La Danza Apache ye un baile mui dramáticu asociáu a la cultura popular de les cais de París nos entamos del sieglu XX. El nome d'esta danza tómase del términu pal hampa parisita de la dómina.

Apachentanz de Leo Rauth (1911).

Dizse que la danza recrea la discusión ente un proxeneta y una prostituta. Incluye bofetones, y golpes, asonsañamientu de garrar l'home a la muyer y tirala mientres ella llucha o simula inconsciencia. En dellos exemplos, la muyer pue defendese.

Anicios editar

Nel Fin de siècle parisín, miembros mozos de les pandilles de les cais de la ciudá fueron etiquetaes como apache pola prensa por mor de la so fericidá y el so comportamientu xabaz pa colos sos rivales, un nome tomáu de los nativos norteamericanos, los apaches. En 1908, los bailarines Maurice Mouvet y Max Dearly entamaron a visitar los bares frecuentaos por apaches buescando inspiración pa les sos dances. Formularon la nueva danza con movimientos vistos ellí y diéron-y el nome d' Apache. Max Dearly fue'l primero n'interpretar la nueva danza en 1908 en Paris nel restaurante Ambassadeurs y Maurice en Ostend nel Kursaal. Un poco más sero, nel veranu de 1908, Maurice y la so compañera Leona interpretaron la danza nel Maxim’s y Max Dearly un impautu mayor, formando pareya con Mistinguett, nel show del Moulin Rouge, La Revue du Moulin. [1]

Representaciones editar

Consérvase una película de 1902 d'Edison de dos bailarines, Kid Foley y Sailor Lil interpretando una danza Tough que es asemeyada n'estilu.

El "Valse des rayons" (tamién llamáu'l "Valse chaloupée") de Jacques Offenbach del ballet "Le Papillon" utilizóse nuna producción de 1908 nel Moulin Rouge y convirtióse na música más asociada con esta danza.

En The Mothering Heart, un curtiu de 1913dirixíu por D. W. Griffith, una danza Apache dance muéstrase nun restaurante cabaret.

La serie de cine mudu Les Vampires contién una riestra d'escenes de danza Apache interpretaes por bailarines de la cai en llugar de los actores.

Parisian Love (1925) muestra a Clara Bow como una bailarina Apache, na que la propia danza apaez na primera escena de la película.

Referencies editar

  1. The Apache, Gary Chapman, Jazz Age club, 2010