Adriana Leonor Zuanic Donoso (4 de marzu de 1963Antofagasta – 26 d'ochobre de 2008Santiagu) foi una cineasta y xestora cultural, llogró'l so títulu universitariu de Bachelor of Arts, y grau académicu de Master of Arts, en Producción de Cine y Televisión na Universidá d'Iowa, Estaos Xuníos. Desenvolvió tamién otros diplomes y estudios n'Inglaterra, España, y Llatinoamérica.

Adriana Zuanic
Vida
Nacimientu Antofagasta4 de marzu de 1963[1]
Nacionalidá Bandera de Chile Chile
Muerte Santiagu26 d'ochobre de 2008[1] (45 años)
Estudios
Estudios Universidá d'Iowa
Llingües falaes castellanu
Oficiu realizadora, documentalistaescritora
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Primeros trabayos editar

Participó en realizaciones cinematográfiques estauxunidenses como asistente de montaxe y cámara. El proyeutu final pal so post-grau Inda una ponte (16mm, 20 min, color), realizáu en 1989, tuvo como direutor d'arte a Raúl Moarquech Ferrera-Balanquet, y foi exhibíu y premiáu en diversos festivales internacionales. De regresu a Chile, establecer en Antofagasta y realizó variaes producciones audiovisuales de calter artísticu, como'l montaxe "Instalaciones, (Re) creando espaciu (s)", la creación de Audiopoemas, tresmitíos per radiu en Antofagasta, según videos que participaron en muestres tantu en Chile como n'otros países americanos.

Non Plus ultra editar

En cine, col auspicio de Fondart y el Fondu Iniciatives Culturales Rexonales, estrenó en 1995 el curtiumetraxe Non Plus ultra (16mm, 30 min, color), una adautación llibre del cuentu homónimu del escritor Victor Bórquez Núñez, que foi exhibíu en festivales internacionales d'Arxentina, Chile, España, Estaos Xuníos, Inglaterra, Perú, Portugal, Uruguái. Esti trabayu llogró un Grant de la MacArthur Foundation al traviés del Toronto International Film Festival.

Antofagasta, el Hollywood de Sudamérica editar

El 28 d'avientu de 2001, na capital de la Segunda Rexón, realizó la avant premiere de Antofagasta, el Hollywood de Sudamérica, o Un Viaxe de Suañu (llargumetraxe documental en 35 mm, auspiciado por Fondart, FNDR Gobierno II Rexón, Fundación Minera Escondida, Profo Corfo y ProChile). Antofagasta, el Hollywood de Sudamérica empezó'l circuitu por festivales internacionales de cine nel añu 2002, llogrando na so primer participación, una Mención Especial nel Festival Cinematográficu Internacional del Uruguái. Tres el so pasu pol Festival Internacional de Cine de Valparaíso, llogró'l Premiu Especial del Xuráu. Amás, “Antofagasta, el Hollywood de Sudamérica” recibió'l Premiu Especial del Círculu de Críticos d'Arte de Chile, como unu de los estrenos chilenos destacaos de 2002. Nel New York International Independent Film and Video Festival llogró'l premiu Best Documentary na seición International Film Awards, participación que tamién incluyó l'espardimientu de la so obra nos mercaos de Cannes, AFI, NATPE Las Vegas y Milán, al traviés de la compañía ITN. Participó exitosamente en festivales, mercaos y muestres realizaos n'Estaos Xuníos, Cuba, España, Arxentina, Brasil, Italia, Chile, Ecuador, Méxicu y Grecia. En 2006, “Antofagasta, el Hollywood de Sudamérica”, al traviés del financiamiento de ProChile, pudo ser distribuyíu en DVD a nivel internacional. Esi mesmu añu, exhibióse al traviés de la señal abierta de Televisión Nacional de Chile, nel programa “La Cultura Entretenida”, ocasión na cual Zuanic y el periodista ya investigador Hans Mülchi realizaron una versión especial de la obra pa la so tresmisión.

L'Ancla d'Oru editar

El 14 de febreru de 2004, la Pernomada Municipalidá d'Antofagasta dio-y a Adriana Zuanic l'Ancla d'Oru, máxima distinción oficial de la ciudá d'Antofagasta, establecida como símbolu del agradecimientu y testimoniu de la reconocencia a les persones que desenvuelven una relevante y enllargada llabor en beneficiu y progresu de la comuña. Zuanic fíxose acreedora d'esti importante gallardón “como agradecimientu y testimoniu de reconocencia pola so destacada trayeutoria como cineasta que realizó na ciudá, premiada en Chile y l'estranxeru, poles sos puestes n'escena de la rexón, tamién impulsora del desarrollu audiovisual en Antofagasta y el so destacáu apurra como docente nel campu audiovisual de la sumida Universidá José Santos Ossa”. Nesta institución, ocupó'l cargu de Coordinadora del Área Audiovisual, conxugando'l so llabor académicu cola programación y coordinación pa la comunidá d'un Cineclub selmanal y una Muestra de Curtios Chilenos semestralmente.

Antofagasta, polu de desarrollu audiovisual editar

Ente 2002 y 2004, Adriana Zuanic foi Presidenta d'un Proyeutu de Fomentu de Corfo pa incentivar un Polu de Desarrollu Audiovisual nel Norte de Chile en Antofagasta, convirtiéndose na Presidenta de la Corporación pal Desarrollu Audiovisual d'Antofagasta y Direutora del festival internacional de cine nesta mesma ciudá.

Festival Internacional de Cine del Norte de Chile editar

Nos últimos años, Zuanic conxugaba'l so llabor como Direutora del Festival Internacional de Cine del Norte de Chile[1] cola producción en Glocal Films[2] y el so proyeutu “Tres la Buelga d'Alberto Santana: Historiografía d'un cineasta panamericanu por excelencia”, sofitáu por Fondart y CORFO.

Antofagasta de Película: Historia de los Oríxenes d'un Cine Rexonal editar

A principios del añu 2008, publicó xunto a Eliana Jara y Hans Mülchi, y col sofitu del FNDR d'II Rexón, el llibru Antofagasta de Película: Historia de los Oríxenes d'un Cine Rexonal. El llibru ye un magníficu testu que recupera la tradición cinematográfica de la ciudá d'Antofagasta, calificáu por Zuanic como'l "Hollywood de Sudamérica". Nes sos páxines, el llector puede reconstruyir un periodu históricu que correspuende col cosmopolitismu antofagastino, y cola gran y acelerada revolución industrial de la rexón, non solo n'aspeutos mineros sinón tamién culturales. Los múltiples héroes del cine rexonal marcaron y rexistraron un periodu fundamental pa la historia cultural de la ciudá. L'héroe indiscutible d'esta investigación ye Alberto Santana, un realizador que dempués de realizar obres con Vita Films, parte al restu d'América a realizar más producciones, les que siguió investigando Zuanic. Pero puntu a parte ye la participación del direutor, productor, guionista y actor rusu Arcady Boytler[3]. El llibru apurre una nueva y contundente historia al patrimoniu cultural del norte chilenu. Según l'arquiteutu Claudio Galeno al traviés del llibru amás de la memoria sobre'l desarrollu d'un cine rexonal, tamién ye posible entender la evolución arquitectónica de teatros a biógrafos, una importante contribución a la memoria arquitectónica, yá que dexa apreciar en Antofagasta, el momentu de transición de l'arquiteutura historicista escontra'l modernismu art deco.

Quantum of Solace editar

L'añu 2007 y por cuenta del espardimientu del norte de Chile como locación pa películes, foi contratada pal casting de la nueva película sobre James Bond, denominada Quantum of Solace, la que foi filmada, en parte, na rexón d'Antofagasta mientres marzu de 2008, en llugares como Baquedano, Acovez, Taltal, Paranal y San Pedro de Atacama.

Obra editar

Filmografía como cineasta editar

Publicaciones editar

Referencies editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: CineChile. CineChile filmmaker ID: adriana-zuanic. Apaez como: Adriana Zuanic.

Enllaces esternos editar