid: Iberoamericana Vervuert.
  • Bolívar, A. (2013). Los pronomes personales na dinámica del discursu políticu. En N.G. Pardo A, D.Y. García, T. Oteiza y M. C Asqueta C (Comps). Estudios del Discursu n'América Llatina. Homenaxe a Anamaría Harvey ( pp. 167- 191). Bogotá: PROCEDITOR- ALED.
  • Bolívar, A. y Parodi, G. (2015). Academic and professional discourse. En M. Lacorte (ed.). The Routledge Handbook of Hispanic Applied Linguistics ( pp.459-476).New York and London: Routledge.
  • Bolívar, A. (2015). A afectividade non discursu populista. En Glaucia M.P. Lara y Rita de Cássia Limberti (eds.), Discursu y (des)igualdade ( pp. 143-160). São Paulo: Contestu.
  • Bolívar, A. (2015). L'analís del discursu políticu. Ferramientes teóriques y compromisu social. En N.G. Pardu Abril (Comp.). La sociedá, la comunicación y los sos discursos. Miraes interdisciplinaries ( pp.17-40). Bogotá: Universidá Nacional de Colombia ya Institutu Caro y Cuervo.
  • Bolívar, A. (2015). La intensificación como indicador de cambéu nos xéneros políticos. En D. Bravo & M. Bernal (eds.). Perspectives socio-pragmátiques y sociu-culturales del analís del discursu (pp. 97-137) . Buenos Aires: Dunken.
  • Bolívar, A. (2015). Crítica y construcción de teoría nel analís de discursu llatinoamericanu. En D. Silva García y M.L. Pardo (Comps.). Pasáu, presente y futuru de los Estudios del discursu n'América Llatina. Llibru electrónicu en www.comunidadaled.org

Artículos en revistes especializaes editar

  • Bolívar, A. (1977). Un analís Llingüísticu de Testos de Psicoloxía n'inglés ya Implicaciones pa la Enseñanza. Revista de Pedagoxía, 12, 7-23.
  • Bolívar, A. (1982). An Examination of the Errors made by the Students of Stylistics in their First Written Test. News and Views, 1, 3–5.
  • Bolívar, A. (1985). La interacción nel testu escritu: un analís de discursu d'editoriales de periódicos. NUCLEO, 1, 42–61.
  • Bolívar, A. (1985). La tríada como unidá d'interacción nel testu escritu. NUCLEO, 2, 37–67.
  • Bolívar, A. (1990). Reseña de Perspectives: Sociolinguistcs and TESOL, Nessa Wolfson, Cambridge, New York, etc., Newbury House Publishers, 1989, Llingüística, ALFAL, Vol. 2.
  • Bolívar, A. (1991) L'Analís de la conversación como métodu pa la enseñanza d'estilu y traducción. NUCLEO, 5, 68-78.
  • Bolívar, A. (1992). The analysis of political discourse, with particular reference to the Venezuelan political dialogue. English for Specific Purposes, vol. II, 159–175.
  • Bolívar, A. & Sörensen, H. (1993). Trabayar y Pensar na Fala de Caracas: Un Estudiu Exploratorio. Taller de Lletres, 21, 113-132, Pontificia Universidá Católica de Chile.
  • Bolívar, A., & Gladstein, M. R. (1994). Cames, botelles, y otros anestésicos: un cuentu bien curtiu. NUCLEU, 9-10, 53-67.
  • Bolívar, A. (1995). Una metodoloxía pal analís interaccional del testu escritu. Boletín de Llingüística, 9, 1-18.
  • Bolívar, A. (1995). La temporalidá: pretéritu y antepresente del indicativu na fala de Caracas, NUCLEU 11, 13–26.
  • Bolívar, A. (1995). La espresión d'evaluaciones con “I thought” nel inglés faláu en Gran Bretaña. Revista Venezolana de Llingüística Aplicada, 1 (2), 83–99.
  • Bolívar, A. (1995). El desarrollu de les mañes llingüísticu y analíticu de profesores d'Inglés en cursos de posgráu. Revista de Llingüística Teórica y Aplicada, DILA, Vol. 33, 15-29.
  • Bolívar, A. (1995). El diálogu políticu eleutoral venezolanu al traviés d'avisos de prensa. Revista Llinguaxe, 23, 16-34.
  • Bolívar, A. (1996). La autorreferencia na práctica discursiva de Rafael Caldera. Discursu, Teoría y Analís, 20, 17-37.
  • Bolívar, A. (1996). The discourse of British newspaper editorials. LABSA Journal. 1 (1), 75–79.
  • Bolívar, A. (1997). Reseña del Llibru de Luis Cortés Rodríguez (Ed.) L'Español Coloquial. Actes del Simposio sobre Analís del discursu oral. Universidá d'Almería, 1995. Language in Society (450-453). Cambridge: Cambridge University Press.
  • Bolívar, A. (1997). La negociación de la evaluación n'editoriales de periódicos, Boletín de Filoloxía, tomu XXXVI, 7-24. Santiago de Chile: Universidá de Chile.
  • Bolívar A. (1997). L'analís críticu del discursu: Teoría y compromisos. Episteme NS, 17 (1-3), 23-45.
  • Bolívar, A. (1997). La pragmática llingüística de los resumes d'investigación pa congresos. Boletín de Llingüística, 12-13, 153-173.
  • Bolívar, A. (1998). La fabla del poder. Imaxe, añu 31, 1, 136-136.
  • Bolívar, A. & Shiro, M. (1999). L'impautu del posgráu nel Área de Llingüística. Akademos, 1 (1), 55-60.
  • Bolívar, A. (1999). El reporte de la esperiencia con dicir na fala de Caracas. Boletín de Llingüística, Homenaxe a Ambrosio Rabanales. Tomu XXXVII. 1998-1999: 181-206.
  • Bolívar, A. (1999). Homoxeneidá versus variedá na estructura de los resumes d'investigación pa congresos. Akademos, 1 (2), 121-138[9].
  • Bolívar, A. (1999). El nuesu compromisu col discursu y cola sociedá n'América Llatina. Discursu y Sociedá, 1 (1), 9-10.
  • Bolívar, A. (1999). Les metafunciones de la clausa n'español. Lingua Americana, 3 (4), 48-66.
  • Bolívar, A. (1999). Los resumes pa eventos científicos en llingüística aplicada n'América Llatina: estructura ya interacción. OPCIÓN, 29, 61-81.
  • Bolívar, A. (2000). La representación discursiva de los dos patries de Elisabeth Gross: Alemaña y Maracaibo ente 1883 y 1896. Revista MONTALBÁN, 33, 241-256.
  • Bolívar, A. (2000). La llectura como una manera d'interacción social. Zona Próxima, 1, 22-43.
  • Bolívar, A. & R. Beke. (2000). El discursu académicu n'inglés pa investigadores n'humanidaes: el casu de los abstracts. Cuadiernos de Llingua y Fala, 2, 95-119.
  • Bolívar, A. (2001). Review article. Language, society and power. Linda Thomas and Shân Wareing. London and New York: Routledge. ISBN 0-145-18745-1 pp.213. En Journal of Sociolinguistics, Vol. 5, Issue 2 (May) pp. 310-312.
  • Bolívar, A. (2001). Changes in Venezuelan Political Dialogue: the role of advertising during eleutoral campaigns. Discourse and Society, 12 (1), 23-46.
  • Bolívar, A. (2001). L'insultu como estratexa nel diálogu políticu venezolanu. ORALIA, 4, 47-73.
  • Bolívar, A. (2001). El personalismu na democracia venezolana y cambeos nel diálogu políticu. Discursu y Sociedá, 3 (1), 103-134.
  • Bolívar, A. (2001). L'acercamientu y el distanciamientu pronominal nel discursu políticu venezolanu. Boletín de Llingüística, 16, 86-146.
  • Bolívar, A., & Betancourt, G. (2002). Estructures de reporte y atribución de la información na noticia periodística. Nucleu 19: 41-56.
  • Bolívar, A. (2003). Analís del discursu y compromisu social. Akademos, 5 (1), 7-31[10].
  • Bolívar, A., Chumaceiro, I., & Erlich, F. (2003). Diverxencia, confrontación y atenuación nel diálogu políticu. Revista Iberoamericana de Discursu y Sociedá, 4 (3), 121-151[11].
  • Bolívar, A. (2004). Analís críticu del discursu de los académicos. Revista Signos, 37 (55), 7-18[12].
  • Bolívar, A. (2005). Dialogue and confrontation in Venezuelan political interaction. AILA Review, 18, 3-17.
  • Bolívar, A. (2005). Tradiciones discursives y construcción de la conocencia nes humanidaes. Signu y Seña, 14, 67-91.
  • Bolívar, A. & Grindsted, A. (2005). Cognición n'interacción. La negociación de creencies estereotipaes nel discursu intercultural. Nucleu, 22, 63- 2005.
  • Bolívar, A. (2005). Discursu y cultura democrática nes universidaes. Revista Axenda Académica, 12 (1-2), 111-120.
  • Bolívar, A., & Grindsted, A. (2006). Cognition in inter(action): the negotiation of stereotypic beliefs in intercultural discourse. Merín 31. www.humaniora.sdu.dk/merín/Publiceringer/Merín31.htm
  • Bolívar, A. (2008). “Cachorru del Imperiu” versus “cachorru de Fidel”: los insultos na política llatinoamericana. Discursu y Sociedá, 2 (1), 1-38[13].
  • Bolívar, A. (2008). Perceptions of (im)politeness in Venezuelan Spanish: the role of evaluation in interaction. Pragmatics, 18 (4), 605-633. Special issue on Spanish speaking sociu-cultural contexts[14].
  • Bolívar, A. (2008). L'informe d'arbitraxe como xéneru discursivu na dinámica de la investigación. Revista Llatinoamericana d'Estudios del Discursu 8 (1), 41-68[15].
  • Bolívar, A. (2009). “Democracia” y “revolución” en Venezuela: un analís críticu del discursu políticu dende la llingüística de corpus. Oralia, 12, 27-54.
  • Bolívar, A. (2009). “¿Por qué non te calles?”: los algames d'una frase nel (des)alcuentru de dos mundos. Discursu y Sociedá, 2 (1), 87-115[16].
  • Bolívar, A. (2009). Los retos llingüísticos de Venezuela: desafíos internos y globales. Diálogos Llatinoamericanos, 15, 76-93[17].
  • Bolívar, A. (2010). A change in focus: from texts in contexts to people in events. Journal of Multicultural Discourses, 5(3), 213-225[18].
  • Bolívar, A. (2010). Les estrategías llingüístiques del discursu ideolóxicu. Falar pa estremar. SIC, LXXIII (728), 348-351[19].
  • Bolívar, A. (2011). La ocupación mediática del diálogu políticu: el casu de les sides. Discursu y Sociedá, 5 (1), 41-70[20].
  • Bolívar, A. (2011). Violent and peaceful uses of language. En D. Christie (Ed.), Encyclopedia of Peace Psychology. Hoboken, New Jersey: Wiley-Blackwell.
  • Bolívar, A. (2011). Funciones discursives de la evaluación negativa n'informes d'arbitraxe d'artículos d'investigación n'educación. Nucleu, 28, 59-89[21].
  • Bolívar, A., & De Erlich, F. (2011). La práctica del analís del discursu en contestos políticos polarizaos. Una reflexón crítica. Revista Llatinoamericana d'estudios del Discursu, 11 (1), 9-30[22].
  • Bolívar, A. (2012). Coherencia y patrones testuales. Eventos 7, 67-77. (EIM-UCV)
  • Bolívar, A. & Vasilachis de Gialdino, I. (2011). Introducción: El diálogu na confrontación y na resistencia. Introducción en Discursu y Sociedá, 5 (1), 1-8.
  • Bolívar, A. (2013). El valor del suxuntivu na interacción política. Boletín de Llingüística, vol. XXV (39-40), 36-60.
  • Bolívar, A. (2013). La construcción discursiva de la revolución bolivariana: polarización y manipulación na campaña eleutoral de 2012. Temes de coxuntura 67, 131-163.
  • Bolívar, A. (2014). “Si la burguesía volviera ganar, Venezuela volvería fundise”: la hipoteticalidad como estratexa nel discursu políticu. Revista de Filoloxía 32, xineru de 2014, pp. 45-61[23].

Referencies editar

  1. «Individual Issues».
  2. Adriana, Bolívar, (18 de setiembre de 2013). L'alcuentru de dos mundos al traviés del discursu. http://saber.ucv.ve/handle/123456789/4196. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  3. Coulthard, Malcolm (1 de payares de 2002). Advances in Written Text Analysis (n'inglés). Taylor & Francis. ISBN 9780203422656. Consultáu'l 1 de marzu de 2018.
  4. .
  5. (1999) Selected papers of the 6th International Pragmatics Conference. 1: Language and ideology. Intern. Pragmatics Assoc. ISBN 9080114820. Consultáu'l 1 de marzu de 2018.
  6. «Mobile Menu». Consultáu'l 1 de marzu de 2018.
  7. Adriana, Bolívar, (2003) (n'inglés). La descortesía como estratexa política na democracia venezolana. http://saber.ucv.ve/handle/123456789/3821. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  8. Muro, Alexandra Álvarez; Bolívar, Adriana (2004) (en castellanu). La cortesía verbal en Venezuela. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=2138125. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  9. Bolívar, Adriana (20 d'ochobre de 2011). «Homogeneidad versus variedá na estructura de los resumes d'investigación pa congresos» (en castellanu). Akademos 1 (2). ISSN 1317-1798. http://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_ak/article/view/886. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  10. Bolívar, Adriana (14 d'ochobre de 2011). «Analís del discursu y compromisu social» (en castellanu). Akademos 5 (1). ISSN 1317-1798. http://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_ak/article/view/851. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  11. Adriana, Bolívar,; Irma, Chumaceiro,; Frances, de Erlich, (5 de xunu de 2013) (en castellanu). Divergencia, confrontación y atenuación nel diálogu políticu.. ISSN 1575-0663. http://saber.ucv.ve/handle/123456789/3823. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  12. «discursu-de-los-acadmicos-2004pdf-Vzks6-articulo.pdf Revista Signos».
  13. «"Cachorru del imperiu" versus "cachorru de Fidel"».
  14. Adriana, Bolívar, (20 de mayu de 2013) (en castellanu). Perceptions of (im)politeness in Venezuelan Spanish: the role of evaluation in interaction. ISSN 1018-2101. http://saber.ucv.ve/handle/123456789/3653?mode=simple. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  15. «L'informe d'arbitraxe como xéneru discursivu».
  16. «Discursu y sociedá».
  17. «Los retos llingüísticos».
  18. «A change in focus».
  19. Adriana, Bolívar, (21 de mayu de 2013) (en castellanu). Les estratexes llingüístiques del discursu ideolóxicu. Falar pa estremar. ISSN 0254-1645. http://saber.ucv.ve/handle/123456789/3655?mode=full. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  20. Adriana;, Bolívar, (27 d'abril de 2011). «La ocupación mediática del diálogu políticu: el casu d'esculpar» (en castellanu). Discurso & Sociedad 5 (1). ISSN 1887-4606. http://www.dissoc.org/ediciones/v05n01/DS5(1)Bolivar.html. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  21. Bolívar, Adriana (10 d'avientu de 2012). «Funciones discursives de la evaluación negativa n'informes d'arbitraxe d'artículos d'investigación n'educación» (en castellanu). Revista Nucleu 0 (28):  páxs. 59–89. ISSN 0798-9784. http://saber.ucv.ve/ojs/index.php/rev_n/article/view/2473. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  22. Bolívar, Adriana; Erlich, Frances D. de (2011). «La práctica del analís del discursu en contestos políticos polarizaos. Una reflexón crítica» (en castellanu). Revista Llatinoamericana d'Estudios del Discursu 11 (1). ISSN 2447-9543. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=5959032. Consultáu'l 1 de marzu de 2018. 
  23. «Serviciu de publicaciones de la ULL». Consultáu'l 1 de marzu de 2018.