Algar

conceyu de la provincia de Cádiz (España)

Algar (con anterioridá a 1842 Santa María de Guadalupe del Algar) ye un conceyu español de la provincia de Cádiz, Andalucía. Según l'INE, nel añu 2016 cuntaba con 1.429 habitantes. La so estensión superficial ye de 27 km² y tien una densidá de 58,8 hab/km². Los sos coordenaes xeográfiques son 36º 39' N, 5º 39' O. Asítiase a una altitú de 212 metros y a 87 quilómetros de la capital de provincia, Cádiz.

Algar
Alministración
País España
Autonomíasimple Andalucía
Provincia provincia de Cádiz
Tipu d'entidá conceyu d'España
Alcaldesa d'Algar María José Villagrán Richarte
Nome oficial Algar (es)[1]
Códigu postal 11639
Xeografía
Coordenaes 36°39′20″N 5°39′27″W / 36.6556°N 5.6574°O / 36.6556; -5.6574
Algar alcuéntrase n'España
Algar
Algar
Algar (España)
Superficie 27 km²
Altitú 212 m
Llenda con Arcos de la Frontera, Xerez de la Frontera y San José del Valle
Demografía
Población 1444 hab. (2023)
- 721 homes (2019)

- 692 muyeres (2019)
Porcentaxe 0.12% de provincia de Cádiz
0% de Andalucía
0% de España
Densidá 53,48 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+01:00
algar.es
Cambiar los datos en Wikidata

Forma parte de la Ruta de los pueblos blancos, xunto al ríu Majaceite y bien próximu al banzáu de los Furones (principal fonte d'agua de Cádiz). Pasa por ella la Cañada de la Sierra, con orixe en Xerez[2]

La so historia ye sensiblemente distinta a la del restu de poblaciones que la arrodien yá que, a pesar de qu'apaecen restos humanos dende'l Neolíticu, l'orixe de la población ye de 1773. Crear el ricu comerciante Domingo López de Carvajal, en mercando unes deveses en 1757 y darréu poblales con colonos.[3] Consiguientementeo ye racionalista, con cais paraleles y plaza central. Un personaxe célebre del pasáu sieglu XX foi'l Padre Leonardo Castillo.

Anguaño Algar vive de l'agricultura, la ganadería, el trabayu de la piel, la madera y el turismu rural.

Monumentos editar

Gastronomía editar

La gastronomía algarreña ye variada y rica en recursos naturales. Los sos platos derivar de la caza, los productos autóctonos y la repostería. De la caza mayor, gamo, venado y xabalín; de la menor perdiz, faisán y coneyu. El venado se guisa a les fines yerbes y nel mueyu.

 
Tajo de la Águila

De la tierra se zancochan tagarninas, fáense revueltos d'espárragos, y estos tamién con arroz. Los cascoxos-gitanillos, cabrillas y burgaos- facer con mueyu picante; se aliñan aceitunes. Sopes d'ayu, de tomate y gazpachos. La repostería ye artesanal: roscos d'aceite y de güevu, piñonate, tortas d'aceite, molletes, pan morico, carne de marmiellu, etc.

Fiestes editar

  • En mayu celebra la tradicional Feria de la Primavera, conocida antaño como Feria del Ganáu d'Algar.
  • La feria n'honor a la patrona Santa María de Guadalupe, celebrar nel mes de setiembre. La procesión escurre pela cai del Conceyu pasando la imaxe sobre una alfombra de sal y recuerda l'orixe mexicanu del so fundador.[4]

Actividaes: Procesión de la patrona del conceyu. Actuación de la banda de música municipal.

Rally El rallye, conocíu en toa Andalucía y puntuable pal Campeonatu Andaluz de Monte, que la so fecha ye de normal en marzu o abril, fíxose con un buecu importante dientro de les fiestes tradicionales del pueblu.

01/06 Romería de San Nicolás El primer domingu de xunu celebra la romería, n'honor al patrón d'Algar, San Nicolás, que se-y acompaña hasta les contornes del pueblu y en plenu campu pásase'l día con competiciones a caballu y xuegos de calter lúdicu. Destaquen los xarrés engalanaos y los caballos, conducíos en caravana hasta'l llugar de celebración, "Rancho Morera" a unos quilómetros del pueblu. Ellí celébrase una misa rociera n'honor al Patrón y realícense diverses actividaes culinaries, d'ociu, de concursos, xuegos y pruebes rellacionaes col mundu del caballu, nun día esencialmente de convivencia ente los algareños y los sos visitantes. Mientres la Selmana Santa, el pueblu saca en procesión poles principales cais de la villa a les imáxenes de La Doliosa, El Cautivu y un Crucificáu.

Demografía editar

Gráfica d'evolución demográfica d'Algar ente 1900 y 2005
Fonte Institutu Nacional d'Estadística d'España - Ellaboración gráfica por Wikipedia

Naturaleza editar

El pueblu atopar nun enclave privilexáu: xunto a los Montes de Propiu de Xerez, na entrada al Parque Natural de Les Sufrerales, y entiende nel so términu municipal el banzáu de Guadalcacín, la nacencia de Tempul y el Tajo de la Águila ente otros recursos naturales.

 
Restos del acueductu romanu.

Referencies editar

Enllaces esternos editar