Aeropuertu Internacional Inca Manco Cápac

L'Aeropuertu Internacional Inca Mancu Cápac, (IATA:JUL, OACI:SPJL), ta asitiáu na ciudá de Juliaca, Perú a 3825 msnm y anguaño ye alministráu pol consorciu peruanu-arxentín Aeropuertos Andinos de Perú quien llogró la bona pro de la concesión del aeropuertu por un periodu de 25 años, dende 2010. La so pista de 4200 metros de llargor ye la pista más llarga d'un aeropuertu comercial en Sudamérica, superada solo pola del Aeródromu de Gavião Peixoto.[1]

Aeropuertu Internacional Inca Manco Cápac
aeropuertu internacional y aeródromu de tráficu comercial
IATA: JUL • OACI: SPJL
Llocalización
PaísBandera del Perú Perú
Rexón Puno
Provincia San Román (es) Traducir
Distritu Juliaca (es) Traducir
Gran ciudá Juliaca (es) Traducir
Coordenaes 15°28′01″S 70°09′29″W / 15.4669°S 70.1581°O / -15.4669; -70.1581
Aeropuertu Internacional Inca Manco Cápac alcuéntrase en Perú
Aeropuertu Internacional Inca Manco Cápac
Aeropuertu Internacional Inca Manco Cápac
Aeropuertu Internacional Inca Manco Cápac (Perú)
Altitú 3826 m
Xestión Aeropuertos Andinos del Perú (es) Traducir
Ciudá a la que sirve Juliaca (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

En xineru del 2004, la Corporación Peruana d'Aeropuertos y Aviación Comercial S.A. (CORPAC), emitió un Resolución Direutoral que lo califica como "Aeropuertu Internacional" por cuntar con tolos requerimientos qu'esixe esta importante categorización.

Nos últimos años los sos usuarios llegaron a más de 245,000 al añu, siendo'l 80% d'ellos, turistes clase A, en viaxe a la ciudá de Puno.

Reseña histórica de l'aviación en Juliaca editar

 
Junkers Ju 52 de Lufthansa en Juliaca. Esta llinia operó na década de los 30 del sieglu XX en rutes nacionales hasta l'entamu de la II Guerra Mundial.

El primer avión n'aportar a Juliaca foi un biplanu ANSALDO al mandu del capitán italianu Enrico Rolandi, el 7 de xunu de 1921, nel sector d'Ayabacas. . El 22 d'ochobre de 1925 inauguróse'l primer aeródromu "rural", cola llegada del avión "Puno" al mandu del mayor Baltazar Montoya. L'aeródromu tuvo asitiáu a una banda de la vía ferrial na salida a la ciudá de Cusco. A dichu aeródromu llegó'l Junkers Ju 52 Huascarán de l'alemana Lufthansa qu'emprestó serviciu en rutes nacionales na década de los 30 del sieglu XX hasta l'entamu de la II Guerra Mundial. A entamos del deceniu de los 60 l'aeródromu foi treslladáu al so actual allugamientu, onde operaron TAM (Tresportes Aéreos Militares), Faucett y SATCO, antecesora d'AeroPerú. Nos 80 asfaltóse la pista y construyóse l'actual terminal aereu, denomináu dende entós como "Aeropuertu Internacional Inca Mancu Capac", dexando l'apuerto d'aeronaves a reacción.

El Terminal aereu Inca Mancu Capac empecipió les sos operaciones en 1959, y anguaño, atópase alministráu por CORPAC S.A. no correspondiente a l'alministración del espaciu aereu, siendo la principal puerta d'entrada a la importante ciudá comercial del departamentu de Puno y los sos curiosos turísticos como: La Ilesia virreinal de Santa Catalina.

 
Despegue d'un Airbus A319 pela pista 30.

Servicios del Aeropuertu editar

El terminal aereu cuenta con servicios d'aduana, comisaría, sanidá, migraciones y una moderna infraestructura que dexa brindar los servicios necesarios a los pasaxeros, según anováu equipamientu, serviciu de rescate contra quemes, lluces de pista pa vuelos nocherniegos y mal tiempu, y sofisticaes radioayudes que garanticen la seguridá de les operaciones aérees. Atiende un permediu selmanal de 28 operaciones aérees comerciales, amás del serviciu d'aerotaxis que xune los pueblos redoma de la zona. La so categoría OACI ye 4D.

Dende l'añu 2004, ta catalogáu como aeropuertu internacional polo que cunta con Serviciu d'Aduana, Comisaría de la Policía Nacional, Direición de Sanidá y Oficina de Migraciones. El so horariu d'operaciones va dende les 7.00 a.m. hasta les 07.00 p.m. y cuenta con sistema de lluces na so pista y equipos de radiu ayuda pa vuelos nocherniegos que garanticen la seguridá de les operaciones aérees a partir de les 6.00 p.m. Esti aeropuertu ta igualmente habilitáu pa facilitar operaciones de vuelu en mal tiempu.[2]

Cuenta con un faru d'aeródromu y la so torre de control tien 7 pisos y un altor de 25 metros. La so sala d'embarques cunta con 102 butaques distribuyíes nun área de cuasi 600 m².

El so terminal, d'un solu pisu, tien una área de 1,865 m² y nel hall principal atópense 6 counters, oficines de les aereollinies qu'empresten servicios nesti terminal, restoranes y tiendes comerciales.

Tiendes editar

 
Rampla

Nel aeropuertu va poder atopar les siguientes tiendes:

  • La Ibérica: Allugamientu Zona de facturación (check in), Chocolates
  • Anntarah: Allugamientu Zona de facturación, Productos d'alpaca, algodón y otres fibres.
  • Bodeguita de Papachay: Allugamientu Zona de llegaes, mercáu y testil.
  • Sol Alpaca: Allugamientu Zona d'Embarque, Prendes, accesorios y llinia de casa ellaboraos coles más fines fibres peruanes, como l'alpaca y la vicuña.
  • Cafetería Altomayo: Allugamientu Zona de facturación, Almuerzos, bocaos y postres.
  • 1Break: Allugamientu Zona d'Embarque, aperitivos, bebíes y bocaos.
  • Cafetería Altomayo: Allugamientu Zona de facturación, Almuerzos, bocaos y postres.
  • Pure Alpaca - llueu: Allugamientu Zona d'Embarque, Artesaníes y productos d'alpaca.

Aereollinies y destinos editar

Operen nesti aeropuertu les llinies aérees LATAM, STAR Perú, Avianca y aerotaxis que realicen vuelos privaos escontra llocalidaes cercanes a Juliaca.

Destinos nacionales editar

Ciudaes por rexones Nome del Aeropuertu Aereollinies Aeronaves Frecuencies per selmana
  Cusco (1 Destín, 1 Aereollinies)
Cusco Aeropuertu Internacional Alejandro Velasco Astete   Avianca Perú /   LATAM Perú   A320 /   A319 12
Lima (1 Destín, 2 Aereollinies)
Lima Aeropuertu Internacional Jorge Chávez   Avianca Perú /   LATAM Perú   A319 ,   A320 /   A320 34

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. http://worldaerodata.com/wad.cgi?id=PE46648&sch=SPJL
  2. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 20 de febreru de 2015. Consultáu'l 23 de febreru de 2015.

Enllaces esternos editar

{{commonscat}