Plantía:Campaña Invasión de Polonia

Asediu de Varsovia
Parte de Invasión alemana de Polonia de 1939
Fecha 8 setiembre 1939 → 28 setiembre 1939
Llugar Varsovia, Polonia
Coordenaes 52°13′48″N 21°00′39″E / 52.23°N 21.0108°E / 52.23; 21.0108
Resultáu Victoria alemana decisiva
Belixerantes
Bandera de Alemaña nazi Alemaña nazi Bandera de Polonia Polonia
Comandantes
Bandera de l'Alemaña Nazi. Johannes Blaskowitz
Bandera de l'Alemaña Nazi. Georg von Küchler
Bandera de l'Alemaña Nazi. Walter Petzel
Bandera de l'Alemaña Nazi. Werner von Fritsch
Bandera de Polonia Walerian Czuma
Bandera de Polonia Juliusz Zulauf
Bandera de Polonia Juliusz Rómmel
Bandera de Polonia Marian Porwit
Fuercies en combate
Wehrmacht
• 175.000 homes
Exércitu Polacu
• 120.000 homes
Baxes
1.500 muertos
5.000 mancaos[ensin referencies]
6.000 muertos
16.000 mancaos
100.000 prisioneros
[editar datos en Wikidata]

El Asediu de Varsovia de 1939 foi l'enfrentamientu ente unidaes del exércitu polacu (Armia Warszawa) que defendíen la capital de Polonia y l'exércitu alemán, precedíu polos bombardéos de la Luftwaffe empecipiaos el 1 de setiembre de 1939.

El combate terrestre empezó'l 8 de setiembre, cuando les primeres unidaes blindaes alemanes entraron nel sector de Wola dende los barrios periféricos del SE de la ciudá. A pesar de los trunfalistes informes alemanes, qu'anunciaron una rápida captura de la ciudá, l'ataque foi repelido, empecipiándose asina'l asediu de la capital. Ésti sostúvose hasta'l 28 de setiembre, fecha na que la guarnición polaca al mandu del Xeneral Walerian Czuma se rindió. A otru día, cerca de 100.000 soldaos polacos abandonaron la ciudá y fueron tomaos como prisioneros de guerra. El 1 d'ochobre, l'exércitu alemán entró na ciudá, empezando una etapa d'ocupación que duraría hasta'l alzamientu de Varsovia, y a lo postrero hasta la lliberación de la ciudá'l 17 de xineru de 1945. Varsovia convertir por tanto na capital europea que más tiempu permaneció en manes de los nazis.

Historia editar

Batalla aérea editar

 
El centru de Varsovia, en llapaes tres un bombardéu de la Luftwaffe.

Dende les primeres hores de la Segunda Guerra Mundial, Varsovia foi oxetivu d'intensos bombardéos. Amás de les instalaciones militares, como acuartelamientos, aeropuertos y fábriques d'aviones, los pilotos de la Luftwaffe teníen órdenes d'atacar instalaciones civiles, como hospitales, mercaos y escueles. Amás, la mesma población civil foi víctima del fueu d'ametralladores de los aviones, no que s'interpretó como una campaña d'ataques aéreos dirixida a apavorar a la población.

La defensa antiaérea de la ciudá estremar en seiciones actives y pasives. La primera axuntaba una Brigada de Intercepción (Brygada Pościgowa) compuesta por 54 caces (principalmente PZL P.7 y PZL P.11), y empobinada pol coronel Stefan Pawlikowski. Una seición d'unidaes antiaéreas, coordinada pol coronel Kazimierz Baran, arrexuntaba 86 unidaes d'artillería antiaérea y un númberu indetermináu de pieces llixeres. La seición pasiva componer principalmente brigaes de bomberos y voluntarios, so la supervisión del coronel Tadeusz Bogdanowich y l'alcalde Julian Kulski. Primeramente, la defensa antiaérea polaca desempeñó la so xera con relativu ésitu. Escontra'l 6 de setiembre, la "brigada de intercepción" baltara 43 aviones enemigos, ente que les pieces antiaéreas terrestres sumaben una cantidá similar de bombarderos abatíos. Amás, contabilizáronse 9 valtamientos ensin confirmar y 20 aviones estropiaos. Per otra parte, la brigada sufriera series baxes, perdiendo 38 unidaes antiaéreas y perdiendo el 70% de la so fuercia inicial.[1] La defensa antiaérea empezó a venise embaxo'l 5 de setiembre, cuando según órdenes del mandu militar 11 bateríes antiaéreas fueron retiraes de Varsovia y movíes a Lublin, Brest-Litovsk (entós Brześć) y Lwów. Paralelamente, al dir debilitándose'l frente, l'altu mandu alemán ordenó intensificar los bombardeos sobre la ciudá. Nel momentu climáticu de la campaña inicial de bombardeos sobre la ciudá (alredor del 10 de setiembre) podíen cuntase más de 70 bombarderos sobre'l cielu de Varsovia. Mientres esi día realizáronse más de 17 incursiones consecutives.

Víspores de la batalla terrestre editar

El 3 de setiembre, les fuercies de la 4ª División Panzer, al mandu del Xeneral Mayor Georg-Hans Reinhardt llograron travesar les posiciones polaques del Exércitu de Łódź, cerca de Częstochowa, empecipiando una marcha a lo llargo del Vístula escontra Varsovia. Esi mesmu día, el Comandante en xefe y Mariscal de Polonia, Edward Rydz-Śmigły, ordenó la creación d'un improvisáu mandu pa la defensa de Varsovia (Dowództwo Obrony Warszawy). El xeneral Walerian Czuma, líder de la Guardia de Fronteres polaca (Straż Graniczna) foi nomáu'l so comandante y el coronel Tadeusz Tomaszewski el so Xefe de personal.

Nun primer momentu, les fuercies al mandu del Xeneral Czuma yeren bien llindaes. La mayoría de les autoridaes llocales absorbieren tolos activos en forma de fuercies policiales, bomberos y guarniciones llocales. Varsovia quedó guardada por tan solo 4 batallones d'infantería, sofitaos por una batería artillero. Per otra parte, el voceru de la guarnición de Varsovia emitiera un comunicáu ordenando a la población nueva abandonar la ciudá. Pa coordinar los esfuercios civiles y compensar la llerza que supliera na capital, Czuma nomó a Stefan Starzyński, l'alcalde de la ciudá, como Comisariu Civil de Varsovia. Ésti entamó darréu una Guardia Civil que reemplazaba en funciones a les fuercies policiales y de bomberos que yá fueren sacupaes de la ciudá. Tamién ordenó a tolos miembros de les alministraciones presentes na ciudá que volvieren a los sos puestos. Nel so mensaxe radiofónicu diariu pidía a los civiles que construyeren barricaes y barreres antitanque nes contornes de Varsovia. El 7 de setiembre, el 40º Reximientu d'Infantería "Neños de Lwów" (comandado pol Tte. Coronel Józef Kalandyk foi deteníu cuando pasaba cerca de la ciudá xunto al Exércitu Pomorze y reclamáu pa la defensa de Varsovia.

Primeros enfrentamientos editar

De resultes del so historial bélicu, Varsovia cuntaba con un sólidu sistema de fortificaciones, que s'estendía principalmente escontra l'oeste de la ciudá. Les fuercies del xeneral Czuma viéronse progresivamente aumentaes gracies a l'arribación de voluntarios, lo mesmo que de tropes en retirada dende'l frente. Na mañana del 8 de setiembre, los suburbios de Grójec, Radziejowice, Nadarzyn, Raszyn y Piaseczno cayeron ante la meyora del XVI Panzer Corps. A les 5 de la tarde, les primeres unidaes de la 4ª División Panzer empecipiaron l'asaltu del área sur-occidental de la ciudá, pol barriu d'Ochota. Los alemanes sufrieron fuertes baxes y l'ataque foi refugáu. A otru día, la división alemana reforzar con unidaes d'artillería ya infantería motorizada. El segundu ataque, qu'enfusó dende Ochota y Wola, apexar ente les barricaes y les bien emplazadas defenses antitanque polaques, y los alemanes retirar tres intensos combates caleyeros.

Unu de los principales nucleos de resistencia asítiase nel encruz de les cais Opaczewska y Grójecka, defendíu pola 4ª Compañía del 40º Reximientu d'Infantería "Neños de Lwów".[2] La posición, asegurada con barricaes, cuntaba con pocos medios pal so defensa. Ello ye que unu de les meyores alemanes foi repelido gracies a l'aplicación de trementina sobre'l pavimentu: Los polacos aguardaron la llegada de los blindaos alemanes pa prender el líquidu, altamente inflamable, y la columna foi destruyida, envolubrada en llapaes. Les fuercies alemanes sufrieron fuertes baxes a lo llargo de la xornada y tuvieron que volver retirase. La 4ª División Panzer perdió aproximao 80 de los 220 tanques que tomaron parte nel asaltu.

Segunda etapa editar

 
Castiellu Real de Varsovia amburando tres un bombardéu del 17 de setiembre de 1939.

Daquella'l xeneral Czuma cuntaba col equivalente a dos divisiones d'infantería a los sos órdenes. Les sos fuercies taben sofitaes por 64 pieces d'artillería y 33 tanques (27 Vickers Y, 7TP y Renault R35, y 6 tanquetas TK-3 y TKS). El 8 de setiembre, el Comandante en Xefe Mariscal Rydz-Śmigły ordenó la creación d'un improvisáu "Exércitu de Varsovia" (Armia Warszawa), qu'encamentó al mandu del xeneral Juliusz Rómmel. L'acabante crear fuercia componer de les fuercies que defendíen la capital y la Fortaleza de Modlin, según unidaes polaques atrincheraes en Narew y nel Vístula, ente Varsovia y Pilica. El xeneral Czuma siguió al mandu de la fuercia de defensa de Varsovia, qu'estremó en dos sectores según el cursu del Vístula: Una seición oeste, al mandu del coronel Marian Porwit, y una seición esti (nel barriu de Praga) supervisada pol Teniente Coronel Julian Janowski.

Mentanto, el Exércitu de Poznań del Tadeusz Kutrzeba, y el Exércitu Pomorze del xeneral Władysław Bortnowski empecipiaren un contraataque nel lladral esquierdu de les fuercies alemanes qu'avanzaben escontra Varsovia. Como reacción a esti movimientu, que sería conocíu como la Batalla de Bzura, los comandantes alemanes retiraron la 4ª División Pazner y unviar a combatir l'amenaza polaca cerca de Kutno. Reemplazáron-yos fuercies de la tocada 31ª División d'Infantería. Nesti sentíu, el desesperáu intentu de lliberar la presión alemana sobre la capital foi un aciertu tácticu de los polacos. Gracies al tiempu ganáu, los defensores de la ciudá reforzar con unidaes del derrotáu Exércitu de Prusy, y amás creáronse delles nueves unidaes gracies a les tropes de reserva de la 8ª División d'Infantería Polaca y el 36º Reximientu d'Infantería Polaca (la "Lexón Académica", compuesta por soldaos acabante llicenciar).

El 11 de setiembre, el Comandante en Xefe polacu declaró que Varsovia tenía de ser defendida de toes toes. Mientres los díes siguientes, les fuercies del III Exércitu Alemán del Xeneral Georg von Küchler travesaron les llinies de defensa polaques cerca del ríu Narew y empezaron el so aproximamientu dende'l sur, p'aisllar a Varsovia pel este. Unidaes de caballería polaca, dirixíes por Władysław Anders asaltaron a esta fuercia, pero la contraofensiva resultó un fracasu y los polacos tuvieron que retirase al sur. Otres unidaes, al mandu del xeneral Juliusz Zulauf retiráronse igualmente del Narew y algamaron Varsovia el 14 de setiembre, incorporándose al nucleu de defensa "Praga", nel marxe oriental del Vístula. El 15 de setiembre, les fuercies alemanes cerraron l'accesu a Varsovia dende l'este, empecipiándose asina l'asediu de Varsovia. Namái una franxa de tierra a lo llargo del ríu siguía en manes de los polacos. Comunicaba col monte de Kampinos, al sur de la ciudá, y cola fortaleza de Modlin. Ellí desenvolvíase una batalla que sollivió en cierta midida la presión sobre la capital.

Asediu editar

 
Refuxaos civiles en Varsovia.

El 6 de setiembre, les fuercies del xeneral Blaskowitz intentaron entrar nel distritu de Praga, pero l'asaltu foi refugáu. Dempués d'intensos combates alredor del área de Grochów, el 23º Reximientu d'Infantería alemán quedó destruyíu pol 21º Reximientu d'Infantería "Neños de Varsovia", que liderababa el coronel (y más tarde xeneral) Stanisław Sosabowski. Tres el fin de la batalla de Bzura, los restos del Exércitu de Poznań travesaron el cercu alemán y llegaron a Varsovia. El númberu de defensores na ciudá rondaba los 120.000. Les fuercies alemanes preparaben un ataque masivu que movilizaría a unos 175.000 homes. El 22 de setiembre, la última llinia de comunicación ente Varsovia y Modlin quedó cortada por fuercies alemanes que se dirixíen al Vístula.

Como preparación pal ataque, la ciudá foi sometida día y nueche a continuos ataques artilleros y bombardeos. Ente los cañones emplegaos cuntábense cañones ferroviarios pesaos y morteros. Dos flotes aérees enteres mover pa tomar parte nel bombardéu de Varsovia, atacando tantu oxetivos militares como civiles, tal como s'indicó. A partir del 20 de setiembre empecipiaron ataques diarios sobre'l lladral oriental del Vístula, que fueron refugaos pola ferrial defensa polaca. Escontra'l 24 de setiembre, toles unidaes alemanes alredor de Varsovia fueron puestes al mandu del xeneral Johannes Blaskowitz.

El 25 de setiembre empecipiaron los últimos preparativos pal ataque masivu. A otru día desamarróse l'asaltu xeneral dende tolos frentes de l'abarganada Varsovia. L'área occidental de la ciudá foi atacada por 5 divisiones alemanes (la 10ª, la 18ª, la 19ª, la 31ª y la 46ª), ente qu'otres 4 divisiones (la 11ª, 32ª, la 61ª y la 217ª) atacaben dende l'este. L'asaltu cuntaba col sofitu artilleru d'unes 70 bateríes de campaña, 80 bateríes pesaes y dos flotes aérees (la Iª y l'IVª) que bombardearon ininterrumpidamente la ciudá. Esti ataque foi nuevamente deteníu y les unidaes alemanes tornaron a les sos posiciones iniciales. Esa mesma nueche los polacos contraatacaron por sorpresa, recapturando delles posiciones na redoma de los distritos de Mokotów (sur) y Praga. El 27 de setiembre'l OKW ordenó un nuevu ataque masivu, deteníu a cuenta de cuantiosas baxes por dambos bandos.

Rindición editar

La situación militar en Varsovia yera crítica, pero la defensa aguantaba. El xeneral Czuma llograra estabilizar el frente y podría sostener l'asediu per delles selmanes más. Sicasí, la situación de la población civil en Varsovia adquiriera tintes tráxicos. El constante bombardéu d'edificios non militares, la escasez de comida y la falta de material sanitario redundaron nun tarrecible númberu de baxes civiles. El suministru d'agua quedó atayáu polos bombardeos alemanes, y tolos barrios de la ciudá teníen serios problemes tantu pal suministru como pa la estinción de les numberoses quemes causaes polos ataques d'aviación y artillería. La situación estratéxica yera insostenible, dada la entrada de la XRSS na guerra -naquel momentu, como aliaos de Hitler mercé al Pactu Molotov-Ribbentropp y la pasividá de les potencies occidentales. La defensa de la ciudá paecía por tanto inútil.

El 26 de setiembre, el Xeneral Tadeuzz Kutrzeba empecipió les conversaciones de rindición col comandante alemán. El 27 de setiembre algamó un alcuerdu pa un alto'l fueu, vixente dende les 12:00 pm. Los combates detuviéronse y pocu dempués la guarnición de Varsovia rindióse. Numberoses unidaes que se negaron a abandonar les armes fueron visitaes polos xenerales de dambos bandos. El 29 de setiembre, la guarnición de la ciudá empezó a esconder y/o destruyir el so armamentu pesáu, pa evitar que fora prindáu. Parte d'esti material foi usáu darréu mientres el alzamientu de Varsovia. El 30 de setiembre empecipió la evacuación de soldaos polacos, agora como prisioneros de guerra, aldos a los campamentos alemanes. Les unidaes xermanes entraron esi mesmu día na ciudá. L'asediu de Varsovia terminara.

Baxes editar

L'exércitu polacu rexistró aproximao 6.000 muertos y 16.000 mancaos. Tres la rindición, 5.000 oficiales y 97.000 soldaos y oficiales de menor graduación fueron fechos prisioneros. La población civil de Varsovia sufrió 25.800 muertes y aproximao 50.000 mancaos. De resultes de los bombardeos, el 12% de los edificios de la ciudá fueron destruyíos. Non s'hai conoz nengún rexistru de baxes alemanes.

Intereses editar

  • Na película El Pianista puede apreciase a la ciudá de Varsovia minutos antes de ser atacada y un pequeñu amás de la situación una vegada ocupada Varsovia polos alemanes.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Defence of Warsaw (en polacu)
  2. Tres la guerra, nesi llugar alzóse un monumentu conmemorativo.

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar