Areca catechu

especie de planta

Areca catechu ye una especie perteneciente a la familia Arecaceae. Esta planta ye una palmera cultivada principalmente pa llograr la so grana, la nuez de areca, que s'usa en gran parte d'Asia y Oceanía poles sos propiedaes estimulantes.

Areca catechu
Clasificación científica
Reinu: Plantae
División: Magnoliophyta
Clas: Liliopsida
Subclas: Commelinidae
Orde: Arecales
Familia: Arecaceae
Subfamilia: Arecoideae
Tribu: Areceae
Subtribu: Arecinae
Xéneru: Areca
Especie: A. catechu
L.
Distribución
Distribución natural
Distribución natural
Consultes
Royal Botanic Gardens, Kew Royal Botanic Gardens, Kew
World Flora Online World Flora online
[editar datos en Wikidata]
La cuspia de mazcar la nuez de areca, conocida como buai pekpek.

Historia editar

Ye conocida como palma de betel, porque la nuez de areca se masca xunto a la fueya de betel. Esi nome ye un tanto erróneu, una y bones la enredadera del betel nun produz les nueces. L'orixe del tracamundiu ente nuez y fueya tópase quiciabes nel despreciu de los colonizadores escontra los nativos que mascaban dambes sustancies, yá que, a diferencia del tabacu, el vezu de mazcar nuez de areca y betel nun foi adoptáu polos colonizadores. Nes cultures nes que mazcar nuez de areca y fueya de betel constitúi un actu de gran importancia ceremonial, siempres esiste un términu distintu pa la nuez y unu pa la fueya.

Nun se sabe cómo nin cuándo la nuez de areca y la fueya de betel, productos estimulantes totalmente distintos, fueron utilizaos per primer vegada xuntos. Nes Filipines, Tailandia ya Indonesia topáronse nicios arqueolóxicos que prueben que dambes sustancies se mascan xuntes dende hai siquier cuatro milenios. En Vietnam y la India dáse-y un gran simbolismu al fechu de que se xunan la nuez y la fueya, utilizándose en rituales del matrimoniu.

Distribución editar

 
Ingredientes pa una sesión de mazcar nel sureste d'Asia. Les rodajas de nuez de areca tienra vense enriba a la derecha, a la izquierda les de la nuez seca y embaxo fueyes de betel endolcaes en forma de cucuruchu.

Orixinaria del sureste asiáticu, la palma de areca cultivar nes zones tropicales d'Asia, África y Oceanía, principalmente en sabanes y terrenes cercanos al mar.

El nome de llugares como Guwahati na India, Penang en Malasia y Fua Mulaku en Maldives tien el so orixe nel nome llocal de la areca.

Descripción editar

La palma del betel tien un tueru llargu y espodáu que puede algamar los 30 metros d'altor. Les fueyes tienen 2-3 m de llargu, son pinnaes y con foliolos de 30-60 cm cada unu. Les flores masculines apaecen na parte cimera y les femenines na inferior. El frutu ye una drupa del tamañu d'un güevu. Les granes son dures y de color anaranxáu o marrón.

 
Vista de la palmera

Propiedaes editar

 
Plantíu de palmes de areca en Taiwán.
  • Ye utilizada en casos de fories, dolores abdominales y alteraciones dixestives
  • P'atenuar los vultures nel embaranzu
  • Como componente de distintos dentífricos
  • Na India usar pola so aición sobre'l sistema nerviosu vexetativu y nel tratamientu de la enfermedá d'Alzheimer.
  • Antihelmíntico pa la espulsión de parásitos intestinales, tenia o solitaria
  • Xunto cola fueya de betel utilizar pa combatir la halitosis na medicina ayurvédica
 
Detalle del frutu

Anque nun se disponga inda d'estudios conclusivos, paez que'l costume de mazcar areca y betel xunto con tabacu puede facilitar el cáncer bucal.

 
Inflorescencia

Principios activos editar

Contién glúcidos (50-60 %), lípidos (15 %), flavan-3-oles y taníns entestaos. Amás 0,2-0,5 % d'alcaloides: arecolina, arecaidina, guvacina (= acedu tetrahidronicotínico), guvacolina. El frutu verde enteru ye ricu en sustancies fenólicas: taninos entestaos (9 %), taninos hidrolizables (7 %), flavanos (8,4 %) y fenoles simples (5,6 %).

Indicaciones editar

Ye parasimpaticomimético, antihelmíntico. Vermífugo, astrinxente, estomacal. Contrái la pupila (miosis) y aumenta les secreciones y el peristaltismo intestinal. Dolor abdominal, foria y alteraciones dixestives, yá que aguiya les secreciones de la mucosa dixestiva, sobremanera cuspia. Encamentar nos vultures del embaranzu. Efeutu terapeútico na enfermedá d'Alzheimer. Especialmente eficaz en casos de tenia o solitaria, yá yera indicada pa la espulsión de los parásitos intestinales na medicina clásica china y ayurvédica. L'usu popular na India deber a la notable aición sobre'l sistema nerviosu vexetativu, hai gran costume de mazcala y reparóse la presencia de cáncer y leucoplasies orales pol so usu siguíu como masticatorio.

Dosis de más de 10 g puede provocar inclusive la muerte por paralís cardiacu y respiratoria, nestos casos usa la atropina como antídotu.

La grana puede consumise fresca o dempués de fervela, tamién desecada. Dacuando úsase'l frutu frescu enteru (Taiwán).

Otros usos: según les rexones añader a la preparación del tabacu, del cauchu o, nel casu de la India, a especies (por casu pa la confección del pan masala)

Efeutos na salú editar

Nun alcuentru de científicos de 10 países asocedíu en L'Axencia Internacional d'Investigación del Cáncer (I.A.R.C. pola so sigla n'inglés), n'ochobre de 2009, concluyóse que la masticación de la nuez de areca, conocida n'inglés como betel nut, con o ensin tabacu puede producir cáncer.[ensin referencies]

Taxonomía editar

Areca catechu describióse por Carlos Linneo y espublizóse en Species Plantarum 2: 1189. 1753.[1]

Etimoloxía

Areca: nome xenéricu que deriva d'un nome vernáculu usáu en Malabar, India.[2]

catechu: epítetu

Sinonimia

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «Areca catechu». Tropicos.org. Missouri Botanical Garden. Consultáu'l 31 d'ochobre de 2012.
  2. (J. Dransfield, N. Uhl, C. Asmussen, W.J. Baker, M. Harley and C. Lewis. 2008)
  3. Sinónimos en Catalogue of life [1]

Enllaces esternos editar