Aeropuertu Internacional Enrique Malek

L'Aeropuertu Internacional Enrique Malek (IATA: DAVOACI: MPDA) atópase allugáu sobre una sabana al sur de la ciudá de David y al norte del Esteru de Pedregal. Ye'l tercer aeropuertu de Panamá en tráficu aereu como pasaxeros tresportaos y l'únicu de la provincia de Chiriquí.

Aeropuertu Internacional Enrique Malek
aeropuertu internacional y aeródromu de tráficu comercial
IATA: DAV • OACI: MPDA
Llocalización
PaísBandera de Panamá Panamá
Provincia (es) Traducir Provincia de Chiriquí (es) Traducir
Distritos (es) Traducir Distrito de David (es) Traducir
Ciudá David
Coordenaes 8°23′28″N 82°26′06″W / 8.3911°N 82.435°O / 8.3911; -82.435
Aeropuertu Internacional Enrique Malek alcuéntrase en Panamá
Aeropuertu Internacional Enrique Malek
Aeropuertu Internacional Enrique Malek
Aeropuertu Internacional Enrique Malek (Panamá)
Altitú 27 m
Ciudá a la que sirve David
Cambiar los datos en Wikidata

Dende l'añu 2006, esti pequeñu aeropuertu tuvo una gran puxanza de pasaxeros debíu al desarrollu del turismu nes provincies de Bocas del Toro y Chiriquí.

Etimoloxía editar

El nome a esti aeropuertu ye dau n'honor al pilotu nacíu n'Aguadulce, Enrique Malek, fundador d'Aerovías Nacionales, quien xunto a Marcos A. Gelabert son consideraos como padres de l'aviación civil y comercial panamiega. Este ta allugáu en David, Chiriquí. Malek morrió nun accidente aereu en Santa Ana, San José de Costa Rica'l 7 d'ochobre de 1940 al topetar la so aeronave contra un cuetu enceto d'un Faichild Pilgrim. (https://www.facebook.com/RAARCR/posts/810038792515847)

Xeografía editar

Como se mentó enantes esti aeropuertu atopar al sur de la ciudá de David y al norte del Esteru de Pedregal (Brazu del Ríu Platanal. La elevación permediu d'esti aeropuertu ye de 27 msm y el clima, como'l de la ciudá, ye tropical de sábana.

Accesu editar

La vía principal d'accesu al aeropuertu ye l'Avenida Rede Gray, l'accesu ye llibre a los autos particulares, dende cualquier puntu de la ciudá puede tomase un taxi, nun esiste nenguna ruta d'autobús que pase direutamente pol Enrique Malek.

Historia editar

Orixinalmente l'Enrique Malek ye una pista d'aterrizaxe la cual ye conocida popularmente como la pista de San José. Hacia l'añu de 1942 ye remplazada por aciu tratáu robláu ente los gobiernos de Panamá y Estaos Xuníos pa la defensa de la Canal de Panamá mientres la Segunda Guerra Mundial, lo cual dio por resultancia la nacencia y allugamientu del actual aeropuertu. Una vegada rematada la guerra, revierte a manes panameños convirtiéndose n'aeropuertu d'usu civil y militar.

El 22 de xineru de 1944 fúndase la Compañía Chiricana d'Aviación, con un Fairchild 24 y un avión Avro empezaron a cubrir la ruta David - Puerto Armuelles y La Chorrera.

Nel añu de 1965 fúndase'l 2º destacamentu aereu, dientro de les instalaciones del aerpouerto, perteneciente a la finada 5ª. Zona Militar, tuvo a cargu del Subteniente Alberto Purcell.

N'avientu de 1969, esti aeropuertu escribe una páxina importante na historia de Panamá, sirvió como base de torna al Xeneral Omar Torrijos Herrera, quien foi depuestu del so puestu, de volao, al atopase en Méxicu, y foi recibíu por Manuel Antonio Noriega xefe militar nesi entós de Chiriquí. P'aquélla dómina la pista d'aterrizaxe nun cuntaba con llume llétrico polo cual emplegaron fogatas y los faros de los autos por que'l avión que tresportaba al Xeneral pudiera aterrizar nesti aeropuertu.

El 9 de xineru de 1970 muerre'l pirata aereu Jorge Tuliu Medrano cuando intentaba secuestrar un avión C-46 de l'aereollinia RAPSA, pa dirixise a Cuba.

Dempués de la invasión estauxunidense del 20 d'avientu de 1989, el Enrique Malek ye tomáu poles tropes d'esi país, permaneciendo nel mesmu por un periodu de dellos meses.

La Terminal editar

So l'alministración del Presidente Ernesto Pérez Balladares dar# en la construcción de la nueva terminal del aeropuertu. L'espaciu físicu cuntaba con una terminal con sala d'espera pa los pasaxeros, la torre de control, oficines alministratives de l'AAC. Amás, un edificiu estreme especial pa les compañíes d'arrendamientu d'automóviles, la base aéra del Serviciu Aereu Nacional y l'unidá canina de la Policía Nacional.

Sicasí, debíu a la esponencial crecedera turística que rexistró la provincia de Chiriquí fíxose necesaria una completa renovación y espansión d'esta terminal aérea. El Presidente Ricardo Martinelli inauguró en 2013 la nueva y moderna terminal aérea qu'amás de cuntar con equipamientu d'última xeneración, amplióse-y la pista d'aterrizaxe dexando la llegada d'aviones boeing 757-200, boeing 767-300, boeing 787-8 o airbus a330-200.

Anguaño l'aeropuertu esta en procesu de capacitación pa empezar a recirbir mas aereollinies.

Destinos editar

Aereollinies Ciudaes Aeronaves Alianza
  Air Panama
1 destín
Nacional: (1) Panamá (Marcos A. Gelabert) F100,F50
N/A
  Copa Airlines
1 destín
Nacional: (1) Panamá-Tocumen
E190,B737-700,B737-800
Star Alliance
  Nature Air
1 destín
Internacional: (1) Aeropuertu Juan Santamaría
L410
N/A

Referencies editar