Amado Carrillo

narcotraficante mexicanu (1956–1997)

Amado Carrillo Fuentes (17 d'avientu de 1956Navolato (es) Traducir – 4 de xunetu de 1997Ciudá de Méxicu), meyor conocíu como'l Señor de los Cielos pola flota d'aeronaves coles que cuntaba, ente elles dellos aviones Boeing 727 qu'utilizaba pal trasiegu de droga, foi un narcotraficante mexicanu que se fixo líder del Cártel de Juárez. Foi sociu del capo Pablo Emilio Escobar Gaviria, Carrillo usaba la so flota d'aeronaves y aviones Boeing 727 pa él trasiegu de la droga. N'asesinando al so xefe Rafael Aguilar Guajardo. Finó nun hospital de la Ciudá de Méxicu en sometiéndose a una estensa ciruxía plástica pa camudar la so apariencia. Nos sos últimos díes Carrillo foi estensamente buscáu poles autoridaes de Méxicu, Estaos Xuníos, Colombia y Arxentina.

Amado Carrillo
Vida
Nacimientu Navolato (es) Traducir17 d'avientu de 1956
Nacionalidá Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudá de Méxicu[1]4 de xunetu de 1997[2] (40 años)
Familia
Fíos/es Vicente Carrillo Leyva
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu narcotraficante
Emplegadores Cartel de Juárez (es) Traducir
Seudónimu/os El señor de los cielos
Cambiar los datos en Wikidata

Cártel de Juárez editar

Antes de la muerte del colombianu Pablo Emilio Escobar Gaviria, Amado Carrillo controlaba'l Cártel de Juárez , unu producir, l'otru mercar y distribuyía yá que Amado Carrillo yera'l líder operativu de too Norteamérica. Foi conocíu como "El Rei Del Oru Blanco", mientres el so tiempu'l más poderosu ente los cuatro cárteles qu'operen en Méxicu: el de Juárez, el del Cártel del Golfu Golfu, el de Sinaloa y el de Tijuana.

Tres la muerte de Pablo Escobar, el xefe del Cártel de Medellín, el cártel del capo Amado Carrillo asitióse como principal provisor de cocaína y inclusive devasó en mayor poder y totalidá nel "negociu" sobre lo que llogró Pablo Escobar. El "Señor de los cielos" a diferencia de Pablo Escobar, yera discretu: aprendió que nun yera bonu apaecer nes noticies. Mientres el tiempu qu'apoderó'l "negociu", bien pocos periodistes atrever a escribir daqué sobre él. Según la DEA, el Cártel de Juárez, ganaba de 200 a 300 millones de dólares per selmana, y el 1% d'esi dineru yera para sobornos.[3]

Dos meses primero qu'Amado Carrillo finara, perdiera al so principal operador, el xeneral José de Jesús Gutiérrez Rebollo; esti militar tenía una fama d'infrayable, duru y contundente, y en dirixendo munches detenciones de traficantes minoristes, foi nomáu máximu responsable de la llucha contra la droga en Méxicu. Estaos Xuníos sofitó al militar, pero unos meses dempués afayóse que taba en contubernio con Carrillo.[4]

Sol mandatu de Rebollo, que mientres enforma tiempu foi protexíu de la DEA, y col sofitu de Carrillo, Méxicu foi sustituyendo adulces a los cárteles colombianos na provisión de la cocaína a los Estaos Xuníos. Mentanto la corrupción político y social foi afondándose en tolos ámbitos, inclusive ente los sectores militares nacionalistes y más reticentes a les aliances colos norteamericanos. Les increíbles ventayes xeopolítiques consiguíes por EE. UU  al conocese l'escándalu del narcogeneral Rebollo inclinen a pensar qu'hubo una importante participación de la DEA y la CIA en tol procesu.[5]

Fuxida a Chile editar

Tres la cayida del Comandante militar, el gobiernu d'Estaos Xuníos primió a Méxicu por que detuviera a Carrillo. La DEA ufiertó un pagu, Amado Carrillo fuxó escontra Chile, onde ingresó col nome falsu de Jorge Torres. La semeya del pasaporte yera verdadera, pero naide rellacionar col personaxe gracies al cuidu con que'l narcotraficante despintaba la so identidá. Dende Chile viaxa a Buenos Aires y depués a Montevidéu, onde crea una entrada pa ingresar drogues sintétiques importaes d'Europa y distribuyiles por tol continente.[6] Esti tráficu sigue activu hasta'l día de güei y ye verificable polos pequeños decomisos que fai la policía d'Uruguái cada tanto tiempu.[7]

Muerte editar

En 1997 Amado Carrillo viaxó a Brasil pa sometese a una ciruxía estética que finalmente non se pudo concretar. Polo que s'escoyó un grupu de ciruxanos plásticos lideraos pol Dr. Miguel Ángel Orozco, quien lo operaron nun hospital priváu de Méxicu. Carrillo foi interveníu quirúrgicamente mientres más d'ocho hores, pero na madrugada del 4 de xunetu espertó con dolores y aplicáron-y un sedante, lo que supuestamente-y provocó la muerte.[8] Dexando a 28 fíos reconocíos y un ensin fin de muyeres viudes. Créese que la muerte d'Amado Carrillo nun foi accidente sinón que tuvo entamada por integrantes d'otru cartelu. La policía, tien fundaes barruntos que pudo ser un asesinatu. Según tamién hai barruntos que sigue vivu. Los doctores encargaos d'operar al Señor de los Cielos, Amado Carrillo Fuentes, fueron asesinaos 4 meses dempués.

El cartelu de Ciudad Juárez, la mayor organización criminal d'América, quedó dirixida por un conseyu formáu pol hermanu d'Amado, Vicente Carrillo; el so otru hermanu, Rodolfo; El so compadre Ismael “El Mayu” Zambada, padrín de dalgunos de los fíos d'Amado según Amado de los d'él Mayu, y Joaquín Guzmán Loera “el Chapo Guzmán”. Ente estos alcordaron llama-y “L'Alianza Triángulu d'Oru”. Mientres una llarga temporada, el negociu funcionó en forma estable. Hasta que Joaquín Guzmán Loera, El Chapo Guzmán, negar a pagar l'impuestu” qu'esixe'l Cártel de Juárez por utilizar la plaza al trasciego de droga escontra Estaos Xuníos. En 2004, El Chapo, nel marcu de la disputa, ordena asesinar a Rodolfo Carrillo Fuentes, El neñu d'oru. Esi mesmu añu, los Carrillo Fuentes en vengación maten a Arturo Guzmán, El pollu, hermanu d'El Chapo, nel penal de La Palma. Lo que punxo fin a l'alianza.

Cipriano Carillo Fuentes, a mediaos de los ochenta ye'l primeru de los seis hermanos que pierde la vida por arma de fueu en circunstancies fosques.

N'ochobre de 2008, el cuerpu de José Cruz Carrillo Fuentes atópase xamuscáu y los sos restos son robaos del Serviciu Médicu Forense (Semefo), por un comandu armáu.

En 2013, ye arrestáu Alberto Carillo Fuentes, “Bety la fea”, pola Policía Federal (PF) en Bucerías, Nayarit.

En 2014, ye arrestáu Vicente Carrillo Fuentes, “El Viceroy”, nun operativu pola Policía Federal (PF) y Exércitu en Torreón, Coahuila.

El so fíu, Vicente Carrillo Leyva, alies "L'Inxenieru", foi prindáu pola policía'l 1 d'abril de 2009 na Ciudá de Méxicu cuando esti exercitar nun parque de la Ciudá de Méxicu. Vivió y estudió n'Europa. Dizse qu'en Méxicu dempués de la muerte del so padre, dedicóse a la llavadura de dineru. Enxamás se comprobó ensin en camudó cumplió la so sentencia y foi lliberáu'l 12 de Xunu de 2018. Atópase retiráu, fora y alloñáu del mundu del narcotráficu al igual que la mayoría de los sos hermanos que se dediquen a coses lícites, sacante 2 de les sos 27 hermanos y medios hermanos, Miguel Carrillo que quedó al mandu del Cártel xunto a otru hermanu tres la detención de los sos tíos Alberto Carillo Fuentes alíes “Bety la fea” y Vicente Carrillo Fuentes alíes “El Viceroy” hasta la fecha.

Amado Carrillo na cultura popular editar

El cineasta mexicanu Javier Montaño dirixió'l llargumetraxe El señor de los cielos (1997), sobre la vida d'Amado Carrillo.[9]

En 2010 llanzóse la segunda temporada de la serie colombiana El cartelu teniendo como personaxe a Juan B. Guillén 'el Pilotu' interpretáu pol actor mexicanu Esteban Franco, basándose na so rivalidá y enemistá con Miguel Felix Gallardo y los sos negocios con Wilber Varela 'Xabón'.

El dramaturgu arxentín Rubén Pires ye autor de la obra Hamlet, el señor de los cielos (2011), encruz de la obra de Shakespeare cola historia de la muerte d'Amado Carrillo y la so socesión nel cártel.[10]

Dende'l 2013, la cadena Telemundo creó la serie de televisión, El señor de los cielos basada na so vida y protagonizada por Rafael Amaya.

El canta-autor español Ismael Serrano referéncia-y n'el so cantar Plaza Garibaldi.[11]

El Señor de los Cielos apaez referenciáu na serie colombiana Alies JJ producida por Caracol Televisión en xunto con Netflix. Tamién se fai referencia a él na tercer temporada de la serie estauxunidense Narcos.

Polémica sobre la so muerte editar

Enforma s'especuló sobre si realmente Carrillo Fuentes finó nel Hospital onde s'aseguró qu'asocedieron los fechos. Paisanos y persones falen sobre una supuesta "planeación" onde s'asonsañaría la muerte del capo dándo-y asina total llibertá pa movilizase. Anque nada se comprobó, el misteriu qu'arrodia la historia d'Amado Carrillo sigue siendo motivu d'alderique, dando llugar a películes y hasta una serie de telenoveles sobre la vida del capo.

Referencies editar

  1. «La historia de Amado Carrillo: el capo que se convirtió en “El señor de los cielos” y tuvo una muerte sospechosa en un quirófano». Archiváu dende l'orixinal, el 15 marzu 2020.
  2. «10 datos de Vicente Carrillo Fuentes 'El Viceroy'». Archiváu dende l'orixinal, el 15 setiembre 2021.
  3. «Amado Carrillo Fuentes – El Señor de los Cielos» (castellanu). Consultáu'l 10 d'agostu de 2017.
  4. Reactiva PGR pesquises contra ex xefes policiacos que protexeron a narcos
  5. Belén Boville Luca de Tena (2000) La guerra de la cocaína. Drogas, geopolítica y medio ambiente, Ed. Alderique, Madrid. Páx. 241.
  6. «Narco nel Uruguái». Diariu L'Observador (6 de setiembre de 2014). Consultáu'l 23 d'avientu de 2016.
  7. «Amado Carrillo Fuentes – El Señor de los Cielos» (castellanu). Consultáu'l 8 d'ochobre de 2017.
  8. (en castellanu) familia amestada-al-narcotrafico-la-carcel-y-la traxedia-219244.html Una familia amestada al narcotráficu la carcel y la traxedia. Méxicu: L'Universal editorial=. 10 d'ochobre de 2014. http://archivo.eluniversal.com.mx/nacion-mexico/2014/impresu/una familia amestada-al-narcotrafico-la-carcel-y-la traxedia-219244.html. Consultáu'l 26 d'ochobre de 2015. «El 4 de xunetu de 1997, tres una fallida ciruxía plástica pa camudar la so fisionomía, Armando Carrillo Fuentes quedó supuestamente ensin vida.». 
  9. IMDb - El señor de los cielos (1997)
  10. cielos Alternativa Teatral - Hamlet, el señor de los cielos (2011)
  11. https://web.archive.org/web/20130604044616/http://www.ismaelserrano.com/cantares/lletres/plazagaribaldi.htm

https://www.youtube.com/channel/UC1hWj_NrINlLYaSKaafvYVQ

Enllaces esternos editar