Arnoldo Wion

monxu francés (1554–1610)

Arnoldo Wion o Arnoldo de Wyon (15 de mayu de 1554 (greg.)Douai – 1610Mantua (es) Traducir) foi un monxu benedictín y editor.

Arnoldo Wion
Vida
Nacimientu Douai15 de mayu de 1554 (greg.)
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Mantua (es) Traducir1610 (55/56 años)
Estudios
Llingües falaes llatín
Oficiu monxu
Creencies
Relixón Ilesia Católica
Orde relixosa Orde de San Benitu
Cambiar los datos en Wikidata

En 1595[1] ―a los 41 años― publicó en Venecia[1] un gruesu llibru tituláu:
Lignum vitae, ornamentum, & decus Ecclesiae (‘l'árbol de la vida, l'ornamientu y la gloria de la Ilesia’)
auctore Donno Arnoldo Vvion (‘autor Dom Arnoldo Wion’)
belga, duacensi, & mónacho S. Benedicti de Mantua (‘belga, de Douai, y monxu de san Benitu en Mantua’)[1]

Un pasaxe d'esi llibru, «Prophetía S. Malachíae, Archiepíscopi de Summis Pontíficibus», ye la revesosa «profecía de los papes», qu'él atribuyó al santu irlandés Malaquías de Armagh (1094-1148).

Nos sieglos anteriores a la publicación d'esti llibru, yá circulaben ente los obispos «ruedes» con grabaos y monedes enigmátiques qu'influyeron en dellos cónclaves. Posiblemente Arnoldo de Wión basar neses ruedes, y creó otres profecíes. Nun llibru de Roger Duguet (l'abá Paul Boulin) Circa tiare (‘alredor de la tiara’), publicáu por Sorlot, alcuéntrase una descripción d'eses profecíes.

Les profecíes de san Malaquías, a pesar de la publicidá que tuvieron, nun tener práuticamente nenguna coincidencia sorprendente ente dalgún testu y el papa col que se supón que tien de coincidir. La mayoría de les profecíes son críptiques y esotériques. Pa xustificales, los apologistas vense obligaos a utilizar laboriosamente los escudos de la familia del papa en cuestión, o los de la so ciudá natal o los de dalguna ciudá rellacionada de dalguna manera con él (onde foi obispu, etc.) o de la orde a la que pertenecía, etc.

Esti testu nun ye tomáu en serio por nengún científicu, y nun s'utiliza dientro de la Ilesia (siquier non oficialmente).

Como tolos testos del mesmu tipu (incluyendo les Centuries de Nostradamus), l'efectu predictivu ye siempres nulu, yá que nunca puede predicise lo que va asoceder: siempres se llogra establecer dalguna rellación ente dalguna profecía y un acontecimientu importante dempués de qu'este asocedió.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 Portada del llibru Lignum vítae, nel sitiu web de la Bayerische StaatsBibliothek (Múnich).