Alejandro Sopeña

periodista asturianu

Alejandro Sopeña Pérez-Argüelles (25 d'agostu de 1960Principáu d'Asturies), tamién conocíu como Alex Sopeña, ye un periodista asturianu y anguaño Direutor de desarrollu de negociu de Prensa Ibérica,[1] afincáu en Madrid, que dirixó dos de los cuatro diarios con mayor tirada del nuesu país: Marca,[2] y el Diariu Qué!,[3] que so la so direición caltuvo una tirada diaria de más d'un millón d'exemplares.

Alejandro Sopeña
Vida
Nacimientu Principáu d'Asturies25 d'agostu de 1960 (63 años)
Nacionalidá España
Residencia Madrid
Estudios
Estudios Universidá de Navarra 1985) llicenciatura : ciencies de la comunicación
Universidá Complutense de Madrid doctoráu
Llingües falaes castellanu
Oficiu periodista
Seudónimu/os Alex Sopeña
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Llicenciáu en Ciencies de la Información pola Universidá de Navarra en 1985. Graduáu pol IESE. Realizó los cursos de Doctoráu na Universidá Complutense de Madrid. Fundó'l primer cursu de periodismu deportivu universitariu, que tuvo llugar na UNAV. Profesor Acomuñáu de la Universidá de Navarra.

Datos profesionales editar

A los nueve meses d'empezar la so carrera profesional convertir nel Redactor xefe más nuevu de la historia de Marca. Tenía nesi momentu un contratu de seis meses, en práutiques, y yera ayudante de Redaición.

Tres cuasi dieciséis años como redactor xefe de Marca asumió la direición de Gaceta Universitaria,[4] una publicación selmanal que se distribuyía en cuasi toles facultaes españoles, con una tirada cimera a los 150.000 exemplares. Y asumió al empar el desarrollu de les publicaciones nueves del grupu Recoletos, col llanzamientu de delles nueves cabeceres.

En Gaceta Universitaria encabezó'l primera ranking d'universidaes que se fixo nel nuesu país. Y editó la primer Guía d'Universidaes, una publicación de más de 200 páxines.

Foi'l Creador', fundador y primer direutor del diariu de mayor tirada na historia de la prensa española: Qué! Con más d'un millón d'exemplares diarios.

D'ende volvió al diariu Marca, agora como direutor, hasta que lo abandonó en 2007, tres la compra del grupu Recoletos por Unidá Editorial.

A partir de la so salida de Marca camudó'l papel pola rede.

Foi promotor, fundador y direutor de Teinteresa.es[5] hasta mayu de 2015, fecha en qu'abandonó'l mediu xunto con tol so equipu. Fundó dende Teinteresa.es, Preguntaalmedico.com, una web na que médicos de prestíu resolvíen duldes médiques a los usuarios (nunca consultes).

Sociu fundador de lainformacion.com,[6] de la que se foi pa crear Teinteresa.es,[7] y a la que volvió como direutor nel añu 2016.

Miembru del xuráu de los Premios Príncipe d'Asturies de los deportes.

A él debe la Lliga Fantástica, el xuegu de mayor ésitu na historia de la prensa mundial, con más de tres millones de xugadores nuna temporada, y que collaboró decisivamente a catapultar les cifres de ventes de Marca.

Humanista editar

Nos sos años de profesional del periodismu lideró y participó en numberosos proyeutos humanitarios, que recueyen la so esmolición, y la del so equipu, poles persones más desfavorecidas.

Cuando dirixía la publicación selmanal ‘Gaceta Universitaria', foi'l impulsor y promotor de la campaña ‘SOS Kabul', cola que llevaron a la Universidá de Kabul, en plena guerra, la entós mayor ayuda humanitaria non gubernamental de la historia d'Afganistán.

Tamién en Gaceta Universitaria entamaron una campaña d'ayuda a los neños soldáu de Sierra Lleona.

Volvieron a Afganistán pa llevar ayuda humanitaria al Hospital Indira Ghandi de Kabul, únicu hospital infantil del país nel que, n'agradecimientu, asitiaron una placa n'honor a Gaceta Universitaria.

Como direutor del diariu Qué!, y cola involucración de tola redaición del diariu, entamó la campaña ‘L'Avión de la Vida', que consiguió traer a operar a España a 42 neños irakíes afeutaos poles consecuencies de la guerra. Toos vinieron acompañaos por un familiar y cuasi toos volvieron curaos al so país meses dempués, gracies a la collaboración de dellos gobiernos autonómicos.

Ta casáu dende 1987 y ye padre de cinco fíos.

Referencies editar

Enllaces esternos editar