La Bally Astrocade foi una videoconsola de segunda xeneración y un senciellu sistema d'ordenador que se llanzó al mercáu en 1978. Foi diseñada por un equipu de la Midway Games, naquel momentu la división de videoxuegos de la Bally Manufactoring. Comercializar por poco tiempu una y bones la Bally decidió salir del mercáu de les videoconsoles. Los derechos fueron más tarde vendíos a una tercer empresa, que la rellanzó y vender como la Astrovision hasta cerca de 1984. La Astrocade yera particularmente notable pol so potente capacidá gráfica (pal momentu en que se llanzó), pero tamién pola dificultá p'aportar a dicha capacidá.

Ficha de softwareBally Astrocade
Sistema operativu valor desconocíu
Tipu home video game console model (en) Traducir
Parte de videoconsoles de segunda xeneración
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Nutting y Midway editar

A finales de 1970, Midway contrató a Dave Nutting Associates pa diseñar un chip de videu que pudiera ser usáu en tolos sos sistemes de videoxuegos, dende xuegos arcade de recreatives hasta un sistema domésticu. El sistema apurríu por Nutting foi utilizáu na mayoría de los xuegos arcade clásicos de Midway de la dómina, incluyendo Gorf y Wizard of Wor.

Creación de la consola editar

Orixinalmente conocíu como'l Bally Home Library Computer, foi anunciáu en 1977 pero solu disponible pa la so venta per corréu, anque los retrasos na producción fixeron que les primeres unidaes unviar en 1978. Depués pasó a vendese principalmente en tiendes d'informática col nome de Bally Professional Arcade, pero eses tiendes teníen poca introducción nel mercáu minorista (a diferencia de la Atari VCS).

Venta a Astrovision Inc. editar

En 1979 Bally perdió'l so interés nel mercáu de los arcade y decidió vender la so división de productos de consumu, incluyendo'l desarrollu y la producción de la consola de xuegos. Nesi momentu una tercer empresa intentara ensin ésitu llanzar el so propiu diseñu de consola al mercáu como la Astrovision.[1] Un vendedor corporativu de la Montgomery Ward, que taba a cargu del sistema Bally, punxo a los dos grupos en contautu y llegaron finalmente a un alcuerdu. En 1981 volvieron llanzar la unidá col cartuchu del BASIC incluyíu de forma gratuita sol nome de Bally Computer System, pero en 1982 camudó'l so nome de nuevu al definitivu Astrocade. Vender so esti nome hasta la crisis del videoxuegu de 1983, y sumió cerca de 1985.

ZGRASS y el Datamax UV-1 editar

Midway entamara mientres enforma tiempu llanzar un sistema d'espansión de la unidá, conocíu como'l ZGRASS-100. El sistema taba siendo desenvueltu xunto con el programadores de Nutting por un grupu d'artistes gráficos pal ordenador de la Universidá d'Illinois en Chicago, conocíu como'l "Circle Graphics Habitat". Midway pensaba qu'esi sistema nuna caxa esterna fadría a la Astrocade más interesante pal mercáu, pero inda nun taba llistu pal so llanzamientu cuando Bally vendió la división. Finalmente una pequeña cantidá foi producida como'l ZGRASS-32 (por disponer de 32Kb de RAM adicionales) dempués de que la máquina foi rellanzada por Astrovision.

El sistema combináu nuna sola caxa sería llanzáu como la Datamax UV-1. Orixinalmente dirixida al mercáu de los ordenadores domésticos, mientres el so diseñu la máquina reorientar escontra un sistema de videu xuegos con salida de gráficos d'alta calidá conectable a unidaes de cinta de videu. Tuvo disponible pa la so venta duante dalgún tiempu ente 1980 y 1982, pero desconozse cuántes unidaes fueron construyíes.

Descripción del aparatu editar

El sistema taba basáu nuna CPU Zilog Z80, que se comunicaba col chip gráficu usando memoria RAM entemedia ente dambos. El chip gráficu disponía de dos maneres, una manera de baxa resolución a 160 × 102, y una manera d'alta resolución a 320 × 204, dambos con 2 bits por píxel pa ufiertar cuatro colores. Nestes maneres precisaba 160 × 102 × 2bits / 8bits*byte = 4.080 bytes de memoria, y 320 × 204 × 2bits / 8bits*byte = 16.320 bytes de memoria pa caltener la información de pantalla.

Esti tipu de color n'alta resolución yera cimeru a les capacidaes de comunicación de la RAM de la dómina, que nun podía lleer los datos lo suficientemente rápido pa caltenese sincronizada cola pantalla de TV, polo que'l sistema orixinal utilizaba'l direccionamientu en manera de páxina, dexándo-yos lleer una "llinia" al empar a una velocidá bien alta y ponela nun buffer dientro del chip de visualización. La llinia podría entós pasase a la pantalla a una velocidá más lenta, amás esto tamién interfería menos cola CPU cuando dambos chips intentaben utilizar la mesma memoria al empar.

La Astrocade nun soportaba la manera d'alta resolución, pos la memoria yera solu de 4Kb de RAM, lo qu'amás solo dexaba 16 bytes pal so usu pol programa pa guardar variables d'estáu, niveles, la puntuación o les opciones del xuegu, y los pines necesarios pa utilizar el "trucu" p'altu resolución nun taben coneutaos.

La Astrocade utilizaba rexistros de color (color indireutu por paletes), polo que los cuatro colores podíen escoyese d'una paleta de 256 colores. L'animación del color yera posible camudando los valores de los rexistros, y usando la interrupción del sincronismu de llinia podría camudase en caúna de les mesmes. Un conxuntu adicional de cuatro registros de color podríen ser "intercambiaos" en cualquier llugar a lo llargo de la llinia, lo que-y dexaba crear dos "metaes" de la pantalla y estremala verticalmente. Orixinalmente diseñáu pa dexar crear fácilmente una área de puntuación a un llau de la pantalla, el programadores tamién utilizaron esta carauterística pa emular 8 colores simultáneos.

A diferencia de l'Atari VCS, la Astrocade nun incluyía soporte pa sprites por hardware. Sicasí incluyía un sistema similar al blitter y un software pa remanalo. La memoria percima de 0x4000 taba dedicada a la pantalla y la memoria per debaxo a la ROM, tantu la del sistema como los cartuchos, lo que-y dexaba 8Kb pa cada programa. Si un programa escribía nel espaciu de la ROM (lo que ye imposible por ser de "solo llectura") el chip gráficu tomaba esos datos, aplicába-yos una función y copiaba el resultáu nel allugamientu correspondiente de la RAM. La función a utilizar yera almacenada nun rexistru del chip gráficu ya incluyía instrucciones comunes como XOR y desplazamientos de bits. Esto dexaba al Astrocade remanar oxetos de forma asemeyada a los sprites pero de forma independientemente a hardware, cola desventaxa de que yera'l software el que tenía de volver a dibuxalos cuando se movíen.

La Astrocade foi unu de los primeros sistemes basaos en cartuchos, utilizando cartuchos conocíos como Videocades, diseñaos pa ser asemeyaos en tamañu y forma a una cinta de casete. La unidá tamién incluyía dos xuegos integraos nel so ROM, Gunfight y Checkmate, xunto con una calculadora simple pero útil y un programa de "dibuxu" llamáu Scribbling. La mayoría de los cartuchos incluyíen dos xuegos, cuando yeren inxertaos la máquina reiniciábase y exhibiría un menú qu'empezaba colos programes del cartuchu y depués numberaba los cuatro programes incorporaos.

La Astrocade disponía d'un mandu relativamente complexu qu'incorporaba dellos tipos de mecanismos de control: tenía la forma d'una empuñadura de pistola, col interruptor de disparu como'l gatíu, y disponía d'un pequeñu joystick de 4 contactos/8 víes na parte cimera de la empuñadura, cola exa coneutada a un potenciómetro, lo que significa que'l stick podría xirase como un volante. Describíase-yos como escelentes pol so versatilidad pero teníen la desventaxa de rompese con facilidá.

Na parte cimera de la unidá había un tecláu de 24 tecles tipo calculadora, utilizáu pa escoyer xuegos y opciones y el manexu de la calculadora integrada, ente que na parte posterior había una serie de puertos, incluyíos el conector d'alimentación, los conectores de los mandos y un puertu d'espansión. La parte cimera trasera de la unidá taba vacida y podría abrir p'almacenar hasta 15 cartuchos.

La so capacidá pa ser actualizada dende una consola de videoxuegos a un ordenador personal, xunto cola so biblioteca de cuasi 30 xuegos, son dalgunes de les razones que la faíen más versátil que los sos principales competidores en 1982, polo que foi incluyida por Jeff Rovin como una de los siete principales máquines de videoxuegos.[2]

BASIC editar

La Astrocade tamién incluyó un cartuchu col llinguaxe de programación BASIC, basáu nel Tiny BASIC de Li-Chen Wang. El soporte del BASIC nel sistema yera difícil, porque la pantalla utilizaba cuasi tola RAM disponible. La solución a esti problema foi almacenar el códigu de programa BASIC na RAM de videu. Esto llogróse entrepolando cada bit del programa colos de la pantalla; el BASIC utilizaba los bits pares y la pantalla los bits impares. L'intérprete lleía dos bytes siguíos y xunía los sos bits impares nun solu byte de códigu. Esto yera invisible al establecer que dos de los colores fueren iguales a los otros dos, de cuenta que los colores 00 y 10 yeren negru, y los colores 01 y 11 yeren blancu, polo que la presencia o ausencia d'un bit nun tenía nengún efeutu na pantalla. Llográbase memoria adicional usando parte de la zona de memoria usada p'almacenar les llinies de la pantalla, de cuenta que se barríen solo 88 llinies en llugar de les 102 llinies posibles. La resultancia final de too esto foi llograr estrumir 1.760 bytes de RAM pa los programes BASIC. La desventaxa yera que la mayor parte de la potencia del sistema de gráficos nun taba disponible.

Los programes ingresáronse al traviés del tecláu incorporáu, con caúna de les tecles asignaes a un únicu comandu, a un númberu o a dellos calteres alfabéticos. Estos escoyíense al traviés del conxuntu de les 4 tecles coloriaes de la derecha del tecláu, que faíen la función de cambéu. D'esta manera escribíase "WORD" (gold), depués una tecla de cambéu cola tecla "+", y llográbase GOTO.

ZGRASS editar

La unidá ZGRASS allugar so la Astrocade y convertir nun ordenador "real", incluyendo un tecláu completu, un co-procesador matemáticu (FPU), 32Kb de memoria RAM, amás d'una nueva ROM de 32Kb que contenía'l llinguaxe de programación GRASS (dacuando denomináu GRAFIX nesta máquina), similar al BASIC pero con instrucciones pal manexu de gráficos en 2D. La unidá tamién añadía puertos de E/S pa coneutar un casete y una disquetera, dexando'l so usu con una versión del CP/M.

Especificaciones editar

Placa de circuitos y cartuchos editar

  • CPU: Zilog Z80, 1.789 MHz
  • RAM: 4 Kb
  • Espansión de RAM: Hasta 64 Kb con módulos esternos nel puertu d'espansión
  • ROM: 8 Kb
  • Cartuchos: ROM de 8 Kb
  • Puertos: 4 pa los mandos, 1 d'espansión, 1 para llapiceru ópticu
  • Soníu: 3 voces + efecto de ruiu/vibrato (reproducíos al traviés de la televisión)

Videu editar

  • Resolución: Normal 160 × 102, col BASIC 160 × 88, con espansión de RAM 320 × 204
  • Tipu de gráficos: Bitmap, 2 planos empaquetados de bits.
  • Colores: Normales 8 *, col BASIC 2
* La estructura del mapa de bits de la Astrocade realmente solo dexaba 4 configuraciones de color. Sicasí, al traviés del usu de 2 paletes de colores y de un byte de control de llende izquierda / derecha, podría usar una paleta na zona izquierda y otra na derecha (donse podría amosase información como les vides o la puntuación), asina podíen presentase al empar 8 colores na pantalla.

Biblioteca de xuegos editar

Videoxuegos oficiales: editar

Llanzáronse oficialmente 28 videoxuegos pal sistema.

  • 280 Zzzap / Dodgem (1978)
  • Amazing Maze / Tic Tac Toe (1978)
  • Artillery Duel (1982)
  • Astru Battle (1981) (títulu orixinal Space Invaders)
  • Bally Pin (1981)
  • Biorhythm (1981)
  • Blackjack / Poker / Acey-Deucey (1978)
  • Blast Droids (1981)
  • Clowns / Brickyard (1979)
  • Cosmic Raiders (1978)
  • Dog Patch (1978)
  • Elementary Math and Speed Math (1978)
  • Football (1978)
  • Grand Prix / Demolition Derby (1978)
  • Gun Fight (1977)
  • The Incredible Wizard (1981)
  • Letter Match / Spell'n Score / Crosswords (1981)
  • Ms. CandyMan (1983) (very rare)
  • Muncher (1981)
  • Panzer Attack / Rede Baron (1978)
  • Pirates Chase (1981)
  • Sía Devil (1983) (rare)
  • Seawolf / Missile (1978)
  • Galactic Invasion (1981) (nome orixinal Galaxian)
  • Galaxian (1981) (depués remarcáu como Galactic Invasion)
  • Solar Conqueror (1981)
  • Space Fortress (1981)
  • Space Invaders (1981) (AKA Astru Battle)
  • Star Battle (1978)
  • Tornáu Baseball / Tennis / Hockey / Handball (1978)

Otros Cartuchos editar

  • BASIC
  • Machine Language Manager

Prototipos editar

  • Mazeman
  • Soccer

Desenvolvimientos Homebrew editar

  • Treasure Cove (1983) (Spectre Systems)
  • ICBM Attack (Spectre Systems) col mandu Spectre Systems Handle (bien raru)[3]
  • War[4]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Ken Polsson (21 d'abril de 2017). «Chronology of Video Game Systems» (inglés). Consultáu'l 25 de xunetu de 2017.
  2. (1982). The Complete Guide to Conquering Video Games. Collier Books. ISBN 0020299702.
  3. Paul Thacker and Adam Trionfo (28 d'avientu de 2010). «Playing ICBM Attack Using the MESS Astrocade Emulator». Consultáu'l 26 de xunetu de 2017.
  4. «Bally Astrocade Rarity Guide». Consultáu'l 25 de xunetu de 2017.

Enllaces esternos editar