Aga Lahowska

cantante polaca

Jadwiga "Aga" Lahowska de Romanska (1 de xineru de 1892Varsovia – depués de 1962) foi una cantante polaca, sopranu y mezzo-sopranu. Desenvolvió parte de la so carrera profesional n'España n'estrecha collaboración con Manuel de Falla.

Aga Lahowska
Vida
Nacimientu Varsovia1 de xineru de 1892[1]
Nacionalidá Bandera de Polonia Polonia
Muerte depués de 1962
Estudios
Llingües falaes polacu
Oficiu cantante d'ópera
Xéneru artísticu ópera
Mena de voz sopranu
Instrumentu musical voz
Cambiar los datos en Wikidata

En Polonia estremar al interpretar el papel protagonista de Halka, de Stanisław Moniuszko. Lahowska y Falla prodigar en recitales poles filarmóniques y culturales españoles y caltuvieron siempres una amistá de singular cordialidá.[2][3]

Nel 8 d'ochobre de 1917 allegó con Manuel de Falla a Fuendetodos a la inauguración d'una escuela construyida con financiamientu del pintor Ignacio Zuloaga, organizador del eventu, y de un monumentu n'homenaxe a Francisco de Goya.[4] Tres la misa celebrada na ilesia que caltién los frescos d'un mozu Goya y de la llacuada posterior nel Conceyu, la sopranu cantó la xota de les Siete canciones, ensin acompañamientu, dende'l balcón que daba a la plaza mayor del pueblu, pal paisanaje presente.[5]

Antes de rematar l'añu, empecipió una nueva xira con él pel norte d'España. Tuvo n'Uviéu pa cantar so la so batuta cola Sociedá Filarmónica d'Uviéu. Interpretaron obres del propiu Manuel de Falla, Turina, Guridi y del compositor local Baldomero Fernández.

En 1918 siguió ufiertando recitales. N'abril, asistió al homenaxe dau a Debussy nel Atenéu de Madrid, xunto a Salvador, Falla y Arthur Rubinstein, tamién polacu y bien cercanu al gaditano.[6]

Nel so repertoriu había gran númberu de compositores, destacando les obres de Manuel de Falla o Joaquín Turina,[7][8] ente otros munchos.

En 1920, estrenó nel Coliséu Albia de Bilbao la ópera Amaya de Jesús Guridi, xunto a Ofelia Nieto, el tenor Isidoro de Fagoaga, Giulio Cirino y el baxu Gabriel Olaizola.

En 1922, el día 14 de xunu, asistió al Concursu del Cante Jondo que se celebró en Granada, Andalucía, entamáu pol compositor andaluz Manuel de Falla y sofitáu dende'l principiu y con firmeza pol poeta tamién andaluz Federico García Lorca.

Actuó nel Llicéu de Barcelona nes temporaes de 1919-1920 y 1921-1922. En payares de 1921 inauguró la temporada d'ópera cola obra Louise, so la direición del maestru La Rotella acompañada d'intérpretes como Genevieve Vix, Paul Goffin y Julien Laffont.[9]

En mayu de 1945 ufiertó un recital n'Australia, siendo recoyíu'l fechu pol periódicu The Sydney Morning Herald de Sydney, Nueva Gales del Sur.[10][11] La crítica foi bien favorable y la cantante largamente ovacionada.

Referencies editar

Enllaces esternos editar