Atentáu de Puente de Vallecas

El 11 d'avientu de 1995 la banda terrorista ETA faía españar un coche-bomba al pasu d'una furgoneta de l'Armada nel madrilanu barriu de Vallecas.

Atentáu de Puente de Vallecas
Llocalización
Llocalización Madrid
Datos
Parte de campaña de Euskadi Ta Askatasuna (es) Traducir
Oxetivu José Ramón Intriago Esteban (es) Traducir, Martín Rosa Valero (es) Traducir, Félix Ramos Bailón (es) Traducir, Santiago Esteban Junquer (es) Traducir, Manuel Carrasco Almansa (es) Traducir y Florentino López del Castillo (es) Traducir
Autor principal Euskadi Ta Askatasuna y Euskadi Ta Askatasuna
Fecha 11 d'avientu de 1995
Víctimes
Númberu de firíos 19
Númberu de muertes 6
Cambiar los datos en Wikidata

L'atentáu provocó mancaes a 17 persones, cinco d'elles de gravedá, y causó la muerte a seis trabayadores civiles del Parque d'Automóviles de l'Armada. Los finaos fueron: Manuel Carrasco Almansa, Santiago Esteban Junquer, José Ramón Intriago Esteban, Florentino López del Castillo, Félix Ramos Baillón y Martín Rosa Valera, que se dirixíen de regresu a los sos llares en cumpliendo la so xornada llaboral. Foi unu de los atentaos más sangrientos de los perpetaos por ETA.

Consecuencies editar

El 27 de setiembre de 2007 arrincó'l xuiciu na Audiencia Nacional por esti atentáu. Los etarres Juan Antonio Olarra Guridi y Ainhoa Múgica Goñi sentar nel banquín de los acusaos como miembros del ‘comandu Madrid’ que cometió l'atentáu en Puente de Vallecas. La Fiscalía pidió pa los acusaos, que se negaron a declarar ante la sala, una pena de 986 años de prisión por considerar que fueron ellos los que realizaron los trabayos de vixilancia y siguimientu necesaries pa determinar el trayeutu y los horarios de la furgoneta que fixeron volar pel aire con un coche bomba. Sía que non, el Ministeriu Públicu solicitó al tribunal la posibilidá de que se xulgue a los etarres d'alcuerdu al Códigu Penal de 1973 y non al de 1995, lo qu'alzaría'l pidimientu de pena pa cada unu hasta los 1.243 años de prisión.

Un mes antes de la esplosión del vehículu, un Lancia modelu Dedra, 2 vehículos ente ellos el mesmu Lancia Dedra interceptaron na plaza de Neptunu a un vehículu militar camufláu conducíu por un soldáu de paisanu. Actuaron 3 homes, que faltando y bloquiando al coche militar, consiguieron que saliera del vehículu'l conductor al que provocaben faltándo-y y diciéndo-y "Maderu". Darréu siguieron la marcha camino de la estación de Atocha ensin más incidencies. Nos 2 vehículos qu'interceptaron al Opel Corsa militar, viaxaben 3 homes, y probablemente estos 3 fueren Juan Antonio Olarra Guridi, Rufino Arriaga Arruabarrena y Jon Bienzobas Arretxe "Karaka". Miembros del Comandu Madrid xunto a Ainhoa Múgica Goñi. Anque pa españar una bomba nun fai falta más d'una persona, rescampla qu'esti atentáu tuvo preparándose mientres más d'un mes, y collaboró tol Comandu Madrid. Toos estos 4 identificaos poles pruebes del pisu francu d'esta en Callar Doctor Fleming nᵘ51.

Lamentablemente nun se consiguió identificar a los componentes del comandu d'ETA, anque esiste un testigu que los vio. Poles feches ye bien posible que participara Jon Bienzobas, alies Karaka, integráu nel comandu Madrid y qu'asesín a Tomás y Valiente, maxistráu del Tribunal Constitucional.

Xuiciu editar

El xuiciu empezó una hora más tarde por cuenta de que Olarra Guridi foi llamáu a declarar ante'l xuez que taba de guardia de l'Audiencia Nacional, nesti casu'l maxistráu Fernando Andreu, pola so presunta implicación n'otru atentáu, l'allugamientu d'una bomba nuna comisaría d'Irún (Guipúzcoa) en 1991.

L'etarra negar a declarar. Tantu Olarra Guridi como Múgica Goñi llindar a proclamar en vascuenciu que nun reconocíen a l'Audiencia "llexitimidá pa xulgar a militantes". Al coincidir na sala de vistes los dos etarres saludar con un besu na boca y mientres tola vista nun dexaron de falar en tol procesu nel que'l so abogáu defensor tampoco fixo nengún comentariu nin realizó nenguna entruga.

Dambos terroristes fueron deteníos en Francia en 2002 cuando formaben la cúpula d'ETA, tán acusaos de 44 delitos de tentativa d'asesinatu tantos como mancaos hubo nel atentáu-, seis d'asesinatu peracabáu, unu de pertenencia a organización terrorista y otru d'estragos terroristes.

Mientres la sesión allegaron a declarar familiares de les víctimes del atentáu del 11 d'avientu de 1995. Unu d'ellos recordó esi día como'l día en que "asesinaron a seis padres de familia que'l so únicu delitu yera trabayar pa l'alministración xeneral del Estáu" y recordó la muerte del so padre como "daqué devastador, como un terremotu que solmenó los nuesos cuerpos y les nueses vides se desmoronaron como un castiellu de naipes".

Ante los rellatos de dolor de les víctimes, los etarres siguieron actuando con total indiferencia, impasibles ante les llárimes de les víctimes. "A pesar de qu'asesinen, chantajeen ya intenten desestabilizar la democracia nun la van a consiguir tenemos una sociedá fuerte y xusta que refuga'l terrorismu y vós lo único que tenéis ye la cárcel", enfatizó el fíu d'unu de los asesinaos nun momentu del so testimoniu que fizo que'l presidente del tribunal solicitára-y que nun se dirixiera de manera direuta a los acusaos.

Nel xuiciu tamién comparecieron los policías qu'intervinieron na inspeición ocular de la zona na que se produció l'atentáu destacaron el "caos total que reinaba nuna zona que yera bien transitada". Otru de los axentes recordó'l "escenariu dantescu de cadabres na redoma de Puente de Vallecas" onde esplotó'l vehículu.

Condena editar

Finalmente'l 30 d'ochobre de 2007 l'Audiencia Nacional impunxo una condena conxunta de cuasi 2.500 años de cárcel a los etarres Juan Antonio Olarra y Ainhoa Mugica pola so participación nel asesinatu, n'avientu de 1995, de los seis funcionarios civiles de l'Armada al so pasu xunto a la ponte de Vallecas.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar