Asa Griggs Candler (30 d'avientu de 1851Villa Rica (es) Traducir – 12 de marzu de 1929Atlanta) foi un empresariu y farmacéuticu d'Estaos Xuníos, conocíu por ser propietariu de The Coca-Cola Company y alcalde d'Atlanta ente 1916-1919.

Asa Griggs Candler
Vida
Nacimientu Villa Rica (es) Traducir30 d'avientu de 1851[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Atlanta12 de marzu de 1929[1] (77 años)
Sepultura Georgia
Familia
Madre Martha Bernetta Candler
Fíos/es Lucy Beall Candler Owens Heinz Leide
Oficiu entamadorpolíticu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Coca-Cola editar

Nació en Villa Rica (Georgia) y empecipió la so actividá como empresariu farmacéuticu con 35 años (1887). Foi esi mesmu añu cuando mercó al inventor de la Coca-Cola la fórmula secreta de la mesma por 2.300 dólares. Cinco años dempués fundó la sociedá cola que se fixo multimillonariu.

Alcaldía d'Atlanta editar

Asa Griggs Candler, el fundador de la Coca Cola Company, nació'l 30 d'avientu de 1851 nuna granxa cercana a Atlanta, Georgia, Estaos Xuníos, siendo adolescente pasó a vivir a esa ciudá, onde consiguió emplegu col farmacéuticu John Pemberton, quien ellaboró la fórmula d'un elíxir con carauterístiques estimulantes del sistema nerviosu, que bautizó como "vinu de coca Pembeton", inspirada na bébora llamada "vinu Mariani" ellaborada pol químicu italianu Angelo Mariano, consistente en vinu d'uva combináu con fueya de coca. Magar Pemberton fabricó la so bébora con estractu de nuez, vinu y estractu de cola de nuez, darréu amestaríense-y zusmiu de llima, canela, estractos de fueya de coca y de una grana d'un arbustu brasilanu.

El nome y el formatu de les lletres como símbolu fueron concebíos por Frank Robinson, contable de Pemberton, en cuanto al envase utilizaría un modelu simple o común hasta l'añu 1915, cuando al pidise a la empresa Root-Glass un meyor diseñu, esti encargar a Earl Dean, quien por fuercia dexó nel so fornu, unes muestres de les nueva botelles que la so forma sería similar a la grana de cacáu, pos se diz que Dean supunxo que la coca cola llevaba esti granu como ingrediente, polo abombao, como un balón de futbol americanu, pero con gayos, les que por aición del calor quedaría abombada na so parte cimera pero aconcada na inferior, esti diseñu llamó l'atención de Griggs, y decidió empezar a utilizalo, dándose cuenta de que yera curiosu pa los consumidores del so productu; fadría-y delles pequeñes adecuaciones, como formar la especie de cinta ancha onde van les lletres-logotipu, y asina faer más legible ésti.

Pero prosiguiendo cola cronoloxía de la Coca Cola, tiense qu'en 1887 Griggs invirtió 2,300 dólares nel negociu del yá aquel día el so suegru Pemberton, quien finó al añu siguiente, de tal suerte que pa 1892 Griggs tomó'l control de la fórmula, que rexistró industrialmente en 1893, colo cual daría en impulsar la so empresa asitiando'l so productu en toles cafeteríes y fontes de soda, según vendiendo'l so xarabe a productores de refrescos. D'esta forma Griggs adquiriría una gran fortuna, hasta qu'en 1911 decidió dexar el negociu en manes del so fíu Charles, ente que él ingresó a la política, pero ensin desdexar el so interés poles cuestiones financieres, asina en 1914 presentóse una crisis económica ente los cultivadores d'algodón del Sur d'Estaos Xuníos, foi hasta ellos y ufiertó-yos financiar los con un capital de más de 30 millones de dólares, proponiéndo-yos que podríen liquidar cada creitu pa cuando tuvieren en condiciones de faelo, esta inyeición de capital salvaría a esti ramu de l'agricultura, y Griggs non solo ganaría dineru si non l'agradecimientos de quien recibieren la so ayuda. N'otru casu adquirió unu de los principales bancos d'Atlanta que pasaba por una mala racha financiera, colo cual rediseñó la so forma d'operar, renegoció creitos, y amplió la so cobertoria, colo cual evitó la quiebra y sanió les sos finances, pero una vegada llográu lo anterior ufiertar a los sos antiguos dueños por que volvieren remanalo.

Como Alcalde Griggs percanció fondos de particulares y asina realizar el so plan pa dotar a la ciudá del so primer y eficiente sistema d'agua potable, con un costu de 36 mil dólares, llogrando'l so oxetivu ensin tocar un solu centavu del presupuestu del condáu. En 1923 apurrió a los sos otros fíos parte de les sos aiciones de la empresa en 1923, pero sorpresivamente los sos fíos aportaron a vender el negociu en 1926, ensin consultar con él, al consorciu bancariu Woodruff Syndicate, propiedá de Ernest Woodruff.

Ernest Woodruff pasaría'l negociu al so fíu Ernest, quien gracies a la so visión empresarial llevaría a que la Coca Cola convertir na bébora más consumida en tol planeta, gracies a qu'estableció una rede internacional de plantes productores y embotelladoras, sofitándose pa les ventes nuna publicidá masivo y constante, asina que Ernest caltúvose al mandu de la compañía hasta 1954, anque formó parte de la so mesa directiva hasta 1984, morriendo en 1985.

La mención de dellos aspeutos de la biografía d'Asa Griggs Candler, y bien de volao del desenvolvimientu de la empresa Coca Cola so la directiva de Robert Woodruff, porque de les iniciatives d'estos dos empresarios llevaría a establecer dos embotelladoras pa 1926, una en Monterrey y otra en Tampico, colo cual xeneraríense los primeros emplegos pa trabayadores mexicanos (obviamente), al respeutu como anéudota pa esi añu xenerábense 10 botelles per minutu por planta, en cuantes que pa l'añu 2004 la producción envalorada yera de 900 per minutu, en cuanto al trabayu tiense que'l tresporte d'esti productu fadríase primeramente solo dientro d'eses ciudaes utilizando carretes tiraes por caballos o mules. Pal añu 1929 al establecese embotelladoras cubriríense los mercaos de Saltillo, Torrexón y Chihuahua, y les sos zones conurbadas; depués pa 1931 fadríase otru tantu en Mérida y l'Estáu, sumándose en 1934 el puertu de Mazatlán.

La publicidá masivo y el deséu d'ampliar los sos mercaos de venta llevó a que na década de los 1950's empezar a producir el refrescu de sabor naranxa sol nome de Fanta, y el de sabor llimón, Sprite na de los 1960's y la Coca-Cola "light" en 1997, amás de diversificar los tipos de contenedores o presentaciones, yá en vidriu, yá en plásticu, yá n'aluminiu. Per otru llau gran parte de la so estratexa por caltener el mercáu en crecedera llevó a que la empresa sumar a patrocionar tou eventu deportivu, tanto nacional como de participación internacional.

Al dir n'alza la demanda d'esti refrescu constituyóse la empresa Manufacturera de Materiales, S. A., subsidiaria de The Coca Cola Export Corporation, la qu'en 1941 pasaría a ser Coca-Cola de Méxicu S.A., añu en qu'inda s'importaba un bon porcentaxe del productu. Ross.

Referencies editar

Enllaces esternos editar