Luis Alfredo Palacio González, más conocíu como Alfredo Palacio (22 de xineru de 1939Guayaquil), ye un médicu y políticu ecuatorianu, presidente del Ecuador dende la 20 d'abril de 2005 hasta la 15 de xineru de 2007.

Alfredo Palacio
Presidente d'Ecuador

20 abril 2005 - 15 xineru 2007
Lucio Gutiérrez - Rafael Correa
ministro de salud (es) Traducir


Vicepresidente del Ecuador

Vida
Nacimientu Guayaquil22 de xineru de 1939 (85 años)
Nacionalidá Bandera d'Ecuador Ecuador
Familia
Padre Alfredo Palacio Moreno
Casáu con María Beatriz Paret
Familia
Estudios
Estudios Case Western Reserve University School of Medicine (en) Traducir
Universidá de Guayaquil
Oficiu médicu, profesor universitariu, cardiólogupolíticu
Emplegadores León Febres-Cordero Ribadeneyra
Sixto Durán-Ballén
Premios
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Partíu políticu Politico - Military Contingency Planning Files (NAID 631631) (en) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

El so padre foi'l conocíu escultor ecuatorianu Alfredo Palacio Moreno, que realizó'l monumentu a la Revolución Lliberal, cola figura d'Eloy Alfaro, ordenáu pol Conceyu de Guayaquil y que, tres un reasentamiento xeométricu, atopar nel redondel que coneuta a la ponte Rafael Mendoza Avilés y l'Avenida Benjamín Rosales Aspiazu de Guayaquil. La so madre foi Ana María González.

Miembru de les siguientes organizaciones científiques y médiques: New York Science Academy, Comunidá Científica Ecuatoriana, Sociedá Médicu-Quirúrxica del Guayas, Sociedá Ecuatoriana de Cardioloxía y sociedaes especialistes del Tórax, Pediatría, Radioloxía y Medicina Interna. Ta casáu con María Beatriz Paret, con quién tien 4 fíos:[1]

  • Alfredo Palacio Paret
  • Ana María Palacio Paret
  • Carola Palacio Paret
  • Linka Palacio Paret

Estudios realizaos editar

Realizó estudios primarios nel Institutu Particular Abdón Calderón (IPAC). Los sos estudios secundarios realizar nel colexu "La Salle", na ciudá de Guayaquil. Palacio graduar en 1967 de la Universidá de Guayaquil como Doctor en Medicina, especializándose darréu en medicina interna, cardioloxía y ciruxía n'EE.XX. Publicó obres científiques nel área de la so especialización y conozse que tien interés n'estudios científicos de calter médicu.

Exerciciu profesional editar

Cardiólogu n'exerciciu priváu. El so consultoriu en Guayaquil cunta ente los sos veceros a los expresidentes León Febres Cordero y Sixto Durán Ballén, según otres figures públiques de la política ecuatoriana.

D'alcuerdu a la páxina oficial de Carondelet,[2] Alfredo Palacio recibió múltiples reconocencies: de la Casa de la Cultura Ecuatoriana, de l'Academia Ecuatoriana de Medicina, del Conceyu de Quito, de American Medical Association, del Conceyu de Guayaquil, del Ministeriu de Defensa Nacional (Medaya al méritu Atahualpa, nel grau de Comendador), de la Defensa Civil d'Ecuador y del Executivu Ecuatorianu (Reconocencia al Méritu, nel grau de Gran Cruz).

Actividá pública editar

Foi Ministru de Salú Pública ente 1994-1996, mientres el gobiernu de Sixto Durán Ballén. Mientres el conflictu fronterizu con Perú, entamó'l sistema de salú d'emerxencia, mereciendo una condecoración de parte de les Fuercies Armaes. Palacio nun foi afiliáu a partíu políticu en nengún momentu, pero foi allegáu a ideoloxíes lliberales y progresistes.

Candidatura vicepresidencial del 2002 editar

Dempués de que Lucio Gutiérrez recibió amnistía polos sucesu del 21 de xineru de 2000, l'ex militar formó'l partíu políticu Sociedá Patriótica, organización que llegó a un alcuerdu programáticu con Pachakutik pa una alianza eleutoral nes eleiciones presidenciales del 2002 . Ente los puntos del alcuerdu programáticu incluyíase la reforma constitucional, el refugu a la negociación d'un Tratáu de Llibre Comerciu (TLC) con EE. XX., l'establecimientu d'un plan pa la salida del puestu d'avanzada d'EE.XX. na Base Aérea de Manta y l'establecimientu de polítiques públiques de corte izquierdista.

Como parte de l'alianza, Gutiérrez consiguió de los líderes indíxenes de Pachakutik autorización pa consiguir compañeru de fórmula (candidatu a vicepresidente) na ciudá de Guayaquil, pa llograr equilibriu rexonal Mariña-Sierra. Palacio nun foi'l primera consultáu, pero foi l'únicu qu'aceptó correr la candidatura con Gutiérrez, quién decidió participar como independiente auspiciado pol PSP, nun afiliándose al partíu.

Dientro de la campaña, Palacio esplotó la so imaxe de médicu pa promover l'axenda de salú de la ufierta eleutoral. La ufierta concreta del candidatu a vicepresidente yera entamar un mecanismu que dexara a tou ecuatorianu tener dalgún sistema de seguridá de salú (Aseguramientu Universal de Salú). Gutiérrez vistió traxe verde pa recordar al eleutor la espulsión de Mahuad y remembrar gobiernos militares del pasáu. Anque nos últimos años, Gutiérrez reveló que Palacio cuasi nun participaba en campaña, puede considerase que la so imaxe ayudó a inxertar la candidatura en grupos moderaos de Guayaquil y manabitas.

Mientres la campaña de segunda vuelta eleutoral, Palacio demostró meyores habilidaes de comunicación que'l vice-presidenciable de la otra llista, Marcelo Cruz (tamién médicu); cuasi na mesma proporción como Gutiérrez yera meyor que'l presidenciable Álvaro Noboa tocantes a capacidá de comunicación. Gutiérrez utilizaba un xuegu de pallabres colos apellíos de la so llista y de los contrarios al repitir que la xente glayaba nes sos mítines: "Con Gutiérrez, al Palacio; pero con Noboa, a la cruz".

Vicepresidente del Ecuador (2003-2005) editar

Palacio asumió'l despachu'l miércoles 15 de xineru de 2003. Gutiérrez asignó a la Vicepresidencia l'área social, ciencia y teunoloxía, la prevención de desastres naturales, la planificación y dexó-y designar el ministru de Salú (foi nomáu Francisco Andino, quien arrenunció meses más tarde, en bracéu con Palacio). Na práutica, l'área social nun tuvo al cargu de la Vicepresidencia, lo que motivó la primer fregadura ente Presidente y Vicepresidente.[3]

Col tiempu, Gutiérrez relevó a Palacio de toes eses responsabilidaes, dexando namái nes sos manes el manexu de Ciencia y Teunoloxía y el proyeutu d'Aseguramientu Universal de Salú. Los presupuestos añales del gobiernu apurríen exiguas partíes a estos proyeutos, que nun pudieron avanzar.[4] Palacio culpó de les inflexibilidades presupuestaries a la esistencia de fondos petroleros destinaos a priorizar el pagu de la delda esterna. D'estos fondos petroleros, el más conocíu yera'l Fondu de Estabilización ya Inversión de los Recursos Petroleros -FEIREP. L'asesor económicu de la vicepresidencia, Rafael Correa, había estructurado un mecanismu pa usar parte de los fondos del FEIREP pal aseguramientu universal y l'inversión en ciencia y teunoloxía, pero la vicepresidencia nun tenía inxerencia na ellaboración presupuestaria nin na execución de les cuentes fiscales.

Dempués del bracéu soterráu de marzu de 2003, Palacio caltuvo un perfil baxu mientres Gutiérrez enfrentó la gastadura del gobiernu, incluyendo l'acusación d'apurras eleutorales ilícitos per parte d'un empresariu sentenciáu por narcotráficu que sofitó la candidatura a instancies de Palacio.

N'ochobre de 2004, realizáronse les eleiciones seccionales n'Ecuador, onde'l partíu del presidente Gutiérrez cuntó cola activa participación del primer mandatariu. Este foi l'orixe d'un intentu de xuiciu políticu nel Congresu en contra de Gutiérrez, que dexó al entós ministru de gobiernu, Jaime Damerval, atropar diputaos allegaos con base en compra de conciencies y ufiertes burocrátiques nel Executivu. Grupos sociales qu'antes s'identificaben con Palacio tomaron distancia del vicepresidente y del gobiernu y entamaron un movimientu que participó n'eleiciones col nome de Movimiento Blanco (El so dirixente yera l'ex ministru Francisco Andino). Pela so parte, el vicepresidente Palacio criticó que Gutiérrez se dedique a campaña eleutoral[5] y pidió a la Contraloría qu'investigue si Sociedad Patriótica usaba fondos públicos na so propaganda[6]

Mientres el procesu previu al xuiciu políticu a Gutiérrez, especulóse que Palacio sofitaba llograr la destitución del Presidente. Un diputáu del Partíu Socialista del Ecuador denunció recibir una llamada del despachu vicepresidencial,[7] pero esta versión foi desmentida por Palacio díes más tarde.[8]

Rebelión foraxía y cayida de Gutiérrez editar

El 4 d'avientu de 2004, la mayoría simpatizante al presidente Gutiérrez emitió una resolución que destituyía a los xueces de la Corte Suprema de Xusticia y nomaba a los sos reemplazos, a pesar de que'l Llexislativu nun tenía potestá pa nenguna d'eses aiciones. La sesión del Congresu fuera convocada espresamente por Gutiérrez pa descabezar la Función Xudicial: El diputáu del MPD, Luis Villacís, lleó la resolución ellaboráu con base nuna interpretación xurídica ellaborada pol asesor xurídicu presidencial.[9][10] A pesar d'ello, el gobiernu refugaba ser responsable de la designación de la nueva Corte. Los maxistraos cesaos pol Congresu fueron espulsaos del edificiu de la Corte Suprema con gases lacrimógenos y empellones de policías unviaos pol Ministru de Gobiernu, Jaime Damerval. Naquella ocasión, Palacio alvirtió que tenía de rectificase, pos la decisión concentrara toles funciones del Estáu, direuta o indireutamente, na persona de Lucio Gutiérrez, instalándose una dictadura. Textualmente dixera que: "Cuando se producen rotures constitucionales ye necesariu rectificar con urxencia. Los acontecimientos de les últimes hores merecen esta atención"[11]

Cuando la nueva Corte Suprema, bautizada como Pichi-Corte, ordenó l'anulación de los xuicios contra Abdalá Bucaram y otros políticos ecuatorianos exiliaos nel Caribe, la ciudadanía salió a protestar en mayor númberu. Palacio entós tomara yá partíu pola oposición y culpó a Gutiérrez pola instalación de la Corte: "Nun ye posible negar que la Corte y tribunales cuestionaos tienen el so orixe na sesión estraordinaria del Congresu del 8 d'avientu qu'usté convocó. La so responsabilidá pa solucionar esta traxedia ye ineludile".[12]

El miércoles 13 d'abril de 2005, l'Alcalde de Quito, Paco Moncayo, lideró una protesta na capital ecuatoriana, que paralizó parte de l'actividá granible. Al ver que la ciudá nun s'alterió del tou, Gutiérrez refalgó la protesta y dixo que toos quien nun protestaron col Alcalde tán a favor de la so xestión. Esto motivó una protesta rescamplu realizada na nueche del mesmu día, entamada per una radio capitalina de gran importancia llamada La Lluna. A otru día, Gutiérrez calificó a quien protestaron frente a la so casa como "grupu de foraxíos".

Esta denominación convertir en contraseña d'arguyu y protesta contra'l réxime gutierrista. El 15 d'abril de 2005, Gutiérrez ordena la clausura de la Pichi-Corte de la so inspiración y decreta estáu d'emerxencia en Quito. Dende esi día, les protestes desenvolvíense nueche tres nueche na capital y en delles otres ciudaes. El miércoles 20 d'abril, el Congresu Nacional suspendió la so xunta nel so edificiu habitual (L'auditoriu del Bancu Central del Ecuador, por cuenta de que'l Palacio Llexislativu amburóse), pa reiniciala en CIESPAL (Centru Internacional d'Estudios Cimeros en Periodismu p'América Llatina, organización non gubernamental), onde dieron en reemplazar al Presidente del Congresu (tamién allegáu a la xestión de Gutiérrez) y a resolver que Lucio Gutiérrez abandonara'l so cargu como Presidente al violar la Constitución al interferir n'otres funciones del estáu.[13]

Presidencia Constitucional del Ecuador (2005-2007) editar

Alfredo Palacio foi juramentado Presidente Constitucional de la República nel auditoriu de CIESPAL pola primer vicepresidenta del Congresu, Cynthia Viteri del PSC, quien asumió'l cargu de presidenta tres la destitución del Presidente del Congresu, Omar Quintana del PRE na mesma sesión.[14] Nun foi investido cola tradicional banda presidencial, dada'l baramentu del eventu. Nel so discursu inaugural, prometió retomar l'axenda izquierdista abandonada por Lucio Gutiérrez, llevar a cabu la reforma política ufiertada por gobiernos anteriores pa esaniciar la inxerencia política na alministración de xusticia y priorizar la inversión social por sobre'l pagu de la delda esterna, siendo la frase más recordada del so discursu: "Güei refundamos esti país, (...) un país qu'abra les blanques escueles, los llimpios hospitales...". Na mesma posesión ufiertó combatir la impunidá: "El pueblu del Ecuador terminó la dictadura, la inmoralidá, la prepotencia, el terror, el mieu (…) decidió fundar una República d'esperanza, en que les sos cais y caminos florie y reine la dignidá, la equidad y l'allegría (…) Amás de refundar la República, ufiérto-yos que nun va haber perdón nin olvidu pa les persones que frayaron la Constitución, pa los opresores que reprimieron al pueblu, pa toos aquellos que nun respetaron la cosa pública"..[15]

Dempués de la so posesión y de una accidentada rueda de prensa, salió al balcón de CIESPAL, onde manifestantes quiteños esixeron qu'ordene'l zarru del Congresu. Palacio negóse. Mientres más de 12 hores, Palacio tuvo zarráu nun sosuelu de CIESPAL a la espera de que los manifestantes abandonen l'edificiu, que foi oxetu de vandalismo como refugu al Llexislativu (Ello ye que dellos diputaos fueron afrellaos y obligaos a arrenunciar), pudiendo retirase del sitiu depués de entablar conversaciones con Paco Velasco, radiodifusor quien yera unu de los líderes de les protestes y col ex-presidente León Febres-Cordero Ribadeneyra, quien pudieron llograr amenorgar les protestes, dexando qu'una fuerte escolta militar treslladar al Palacio de Gobiernu.[16]

Polítiques Públiques editar

Yá nel gobiernu, integró un gabinete principalmente con ciudadanos alloñaos de la política activa, principalmente ciudadanos d'avanzada edá, anque había tamién ministros nuevos, la mayoría siendo allegada a ideoloxíes progresistes y lliberales.[17] La primer esmolición de l'alministración Palacio foi evitar victimizar al ex mandatariu Lucio Gutiérrez, quien maniobró pa llegar a la residencia del Embaxador de Brasil y pidió asilu políticu, que foi aceptáu. Gutiérrez voló a Brasil a los pocos díes de concedíu'l so asilu, a diferencia de lo que fadría nel so tiempu Gutiérrez, cuando torgó la salida del ex mandatariu Gustavo Noboa cuando ésti recibió asilu na embaxada de República Dominicana. Palacio recibió sofitu na so ciudá natal[18] y dempués dedicóse a implementar una reforma política qu'incluyía armar una nueva Corte Suprema, independiente de partíos ya intereses[19]).

Na tema de salú, empecipió la implementación d'un sistema d'aseguramientu universal de salú (AUS), que se concretó en tres ciudaes. Quito, Guayaquil y Cuenca per conveniu colos sos Conceyos y utilizando un préstamu del Bonu de Desarrollu Humanu.[20] Tamién unvió al congresu una reforma llegal pa integrar la Corte Suprema de Xusticia, que foi denominada "La Corte Ideal" y una reforma llegal pa camudar la forma de juzgamiento de los presidentes de la República, sol tratamientu d'enmiendes constitucionales, que nun fueron aprobaes.[21] Daqué bien importante na so xestión foi l'evitar entemeter al Ecuador nel Plan Colombia, refugando les ufiertes del presidente colombianu Álvaro Uribe, teniendo bona aceptación la xestión de Francisco Carrión como Canciller de la República.[22]

El so ministru d'Economía, Rafael Correa, propunxo esaniciar el fondu petroleru FEIREP y sustituyilo por una cuenta especial nel presupuestu, denominada CEREPS. Tamién se creó un fondu petroleru denomináu FEISEH, pa priorizar inversiones n'electrificación ya inversión n'esplotación hidrocarburífera. Terminaron asina, esaniciando'l fondu de estabilización de los ingresos petroleros (FEIREP) al que, Correa especialmente, acusaba de ser un mecanismu que favorecía los intereses de los tenedores de bonos de la delda pública y sustituyir pola "Cuenta de reactivación granible y social" (CEREPS), que distribuyía dichos recursos ente distintos rubros (pero que revertía al presupuestu a la fin de cada añu).[23] Palacio siguió coles negociaciones de Trataos de Llibre Comerciu que s'empecipiaron nel gobiernu de Gutiérrez, teniendo meyores nes negociaciones con EE.XX., siendo consideráu esto por políticos d'izquierda y d'oposición como una traición de la so promesa de retomar el modelu de gobiernu progresista pol que foi electu como vicepresidente, amás de baxar estándares de soberanía económica.[24] Correa nos sos trés meses como ministru adquirió gran popularidá y sofitu de sectores sociales pol so manexu de la economía siguiendo un marcu socialista y nacionalista_ intentó amontar la inversión social, criticó y menguó la influyencia del Fondu Monetariu Internacional y del Bancu Mundial na economía, enfocándose n'invertir y collaborar internacionalmente col gobiernu bolivariano de Hugo Chávez roblando compromisos económicos con esti país. El presidente Palacio tuvo munches discrepancies con Correa pol so manexu de la economía, principalmente por tomar decisiones ensin la previa conocencia del presidente n'alcuerdos internacionales, lo cual resultó nel arrenunciu de Correa al ministeriu.[25]

Depués del arrenunciu de Correa, Palacio nomó, en total, a 5 ministros pal manexu d'esa cartera, ente estos Diego Borja, quien unvió una llei pa reformar los contratos petroleros tocantes a les utilidaes escesives d'operadores petroleres, d'esa manera impulsó una reforma de la Llei d'Hidrocarburos por que el Estáu recibiera siquier el 50% de la renta petrolera. Borja tamién aportunó que nel reglamentu de la Llei nun s'esleiera la participación del Estáu nos ingresos petroleros. La popularidá de Palacio foi deteriorándose depués de la salida de Correa, siendo bien criticáu por haber falláu n'implementar les reformes polítiques que prometió na so posesión presidencial, amás de ser criticáu por haber lleváu un manexu mediocre del sector públicu, nun teniendo sofitu de nengún partíu nel Congresu Nacional, enfrentándose continua oposición políticu qu'enzancó'l so manexu del gobiernu.[26][27] Alfredo Palacio terminó'l so mandatu'l llunes 15 de xineru de 2007 y apurrió la banda presidencial al nuevu Presidente Constitucional de la República, l'economista Rafael Correa, el so ex ministru d'economía, el 15 de xineru, nel Congresu Nacional.

Intentos de reformes polítiques y Consulta Popular editar

Palacio intentó llevar a cabu una reforma política, pa lo cual probó delles alternatives: arrexuntar suxerencies de ciudadanos al traviés d'una llinia 1-800, cartes, Internet y llamaes a radios comuñales. Unvió un pliegu d'entrugues al Congresu pa buscar l'autorización a consulta popular. Realizó una alianza col partíu Izquierda Democrática pa llograr l'aprobación d'una consulta per parte del Llexislativu. Pidió al Tribunal Supremu Eleutoral (TSE) convocar a una consulta pa la instalación d'una Asamblea Constituyente. Depués ordenó al TSE que realizara la convocatoria y d'últimes unvió al Congresu un proyeutu de reforma constitucional que dexara llamar direutamente a consulta popular, sicasí, el Congresu enxamás dio pasu a nenguna d'estos pidimientos, siendo les propuestes fuertemente criticaes pola oposición parllamentaria por ser económicamente invidables, amás de la inestabilidá de les propuestes de Palacio, que fueron modificar de cutio.[28][29][30]

Palacio a la fin de la so xestión namái llogró convocar a una Consulta Popular sobre tarrezas d'inversión social, teniendo como oxetivu tresformar los proyeutos d'Aseguramientu Médicu universal, el Plan Decenal d'Educación, y la reinversión en proyeutos sociales de los escedentes petroleros, como polítiques públiques qu'exerzan como mandáu del so gobiernu.[27] La consulta realizó'l mesmu día de les segunda vuelta eleutoral de les eleiciones presidenciales d'Ecuador de 2006, ganando'l sí nes 3 por más del 60%.[31]

Ministros d'Estáu editar

Ministeriu Ministru !

colspan="2" |Partíu

Ministeriu de Defensa Solón Espinoza Militar
Oswaldo Jarrín Militar
bgcolor="#4B5320" Militar
Ministeriu de Bienestar Social Alberto Rigaíl Ind.
Rubén Barberan Ind.
Ministeriu de Salú Pública Guillermo Wagner Ind.
Ministeriu d'Obres Públiques Derlis Palacios Ind.
Pablo López Ind.
Ministeriu d'Agricultura y Ganadería Pablo Rizzo Ind.
Ministeriu d'Educación Consuelo Yánez Cossío Ind.
Raúl Vallejo ID
Ministeriu de Ambiente Ana Albán Ind.
Ministeriu de Turismu María Isabel Salvador Ind.
Ministeriu de Gobiernu Mauricio Gándara Ind.
Oswaldo Molestina ID
bgcolor="darkred" Ind.
bgcolor="gray" Ind.
Antonio Andretta Ind.
Ministeriu d'Economía Rafael Correa Ind.
Madalena Barreiro Ind.
Diego Borja MPC
Armando Rodas Ind.
José Jouvin Ind.
Ministeriu d'Enerxía Fausto Cordovez ADN
Iván Rodríguez Ind.
Ministeriu de Rellaciones Esteriores Antonio Parra Gil Ind.
Francisco Carrión ID
Ministeriu d'Industries y Comerciu Esterior Oswaldo Molestina ID
Roberto Illingworth Ind.[32]
Tomás Peribonio Ind.
Joaquín Zeballos Ind.
Ministeriu de Desarrollu Urbanu y Vivienda bgcolor="gray" Ind.
Héctor Vélez Ind.
Ministeriu de Trabayu Galu Chiriboga Ind.
José Serrano Salgado Ind.
Secretaría Nacional de Deporte Omar Cevallos Ind.
Secretaría Nacional de Planificación y Desarrollo Héctor Espinel Ind.
Secretaría Nacional de Producción Luis Maldonado Llobu cerval Ind.
Secretaría Nacional de Comunicación Carlos Cortéz Ind.
bgcolor="gray" Ind.
bgcolor="gray" Ind.
Gonzalo Ponce Ind.
Enrique Proaño Ind.
Secretaría Xeneral de la Presidencia Carlos Muñoz Ind.
Maximiliano Donoso Ind.
bgcolor="gray" Ind.
Roberto González

Torre[33]

Ind.
Secretaría de l'Alministración Pública Luis Ferrería Bonnet ID
José Modesto Apolo Ind.
Rafael Parreño Navas Ind.

Fonte:[34][35]

Vida post-presidencial editar

El Dr. Palacio depués d'exercer la presidencia retirar a la ciudá de Guayaquil onde retomó'l so exerciciu médicu de forma privada. D'igual manera dio conferencies de medicina na Universidá Espíritu Santu de Samborondón. Darréu fundó la Facultá de Medicina del plantel universitariu. Anguaño desempéñase como Presidente del Institutu Nacional de Cardioloxía, Profesor de Cambio Socio Económicos y Políticos n'América Llatina, Universidá d'Especialidad Espíritu Santu “UEES”; Presidente del Conseyu Rector Académicu Científicu de la Facultá de Medicina de la Universidá Espíritu Santu UEES.[36]

Mientres el gobiernu del presidente Rafael Correa, Palacio caltuvo una postura distante de la política, pero complaciente col gobiernu de Correa, atendiendo a les sos posesiones presidenciales y siendo convidáu a múltiples eventos del gobiernu.

Llibros publicaos editar

  • Atlas of two-dimensional Echocardiography. Yorke Medical Books. Estaos Xuníos 1983
  • Atles de Ecocardiografía Bi dimensional. Editorial PLM. Méxicu 1983
  • Estudiu Guayaquil 1: Les cardiopatíes na provincia del Guayas - Ecuador. Universidá de Guayaquil. Ecuador 1986
  • Cardiopatía Isquémica. Editorial del Bancu Central del Ecuador. 1989
  • Escontra un humanismu científicu. Ecuador 1996
  • La salú: El derechu de toos. Editorial Presidencia de la República. Ecuador 2006

Condecoraciones y méritos editar

Referencies editar

  1. «llega-heriedu.html La vocación política nun llega por heriedu». Consultáu'l 6 d'abril de 2017.
  2. https://web.archive.org/web/20081218150515/http://www.presidencia.gov.ec/modulos.asp?id=199 Presidencia de la República - Historia de los Presidentes - Alfredo Palacio
  3. «Ver http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=56034&anio=2003&mes=3&dia=26 Ver». Archiváu dende l'Ver orixinal, el 9 d'abril de 2017.
  4. «http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=107033&anio=2004&mes=10&dia=20». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de setiembre de 2007.
  5. «http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=103827&anio=2004&mes=9&dia=14». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de setiembre de 2007.
  6. «Ver http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=104052&anio=2004&mes=9&dia=16 Ver». Archiváu dende l'Ver orixinal, el 9 d'abril de 2017.
  7. «Ver http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=108526&anio=2004&mes=11&dia=6 Ver». Archiváu dende l'Ver orixinal, el 9 d'abril de 2017.
  8. «http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=108541&anio=2004&mes=11&dia=6». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de setiembre de 2007.
  9. «http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=110299&anio=2004&mes=11&dia=26». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de setiembre de 2007.
  10. «José Guerrero Bermúdez http://www.guerreromartinez.com/jg_cv.htm José Guerrero Bermúdez». Archiváu dende l'José Guerrero Bermúdez orixinal, el 9 d'abril de 2017.
  11. «http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=111972&anio=2004&mes=12&dia=13.». Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'abril de 2017.
  12. «http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=121760&anio=2005&mes=3&dia=15». Archiváu dende l'orixinal, el 27 de setiembre de 2007.
  13. «http://lahora.com.ec/index.php/noticias/show/1000322678/-1/home/goRegional/Manta#.V8-sz87hDDc».
  14. «DESTITUYÍU PRESIDENTE DEL CONGRESU OMAR QUINTANA». Consultáu'l 6 d'abril de 2017.
  15. «sur/ecuador/alfredo_palaciu_gonzalez Alfredo Palacio González». Consultáu'l 6 d'abril de 2017.
  16. «Palacio vivió cinco hores de congoxa n'edificiu de Ciespal - MAY. 20, 2005». Consultáu'l 6 d'abril de 2017.
  17. «Alfredo Palacio designó cinco ministros y dos secretarios - ABR. 22, 2005». Consultáu'l 6 d'abril de 2017.
  18. «Ver http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=126944&anio=2005&mes=4&dia=29 Ver». Archiváu dende l'Ver orixinal, el 9 d'abril de 2017.
  19. «http://www.elcomercio.com/solu_testu_search.asp?id_noticia=126942&anio=2005&mes=4&dia=30». Archiváu dende l'orixinal, el 21 de setiembre de 2007.
  20. «retu_de_Palaciu.html#.V9CWns7hDDc http://lahora.com.ec/index.php/noticias/show/1000188327/-1/Aseguramientu_Universal,_un retu_de_Palaciu.html#.V9CWns7hDDc».
  21. «http://www.ecuadorinmediato.com/Noticias/news_user_view/ecuadorinmediato_noticies--15051».
  22. «http://www.eluniverso.com/2005/10/26/0001/8/D5380C8F7FD943C9AC5374157A56D32C.html».
  23. «http://www.eluniverso.com/2006/08/13/0001/9/45B5EBE216Y04313A98826AE33BD562A.html».
  24. «http://lahora.com.ec/index.php/noticias/show/402491/-1/Presidente_Alfredo_Palaciu_diz_que_si_roblar%C3%A1_TLC_con_Estaos_Xuníos.html#.V9CW1c7hDDc».
  25. «http://www.eluniverso.com/2005/08/05/0001/9/A99FF2FCCCAE4D70BE0A1Y92B2AC69D1.html».
  26. «arrenunciu_de_Correa.html#.V9CbbM7hDDc http://lahora.com.ec/index.php/noticias/show/1000346475/-1/Palaciu_tremez_por arrenunciu_de_Correa.html#.V9CbbM7hDDc».
  27. 27,0 27,1 «http://www.ecuadorinmediato.com/Noticias/news_user_view/alfredo_palaciu_termina_mandatu_con_critiques_en_ecuador--42211».
  28. «http://www.eluniverso.com/2005/10/27/0001/8/31990D7865534B158CD248359C896C52.html».
  29. «http://www.ecuadorinmediato.com/Noticias/news_user_view/ecuadorinmediato_noticies--27451».
  30. «http://www.eluniverso.com/2005/11/09/0001/8/Y25895CF7D56458EAA05F926F00335Y5.html».
  31. «http://www.ecuadorinmediato.com/Noticias/news_user_view/ecuador_plan_decenal_de_educacion_gano_consulta_popular_con_67--45067».
  32. Hora, Diariu El títulu=Economía y Comerciu Esterior, los cambeos - La Hora (en castellanu). La Hora Noticies d'Ecuador, les sos provincies y el mundu. https://lahora.com.ec/noticia/450191/economc3ada-y-comerciu-esterior-los cambeos. Consultáu'l 9 de xunetu de 2018. 
  33. eluniverso.com.. «González dexa la Secretaría Xurídica de la Presidencia - ENE. 07, 2006 - Política - Historicos - L'UNIVERSU». Consultáu'l 18 de marzu de 2018.
  34. eluniverso.com.. «Les cares del nuevu Gobiernu - MAY. 08, 2005 - Política - Historicos - L'UNIVERSU». Consultáu'l 9 de xunetu de 2018.
  35. eluniverso.com.. «Alfredo Palacio designó cinco ministros y dos secretarios - ABR. 22, 2005 - Política - Historicos - L'UNIVERSU». Consultáu'l 9 de xunetu de 2018.
  36. «http://www.dralfredopalacio.org/staff%20mélicos.htm».

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Pedro Pinto Rubianes
 
Vicepresidente Constitucional de la República del Ecuador

15 de xineru de 2003 - 20 d'abril de 2005
Socesor:
Alejandro Serrano Aguilar
Predecesor:
Lucio Gutiérrez
 
Presidente Constitucional de la República del Ecuador

20 d'abril de 2005 - 15 de xineru de 2007
Socesor:
Rafael Correa