Antonio Noriega de Bada

políticu asturianu (1769–1808)

Julián Antonio Noriega de Llerandi (7 de marzu de 1769Castañera – 16 d'avientu de 1808Badayoz), más conocíu como Antonio Noriega de Bada, foi un políticu asturianu que aportó a tesoreru real y diputáu provincial.

Antonio Noriega de Bada
Vida
Nacimientu Castañera7 de marzu de 1769
Nacionalidá España
Muerte Badayoz16 d'avientu de 1808 (39 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticu
Cambiar los datos en Wikidata

Mocedá editar

El so padre yera Manuel Francisco de Noriega Pérez d'Estrada xuez del conceyu asturianu de Parres y la so madre María Manuela de Llerandi[1] asistenta na casa del xuez.

Empecipia los sos estudios elementales nel so conceyu de nacencia treslladándose más tarde a Uviéu pa estudiar nel colexu relixosu.

En 1784 / 1785 treslladar a Madrid siendo acoyíu pol tamién asturianu y vecín Antonio de Posada Rubín de Celis sacerdote de la colexata de San Isidro que aportó a arzobispu. Na so estancia na ilesia realiza trabayos de molacín consiguiendo una beca d'estudios pal antiguu Colexu Imperial de los xesuites. Nesta colexata exerz de molacín conociendo asina al uvieín Francisco Martínez Marina

En 1789 con venti años d'edá instalar na casa de Juan Francisco de los Heros y la Herrán, conde de Montarco, al consiguir un puestu d'empléu pal conde.

Carrera política editar

En 1790 gracies a l'amistá con Juan Francisco gran amigu y aliáu de Godoy ye nomáu oficial de la Tesorería Principal de Rentes del Reinu, de la del Monte Pío de Reales Oficines y primer interventor de les Caxes d'esti organismu. Pa la realización d'esti trabayu treslladar a la casa del duque de La Alcudia

Cuatro años más tarde, en 1794, otorgar la Ejecutoria de Fidalguía de la Real Chancillería de Valladolid y n'ochobre ye almitíu na Llista de Hijosdalgo de Madrid por aciu de Diego Noriega de Bada.

En 1797 tres el fallecimientu de Santiago Fernández de la Reguera consigue la plaza de diputáu en Cortes per Asturies

Un añu más tarde ocupa los cargos d'alcalde de la Santa Hermandá, ministru del Tribunal Mayor de la Contadoría de Cuentes y miembru del Conseyu de Facienda. En 1800 ye nomáu por Godoy tesoreru real cargu que va ocupar hasta 1808. Nesti cargu de máximu enfotu empieza a caltener rellación colos reis espachando con estos davezu.

En 1801 gracies a los méritos contraíos ingresa na Orde de Carlos III y pa conmemorar encarga a Goya un semeya que se caltién na National Gallery of Art, Washington D.C..

En 1806 contrái matrimoniu con Francisca Vicenta Chollet y Caballero y pa celebralo encarga a Goya un cuadru de la so muyer que se caltién nel Norton Simon Museum de Pasadena.

Fallecimientu editar

En marzu de 1808 tres el motín d'Aranjuez la casa de Noriega en Madrid ye asaltada y decrétase l'arrestu de Noriega que ye encarceláu'l 22 de marzu. El 3 d'abril publica la Real orde de procesamientu de dellos dirixentes ente los que s'atopa Bada. El 2 de xunu, tres el decretu de confiscación de los bienes de los collaboradores col exércitu francés, Noriega ye lliberáu al nun tar incluyíu na llista. Torna a la so casa y ellí xunto a Sixto Espinosa y Ibarra realicen y unvien a Xosé Bonaparte un informe de la situación financiera del Estáu. Tres esti informe, el 12 de xunetu, ye de nuevu prindáu por un destacamentu unviáu pola Xunta d'Estremadura. Una vegada deteníu ye unviáu a Badayoz acusáu de collaborar colos franceses. El 15 de xunetu ingresa en prisión

N'agostu'l conseyu de Castiella esculpar de los cargos magar sigue en prisión. El 24 d'ochobre escribe una carta al siguir presu pa camudar la so situación.

Tres la reentrada del exércitu francés en Madrid y la retirada de les tropes españoles a Sevilla la so situación vuélvese más inestable. El 4 d'avientu cai definitivamente Madrid colo que la situación vuélvese crítica, fechu que s'agrava definitivamente ante la llegada de dos presos franceses el 16 d'avientu. La llegada de los presos franceses dispara la crispadura creándose una balasma. Los dos prisioneros franceses son prindaos pol pueblu acoradándo-yos. Una vegada muertos los prisioneros la xente saca de la prisión a un collaboracionista portugués, al coronel Tiburcio Carcelén y a Antonio Noriega de Bada. Los trés cuerren la mesma suerte siendo los cuerpos refundiaos al ríu Guadiana.

A los cinco meses d'estos sucesos Ramón Gómez, Francisco López y Francisco Ciriaco muerren na forca y Juan Maldonado nel garrote llaín acusaos toos ellos del asesinatu d'Antonio Noriega

Referencies editar

  1. Nel asientu de fallecimientu de María Manuel el párrocu indica:
    En el año de mil ochocientos y diez, a diez y siete dias del mes de Agosto fallecio Dña. María Manuela Llerandi alias la Thesorera de estado libre, natural de la Parroquia de San Juan de Parres y vecina que fue del lugar de Castañera termino de esta Parroquia de San Martín de Quadrobeña. En su mocedad tubo con D. Manuel de Noriega, vecino que fue de dicha Parroquia de San Juan de Parres dos hijos naturales el uno D. Antonio Noriega ya difunto y Tesorero que fue del reyno y D. Francisco Ausente en los Reynos de Andalucia; hizo testamento ante D. José González Thoraño Escribano de número de este Concejo; dejo por heredero a su hijo D. Francisco. Dejo las mandas forzosas de Jerusalen, dejo un Legado Pío a la Fabrica de esta espresada Yglesia de San Martín de Quadrobeña de un Quartillo de Aceyte de comer semanalmente e in Perpetum para la Lampara sobre todos sus vienes y herencia y nada dejó al Real Hospicio. En su enfermedad, que fue de cortas horas solo recibio la Primera uncion. Su cadaber fue sepultado el dia Diez y ocho del mismo mes en el primer tramo de esta Espresada Yglesia y para que conste como Vicario de ella lo firmo dicho dia Diez y ocho del Espresado mes y Año ut supra
    Josef Vazquez Prada