Adriana Elena Loreta Caselotti[3] (6 de mayu de 1916Bridgeport – 18 de xineru de 1997Los Angeles) foi una actriz y cantante d'Estaos Xuníos, más conocida como Adriana Caselotti. Dobló a Blancanieve en Snow White and the Seven Dwarfs de Walt Disney.

Adriana Caselotti
Vida
Nacimientu Bridgeport6 de mayu de 1916[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Los Angeles18 de xineru de 1997[1] (80 años)
Causa de la muerte cáncanu de pulmón
Familia
Hermanos/es Louise Caselotti
Estudios
Estudios Escuela Preparatoria de Hollywood (es) Traducir
Oficiu cantante, actriz de vozactriz de cine
Premios
Mena de voz soprano de coloratura (es) Traducir
Instrumentu musical voz
IMDb nm0143314
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros años editar

Guido Caselotti (1884-1978), el so padre, un inmigrante d'Italia, nacíu en Údine, foi profesor de música y entrenador vocal. La so madre, Maria Orefice (1893-1961)[4] yera de Nápoles, y foi cantante na Royal Opera. La so hermana mayor, Louise Caselotti (1910-1999) dio lleiciones de voz y cantó ópera, siendo profesora de Maria Callas ente 1946 y 1947.

A los siete años d'edá, Adriana y la so familia habíen dexáu Connecticut, y colaron a Italia por un contratu de la so madre. Adriana foi educada nun conventu italianu, San Getulio, cerca de Roma, mientres la so madre trabayaba na ópera. Dempués de trés años, al tornar a Estaos Xuníos, esta vegada Nueva York, ella estudió cantar col so padre, de la que reaprendió inglés porque dexara de falalo n'Italia.

Carrera editar

A mediaos de los años 1930, Adriana Caselotti ye contratada por Walt Disney por que lu ayudar a realizar la so nueva película, xunto a Harry Stockwell. El padre d'Adriana publicaba regularmente un anunciu nel periódicu de Los Angeles: "Guido Caselotti, profesor de cantar y entrenador d'opera", siguíu d'un númberu telefónicu. Créese que los Estudios Disney vieron aquel anunciu. En diverses entrevistes Adriana cuntó qu'un representante de Disney llamó al estudiu del so padre preguntando si conocía dalguna moza que falara y cantara con voz de neña, nesi momentu Adriana taba escuchando pel teléfonu de riba y ensin duldar díxo-y a los sos padres que lu encamentara. Nel casting presentóse xunto con otres 150 actrices. Fixéron-y cantar el cantar Someday My Prince Will Come a A capela,[5] mientres Walt Disney escuchar detrás d'una pantalla, porque nun quería que la imaxe de la cantante influyir. Resultó ganadora del papel y empezó a grabar les sos llinies darréu.

El día del estrenu, el 21 d'avientu de 1937, Harry Stockwell (la voz del Príncipe) llamó a Adriana y díxo-y que fueren xuntos al Carthay Circle Theatre de Los Angeles. Cuando la vendedora de tickets pidió-yos el so boletos, ellos dixéron-y que yeren los actores de voz de la película, pero nun los creyó. Tuvieron qu'esperar que la vendedora distrayer pa poder entrar y tuvieron d'allugase n'unu de los palcos, porque nun había asientos asignaos pa les dos estrelles. Adriana enxamás escuchara una grabación de la so voz, aparte de nun saber que la película sería un llargumetraxe en cuenta de un curtiu, polo que se prestó y emocionó mientres tol filme. Lo único de lo que se quexó foi que'l so nome nun apaeciera nos creitos.

Mientres los creitos iniciales, nin el mio nome nin el de Stockwell apaeció, ensin nomar a los que punxeron les demás voces a los otros personaxes. Yera como si nun fuera parte.
Adriana Caselotti
 
Guido Caselotti, padre d'Adriana en 1948

Pocu dempués de la premiere foi convidada a cantar nun club nocherniegu de Los Angeles los cantares de "Blancanieve" xunto con una orquesta. Dempués de la película, Disney nun quixo qu'Adriana apaeciera en cualesquier otra dempués de Snow White and the Seven Dwarfs (1937). Jack Benny mentó que pidiera permisu específicamente a Walt Disney pa emplegala na so radio y díxo-y: "Sentar, pero esa voz nun puede utilizase en cualquier llugar. Nun quiero estropiar la ilusión de Blancanieve". Esto puede dicise que foi un problema por que tuviera otres oportunidaes de trabayu. Nun primer momentu tuvo la oportunidá de doblar la película al italianu, una y bones Adriana falaba esi idioma a la perfeición, pero Benito Mussolini llamó personalmente a Walt Disney y díxo-y que nun dexara que la película fuera doblada por daquién non nacíu n'Italia, polo cual foi refugada. L'únicu otru trabayu que fizo dempués del so estrenu foi un papel en El Magu de Oz, de 1939, como la voz de Julieta mientres el cantar del home de lata, "Si solo tuviera un corazón", pronunciando la frase (falsetto) "¿Polo cual yes tu, Romeo?".[6] Anque tamién, ensin acreitar, cantó un cantar na película Qué bellu ye vivir, de 1946, nel momentu en que'l personaxe de James Stewart formulaba un deséu nel chigre de Martini.

Hai de solliñar que como actriz solo trabayó en dos películes antes de Blancanieve; la primera foi "Naughty Marietta" en 1935 (basada nuna opera), y "The Wride Wore Rede", comedia protagonizada por Joan Crawford de 1937, antes del estrenu del llargumetraxe de Disney.

Tamién fixo un intentu de carrera na ópera (por casu, Rigoletto).

Brian Sibley, guionista y escritor, empecipió una amistá con Adriana en 1987. Sibley atopábase arrexuntando datos pal llibru que taba escribiendo llamáu Snow White and the Seven Dwarfs: The Making of the Classic Film como homenaxe pa los 50 años del llargumetraxe. Unviólu a Adriana unes entrugues per corréu, y ella unvió-y unes cintes coles respuestes grabaes.

Yera un tanto escéntrica, encantadora y bien entusiasta. Caltuvi una correspondencia asidua con Adriana hasta la so muerte. Por desgracia, ella nunca visitó Inglaterra, pero yo sí fui en munches ocasiones a la so casa. Siempres me recibía cantando.
Brian Sibley

Al contrariu de lo que Sibley creía, Adriana cantaba otros cantares aparte de les de la película. En payares de 1986, a los setenta años, Adriana grabara seis pistes: "Bésame Enforma", "Strangers in the Night", "Harbor Lights", "Autumn Leaves", "Beyond the Reef" (dambes voces), y "I Left my Heart in San Francisco". Eses grabaciones fuéron-y apurríes a Sibley por ella mesma, y agora tán disponibles en SoundCloud, según les respuestes a les entrugues.


En 1987, mientres una entrevista, cavilgó alrodiu de la so vida:

Pienso qu'una de les razones poles que nun asocedió muncho más cola mio carrera depués del ésitu de Blancanieve, foi porque los comenenciudos en mi nun teníen como contactase. La única opción yera dir hasta los estudios Disney, y ellí tou acababa cuando dicíen que la mio voz nun podía apaecer niundes. Quiciabes un 'mánager' fuera útil, pero yo nun sabía nin entendía sobre eses coses. Creo que toa pasa por daqué. Fui amada por príncipes encantadores a lo llargo de la mio vida y creo que toi viviendo aquel 'Feliz Pa Siempres'.es un suañu del qu'inda nun esperté.

Na década de 1990, cuando'l Covarón Blancanieve en Disneylandia foi reformada, Caselotti regrabó "Deséu" pa Blancanieve, a la edá de 75 años. Foi un discu tituláu: La música de Disney: Un legáu en cantar (1992).

Circula una lleenda urbana que cunta qu'Adriana nun pudo algamar les notes altes mientres les sesiones de regrabación, lo cual yera comprensible, yá que nun había manera que la so voz sonara igual a la de 1937, y los presentes aquel día saber. Sicasí, xustu antes de la última grabación, Adriana rezó-y en voz baxa a Walt Disney: «¡Oh Walt! Onde quiera que teas, quiero que sepas que preciso la to ayuda». Foi entós cuando la postrera toma tuvo más ésitu del esperáu y fizo que toos lloraren de la emoción.

La rellación con Walt Disney editar

Sobre trabayar con Walt Disney dixo:

Taba permanentemente nel estudiu mientres grabábamos, pos yera un perfeccionista absolutu. Yera bien simple, podía usar una camiseta gastada frente a los sos emplegaos y nun lu importaría. Solo falaba cuando había daqué colo que taba en desalcuerdu. Sabía en tou momentu cuándo daqué diba funcionar o non. Ye'l mayor artista que conocí na mio vida.

Adriana siempres esperó que Disney volviera precisala como actriz o vocalista en dalguna de les sos nueves películes, pero esto enxamás asocedió. En 1949 unvió-y una carta pidiendo que la contrataren pa emprestar la so voz a dalgún personaxe, que foi respondida por él mesmu diciéndo-y que falara col so hermanu Roy Disney. Pero Adriana nun lo fixo porque, como dixo una vegada, yera bien cobarde. La última vegada que lo vio foi nuna xira promocional en Atlanta, en 1949:

Él díxome: 'Fuera hai muncha xente esperando pa venos, salamos al balcón y saludémos-yos'. Foi entós que me sentí por demás importante, tenía la so aprobación siempres y cuando se tratara de Blancanieve.[7]

Apaiciones públiques y xires promocionales editar

Nun primer momentu Walt Disney quixo caltener de callao los nomes de los actores y actrices de voz que trabayaren en Blancanieve, con cuenta del espectador más nuevu creyera que se trataba d'una historia real. Por cuenta de la gran repercusión que tuvo la película, y en recibiendo'l Óscar a la meyor banda sonora en 1938, Disney decidió aprovechar aquellos sucesos y promocionar los sos estudios al traviés de dellos actores de voz que trabayaben pa él, unviándolos a distintes xires n'Estaos Xuníos y dellos países d'Europa. Foi entós qu'Adriana volvió ponese la cinta nel pelo y el vistíu de mangues abullonadas, característicu del personaxe. [8] En munches d'estes presentaciones tuvo acompañada de Pinto Colvig, quien fixo les voces de los nanos Dormilón y Gurniador, y de Clarence Nash, la voz del Patu Donald. Años dempués Adriana confesaría qu'ente ella y Colvig hubo un fugaz romance.

Dende 1938, cuando s'empecipiaron les xires, Adriana dio conferencies de prensa, visitó hospitales, escueles, estaciones de radio y dellos programes de TV. Y cuando Disney decidió que cada 8 años reestrenaríen Blancanieve (decisión que tomó como manera de recaldar fondos por cuenta de que les películes socesor haber dexáu en bancarrota pola mor del pocu ésitu), Adriana empezó a ser conocida a nivel mundial al apaecer xunto a Walt en cada reposición. Ente 1938 y 1958 foi cuando más artículos escritos sobre ella hubo nos periódicos y revistes de la dómina, yá que tol mundu quería conocer quién yera la voz principal del tan afamáu llargumetraxe. Llegó a cantar en más de cien restaurantes y escenarios, depués o antes de roblar autógrafos.

El 22 de payares de 1972, apaeció nun episodiu de The Julie Andrews Hours saludando a la música de Walt Disney, cantando "Deséu" y "El mio príncipe va venir" con Julie Andrews (foi la emisión especial del Día d'Aición de Gracies).[9]

Tamién grabó una apaición nel Show de Mike Douglas, en xineru de 1976 que saldría al aire en febreru d'esi añu. Yera un segmentu sobre les voces del pasáu de les películes Disney. Compartió pantalla xunto a Sterling Holloway (voz de Winnie the Pooh), Scatman Crothers (una de les voces de Los Aristogatos) y Clarence Nash, otra vegada.[10]

En 1981 rodóse'l documental Disney Animation Special!: The Illusion of Life basada nel llibru homónimu escritu por Ollie Johnston y Frank Thomas, onde s'esplicaba'l procesu d'animación que se llevaba a cabu, con distintos entevistes, ente elles una a Adriana na que diz recordar les sos llinies y los nomes de los siete nanos.

En 1983, el filme foi nuevamente rellanzáu en tolos cines norteamericanos. Los Estudios volvieron contratar a Adriana por qu'encabezara la xira de presentación pública qu'habría en 13 ciudaes. La xira promocional empezó'l 20 de xunu y remató el 30 de xunetu d'esi añu, y les ciudaes visitaes fueron Boston, Montreal, Chicago, Filadelfia, Washington D. C., Dallas, Houston, Atlanta, Kansas City, San Francisco (California), Seattle, Nueva York y Los Angeles. Nestos llugares foi entrevistada n'hoteles como'l Four Seasons Hotels and Resorts. Ente los programes a los que foi, figuren El Show de Merv Griffin y The Tonight Show que conducía naquel momentu Johnny Carson.[11]

En 1988 tuvo presente cuando Blancanieve recibió la so propia estrella nel Paséu de la fama de Hollywood pol 50 Aniversariu de la película.

Una de les sos últimes apaiciones foi'l 22 de payares de 1994, a la edá de 78 años, cuando llogró'l títulu de Lleenda Disney y mientres la ceremonia grabó les sos manes en cemente frente al Studio Theatre de Disney.

=== Matrimoniu Adriana casó cuatro vegaes. El so primer home foi Robert Chard, corredor d'entraes de teatru local,[12] col que se casó en 1945. El matrimoniu terminó en divorciu. Adriana xunióse pocu más tarde al actor secundariu Norval Mitchell, con quien se casó en 1952. Norval retirar del so trabayu dempués de casase con ella, pero más tarde morrió en 1972. El mesmu añu, casóse col podólogu Dr. Joseph Dana Costigan, quien finó darréu (1982). El so últimu maríu foi Florian St. Pierre, emplegáu postal retiráu. Contraxeron matrimoniu en 1989, y darréu divorciáronse.[13] Adriana nun tuvo fíos en nengún de los sos matrimonios.


El papel de la so vida editar

El papel de Blancanieve marcar fondamente, tantu ye asina que la casa onde vivía yera de madera y tenía un pozu de los deseos cola inscripción "I'm Wishing". Cuando entraba un mensaxe al so teléfonu, la contestadora dicía: "Usté haise comunicáu cola residencia d'Adriana Caselotti, la voz de Blancanieve y los Siete Naninos de Walt Disney". Y automáticamente reproducíase'l cantar Deseyo cantada por ella mesma. La decoración basar en cacíes, discos de vinilu, cuadros, llibros y fotografíes de los sos años doraos como la primer princesa de Disney. Ella dixo una vegada: "Ye muncho meyor ser parte d'una de les meyores películes enxamás feches, que de diez mediocres".[14]

Tiempu dempués de la so muerte, hubo delles puyes d'oxetos que-y pertenecieren, ente ellos dos libretas con retayos qu'Adriana fixera onde se falaba d'ella al traviés del personaxe.

Muerte y mandáu editar

Once años antes de la so muerte, foi diagnosticada con cáncer na so mama izquierda, que finalmente foi esaniciáu. En 1996 volvió desenvolvese'l cáncer —nesta ocasión, nos sos pulmones—. El 19 de xineru de 1997, Adriana Caselotti morrió na so casa d'insuficiencia respiratoria. Finó a los 80 años d'edá. El so cuerpu foi encenráu y les cenices fueron espardíes nes agües de Newport Beach. L'hermanu de Walt, Roy O. Disney, vicepresidente de Walt Disney Company emitió un comunicáu de prensa que dicía: "Realmente sentimos que perdimos a un miembru de la familia. Adriana xugó'l papel más importante na nuesa historia y convirtióse na verdadera encarnación d'esi personaxe".[15]

N'abril de 2008 foi recordada mentando la so frase: "Sé que la mio voz va vivir pa siempres", que díxo-y ella Brian Sibley en 1995. Col pasar de los años, Blancanieve volvióse una pieza de cultu, faciendo que la voz d'Adriana pase a la inmortalidá y seya reconocida.

La so hermana Louise Caselotti finó dos años más tarde en Malibú, tamién de cáncer.

N'avientu de 2010, la casa d'Adriana en Los Angeles (toa de madera, con pozu de los deseos incluyíu, emulando la so película), sale a la venta por cuasi mil quinientos millones de dólares.

Filmografía editar

1937 - The Wride Wore Rede como Primer Moza Llabradora * 1937 - Blancanieve y los Siete Nanos como Blancanieve (voz)

Sueldu editar

Mientres una entrevista pol 50º aniversariu de Blancanieve en 1987, díxo-y a la revista People que cobraba 20 dólares per día, y con eso ayudaba a la so madre. Poques selmanes antes de rematar les grabaciones, enterar de que les persones que faíen les voces de los nanos cobraben 150 dólares, muncho más qu'ella. Sintióse dolida, y los últimos trés díes de grabación aumentóse-y la paga a 50 dólares, lo que fizo que'l sueldu total pol so trabayu fora de 970 dólares. El restu de los 14 000 dólares ganar en trabayos publicitarios ocasionales pa los estudios Disney los postreros 50 años.[16]

Trabayos publicaos editar

Adriana publicó un llibru tituláu Do You Like to Sing?.

Honores editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 URL de la referencia: http://www.independent.co.uk/news/obituaries/obituary-adriana-caselotti-1277975.html.
  2. URL de la referencia: https://d23.com/walt-disney-legend/adriana-caselotti/.
  3. «Adriana Caselotti Birth Certificate, Passport, and Bank | Lot #97030 | Heritage Auctions» (inglés). Consultáu'l 18 d'abril de 2018.
  4. Find a Grave
  5. «Adriana Caselotti (1916-1997) - Find A Grave...». Consultáu'l 18 d'abril de 2018.
  6. Obituary Brian Sibley
  7. (n'inglés) Snow White Speaks. PEOPLE.com. http://people.com/archive/snow-white-speaks-vol-27-non-20/. Consultáu'l 18 d'abril de 2018. 
  8. «With a smile and a song – Adriana Caselotti – Page 2 | Animator Mag - Archive» (inglés). Consultáu'l 18 d'abril de 2018.
  9. The Julie Andrew Hours
  10. «Main Street Gazette». Consultáu'l 19 d'abril de 2018.
  11. Archive, Snow White (14 d'avientu de 2017). «Filmic Light - Snow White Archive: Adriana Caselotti - 1983 Public Appearance Tour Itinerary». Consultáu'l 19 d'abril de 2018.
  12. La Era Bradford, de Bradford, Pennsylvania. Páxina 5. Xueves, 18 de xunetu de 1946
  13. Family Search
  14. «With a smile and a song – Adriana Caselotti | Animator Mag - Archive» (inglés). Consultáu'l 18 d'abril de 2018.
  15. «The Death of Adriana Caselotti». Consultáu'l 18 d'abril de 2018.
  16. (n'inglés) Snow White Speaks. PEOPLE.com. http://people.com/archive/snow-white-speaks-vol-27-non-20/. Consultáu'l 18 d'abril de 2018. 
  17. Esther (2 de setiembre de 2016). «Viaxeros de Papel: Adriana Caselotti | Doblaxe en Disney». Consultáu'l 18 d'abril de 2018.
  18. (n'inglés) Obituary: Adriana Caselotti. The Independent. 10 de febreru de 1997. https://www.independent.co.uk/news/obituaries/obituary-adriana-caselotti-1277975.html. Consultáu'l 18 d'abril de 2018. 
  19. Disney Legend

Enllaces esternos editar