Babalawo o Babalao, Awo o Babalao ye'l títulu Yoruba que denota a los Sacerdotes d'Orunmila o Orula. El Orisha de la sabiduría qu'opera al traviés del sistema adivinatorio de Ifá. Orunmila ye conocedor del pasáu, el presente y el futuru.

Babalawo africanu

El Babalawo como sacerdote de Ifá, puede predicir el futuru y como remanalo al traviés de la so comunicación con Orunmila. Esto fai consultando a Ifá al traviés de la cadena d'aldovinación llamada Opele, o granes sagraes llamaes ikin sobre'l tableru d'aldovinación de Ifá.

Na Santería o Relixón Lukumí, el Babalawo o padre de los secretos o Awo, ye reconocíu como clérigu y actúa como tal na comunidá. Un Awo ye'l consultor espiritual pa los veceros y aquellos que tienen de ser asistíos pa conocer al so Orisha tutelar y empecipiase na tradición espiritual de los Orishas.

Nel tradicionalismu esisten mujer sacerdotes de Ifá llamaes Iyaonifa, anque esto nun asocede na diáspora.

Los Awos tienen de caltener un entrenamientu na memorización ya interpretación de los 256 Odus (escritures sagraes) y los numberosos versos de Ifá. Tradicionalmente, el Babalawo amás tien otres especialidaes profesionales. Como por casu, puede tamién ser un gran herborista, mientres otros especialícense n'esaniciar los problemes causaos polos Ajogun. El Babalawo ye entrenáu na determinación de los problemes y na aplicación de soluciones seculares o espirituales pal resolución de los mesmos. La so función primordial ye asistir a les persones a atopar, entender y a procesar la vida hasta que experimenen la sabiduría espiritual como una parte de les esperiencies cotidianes.

El Awo tien d'ayudar a les persones a desenvolver disciplina y calter que sofiten esa crecedera espiritual. Esto ye realizáu al traviés de la identificación del destín espiritual del veceru, llamáu Ori y desenvolver un camín espiritual que pueda ser utilizáu como sofitu pa cultivar y vivir esi destín.

Una y bones el desarrollu espiritual de los demás ta a cargu del Awo, este tien de dedicase a ameyorar la so propia conocencia de la vida y convertise n'exemplu pa los demás. El Awo que nun controla'l so propiu comportamientu nos mayores estándares de moral, puede perder el favor de la so comunidá Orisha y ye xulgáu de manera más dura que los demás.

El Awo, suel usar un mazu de orula mariellu y verde, y dos IDE de orula, tea sacerdote ye l'únicu que puede asitiar un IDE de proteición a unu de los sos afiaos. Amás d'eso, los familiares más cercanos al Awo, pueden recibir doble IDE, yá seya Esposa, Fíos, Madre o Apetevi, al igual que los afiaos por comunión bautismal (Bautizu) na relixón católica, yá que formen parte del círculu familiar más cercanu al babalawo.

Dellos Awos son empecipiaos como adolescentes mientres otros aprienden yá d'adultos (En Nixeria empecipiar a la edá de 7 años y pa la edá de 17 años yá pueden aldovinar). L'entrenamientu y años de dedicación a Ifá ye la marca de los más instruyíos y espiritualmente favorecíos. Ye por esto que como permediu los empecipiaos de Ifá tienen d'entrenar siquier una década antes de ser reconocíos como Babalawos completos y respetar siempres y rexise nel intre de la so vida familiar y relixosa polos 16 madamientos de Ifá.

Bibliografía editar

  • Charles Spencer King (Traducíu por Gabriel Ernesto Arevalo Lluna), IFA Y Los Orishas: La Religion Antigua De La Naturaleza. ISBN 1-46102-898-1

Referencies editar

Enllaces esternos editar

https://www.consultassanteria.com/historia-de-ifa-Orunmila.php editar

https://www.consultassanteria.com/babalawo.php editar

https://www.consultassanteria.com/consulta-con-el-babalawo.php editar