Asamblea Nacional de Panamá

L'Asamblea Nacional ye l'órganu unicameral qu'exerz el poder llexislativu en Panamá, ta integrada por 71 llexisladores electos por votación popular direuta pa un periodu de 5 años. L'Asamblea Nacional sesiona mientres ocho meses, estremáu en dos legislatura de cuatro meses caúna, una que se va estender dende'l 1 de xunetu hasta'l 31 d'ochobre, y otra dende'l 2 de xineru hasta'l 30 d'abril. La so función ye expedir les lleis necesaries pal cumplimientu de los fines y l'exerciciu de les funciones del Estáu.

Asamblea Nacional de Panamá
(Cuartu periodu llexislativu
1 de xunetu de 2017-30 d'abril de 2018)
Datos Xenerales
País Bandera de Panamá República de Panamá
Creación 1903
Tipu Unicamerales
Presidente de l'Asamblea Nacional de Panamá Presidente Yanibel Ábrigu, Cambéu Democráticu
Primer Vicepresidente Jorge Iván Arrocha, Partíu Panameñista
Segundu Vicepresidente Gabriel Soto, Partíu Panameñista
Estructura
Miembros 71 diputaos
Panama National Assembly 2014.svg
Grupos representaos

Gobiernu (44)

Oposición (27)

Lema
Decente, independiente y tresparente
Sedes
{{{salon_sesiones}}}
Palaciu Llexislativu de Panamá, Ciudá de Panamá.
[editar datos en Wikidata]

Una de los aspeutos destacaos de l'Asamblea Nacional de Panamá ye que los partíos políticos pueden revocar el mandatu de los diputaos principales o suplentes que postularen si asoceden "violaciones graves de los estatutos y de la plataforma ideolóxica, política o programática del partíu".

Historia editar

 
Palaciu Llexislativu.

Cola Separación de Panamá promúlgase un Constitución Nacional en 1904, dando orixe a la primer Asamblea Nacional de Panamá, estos diputaos yeren electos unu por cada 10.000 habitantes y unu más por una residuu que nun baxara de 5.000 pa un periodu de 4 años. Depués en 1941 promúlgase una nueva Constitución na que se modificar la forma a escoyer los diputaos por proporción poblacional y estiéndese el periodu a 6 años. En 1946 nuevamente ye modificáu'l periodu de los diputaos a 4 años, darréu en 1968 Arnulfo Arias ye derrocáu y esaníciase l'Asamblea Nacional.

En 1972 créase la Asamblea Nacional de Representantes de Correximientos y el Conseyu Nacional de Llexislación, la primera taba integrada por diputaos electos por periodu de 6 años unu per cada Correximientu; el segundu taba integráu pol Presidente y Vicepresidente de la República, el Presidente de l'Asamblea Nacional de Representantes de Correximientos, los Ministros d'Estáu, y los miembros de Comisión de Llexislación; dambos órganos exercíen el Poder Llexislativu de Panamá.

La Constitución de 1972 ye reformada en 1983 estableciendo un namái órganu o corporación llexislativa denomada Asamblea Llexislativa integrada por llexisladores, éstos yeren electos por circuitos eleutorales, por un periodu de cinco años. En 2004 establezse nuevamente l'Asamblea Nacional de Panamá.

Composición de l'Asamblea Nacional editar

El siguiente cuadru amuesa la composición de l'Asamblea Nacional pal periodu 2014-2019 y el númberu de miembros per bancada política:

Partíu políticu !Nᵘ
Partíu Revolucionariu Democráticu 26
Partíu Panameñista 16
Cambéu Democráticu 25
MOLIRENA 2
Partíu Popular 1
Independientes 1
Total: 71

Periodos Legistlativos editar

L'Asamblea Nacional va axuntar por derechu propiu, ensin previa convocatoria, na Capital de la República, en sesiones que van durar ocho meses nel ralu d'un añu, estremo en dos legislatura ordinaries de cuatro meses caúna. Diches llexislatures van estender dende'l primeru de xunetu hasta'l trenta y ún d'ochobre, y dende el dos de xineru hasta'l trenta d'abril.

Tamién se va axuntar l'Asamblea Nacional, en llexislatura estraordinaria, cuando seya convocada pol Órganu Executivu y mientres el tiempu qu'esti señale, pa conocer puramente de los asuntos que dichu Órganu someta a la so considerancia.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar