Bancu Central de la República Arxentina

El Bancu Central de la República Arxentina (BCRA) ye l'organismu rector del sistema financieru de l'Arxentina, encargáu de la política monetaria del país. Foi creáu en 1935, sol gobiernu d'Agustín Pedro Justo, por aciu les lleis 12.155 a 12.160, promulgaes el 28 de mayu. Esi mesmu día dexó d'esistir la Caxa de Conversión, vixente dende 1890. El Bancu Central entró n'operaciones el 6 de xunu d'esi añu como una entidá mista, que'l so capital taba compuestu en partes iguales pol Gobiernu Nacional, y la otra metá polos bancos nacionales y estranxeros establecíos nel país. Foi nacionalizáu el 25 de marzu de 1946 por un decretu robláu pol presidente Juan Domingo Perón.

Bancu Central de la República Arxentina
bancu central
Llocalización
PaísBandera d'Arxentina Arxentina
CiudáBandera de la ciudá de Buenos Aires Buenos Aires
Sede Buenos Aires
Direición Arxentina
Coordenaes 34°36′17″S 58°22′21″W / 34.6047732°S 58.3725446°O / -34.6047732; -58.3725446
Bancu Central de la República Arxentina alcuéntrase n'Arxentina
Bancu Central de la República Arxentina
Bancu Central de la República Arxentina
Bancu Central de la República Arxentina (Arxentina)
Historia
Fundación28 mayu 1935
Organigrama
Presidente Federico Sturzenegger
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

La Carta Orgánica que rixe al Bancu Central de la República Arxentina (Llei 24.144) define nel so artículu 1° al BCRA como una entidá autárquica del Estáu nacional.

Nel artículu 3°, numbera los oxetivos d'esta Institución: “El bancu tien por finalidá promover, na midida de les sos facultaes y nel marcu de les polítiques establecíes pol gobiernu nacional, la estabilidá monetaria, la estabilidá financiera, l'emplegu y el desarrollu económicu con equidad social.” 

La estabilidá monetaria ye l'oxetivu primordial del Bancu Central. El focu central d'esta Institución ye fortalecer la nuesa moneda llogrando una inflación en llinia colos parámetros internacionales. De la mesma, la estabilidá financiera va ser la vía al traviés de la cual el Bancu Central va poder apurrir al postreru oxetivu de la so misión: el del desarrollu económicu con equidad social.

Historia del Bancu Central de la República Arxentina editar

Plantía:Problemes

La economía arxentina en víspores y mientres la Gran Depresión editar

A fines de la década de 1920 la economía arxentina esperimentaba una cayida na actividá económica asociada col esbarrumbe de los precios internacionales de les esportaciones y cola reversión del ingresu de capitales.

Magar la inestabilidá del valor de les esportaciones yera un fenómenu por demás conocíu, reparándose variaciones per motivu de factores climáticos como tamién fuertes oscilaciones nos términos d'intercambiu, esta coxuntura viose agravada por cuenta de que la importante entrada de capitales que primaba con anterioridá al españíu de la Primer Guerra Mundial práuticamente detuviérase col empiezu de la Gran Depresión.

Depresión del 30 editar

La conxunción d'estos factores afectaba sensiblemente la entrada y salida d'oru del país, produciendo inevitablemente, so un sistema de patrón oro, cambeos significativos nel volume de los medios de pagu y los préstamos bancarios de la economía.

El réxime de patrón oro, implicaba un sistema automáticu onde l'oru o les divises yeren camudaos por moneda nacional na Caxa de Conversión a un tipu de cambéu fixu. Esti réxime cambiario nun dexaba flexibilidá na variación del tipu de cambéu, y de resultes, en momentos de

tensión, recurríase davezu a la suspensión de la convertibilidad.

El problema dábase porque'l volume del dineru circulante, los depósitos y los préstamos bancarios rexir polos vaivenes del sector esternu, y asina quedaben desarticulaos de lo qu'asocedía cola economía doméstica.

Foi asina qu'escontra fines de 1929 xulgóse necesariu abandonar el réxime de patrón oro pa evitar la salida de metálicu del país. Sicasí realizáronse esportaciones oro p'atender servicios de la delda pública y tamién pa tratar d'estabilizar el valor de la moneda.

Con posterioridá a los sucesos de 1929, cuando se derrumbar la bolsa de Nueva York, afondaríase la crisis entrada la década del trenta. Pa esi entós la economía arxentina yá s'atopaba solmenada polos efeutos de la Gran Depresión. Amás d'amenorgar na tasa de crecedera, les sos principales remortines fueron la cayida del pesu de les esportaciones na economía y l'amenorgamientu de la tasa d'inversión.

Nesti contestu, la salida de Gran Bretaña del patrón oro motivó qu'escontra fines de 1931 aplicar na Arxentina un sistema de control de cambeos que Raúl Prebisch, años más tarde, identificaría como absolutamente necesariu pa llevar alantre una política monetaria nacional”.

Pela so parte, no que refier al sistema bancariu, la llexislación tempranamente autorizó al Bancu de la Nación Arxentina (BNA) a realizar redescuentos al restu de los bancos de la plaza (Llei 9.479 de 1914) y de la mesma a la Caxa de Conversión a redescontar documentos al BNA (Llei 9.577). Recién en 1931 el BNA tuvo que recurrir a la Caxa de Conversión, yá que con anterioridá asistía a los demás bancos del sistema colos sos propios recursos. D'esta miente, en momentos en qu'esistíen problemes de lliquidez nel mercáu, el BNA funcionó como un “emprestador d'última instancia” dada l'ausencia d'un bancu central nel país.

A partir d'esi momentu, ampliáronse les fontes de creación de dineru imperante n'Arxentina. Per un sitiu el sector esternu, siendo que les entraes d'oru a la Caxa de Conversión determinaben l'aumentu de la ufierta monetaria, y les salíes d'oru una contraición de la mesma.

Per otra parte, cuando'l BNA en 1931 allega a la Caxa de Conversión pa consiguir recursos en llinia cola antigua llei de redescuento de 1914, incorpórase otra fonte de creación de dineru, yá que los préstamos al sistema financieru redundaríen nuna espansión de la base monetaria. La tercer fonte de creación de dineru foi incorporada en 1932 col allugamientu del Emprestu Patrióticu, que dexó a la Caxa de Conversión efeutuar préstamos al Gobiernu.

Proyeutos de creación d'un bancu central na Arxentina editar

L'ausencia d'una autoridá monetaria que cumpliera'l rol d'emprestador d'última instancia foi destacada como la causa de niveles d'encaxe relativamente altos nos establecimientos bancarios arxentinos a principios del sieglu XX.

Magar esistieron dellos intentos d'impulsar la creación d'un bancu central na Arxentina, dellos proyeutos nun llograron avanzar nel Congresu. La interrupción de la conversión en 1929 determinó que la Oficina d'Investigaciones Económiques, entamada dientro del BNA y formalizada en 1928 incorporándose Raúl Prebisch como'l so direutor, argumentara sobre la necesidá d'estudiar la creación d'un bancu central.

Na década de 1930 ellaboraríense tres proyeutos. El primeru en 1931 surdió del senu de la Comisión Uriburu”, presidida pol Ministru de Hacienda Enrique Uriburu y nel que Prebisch participó viviegamente.

Escontra 1933, el nuevu Ministru de Facienda, Alberto Hueyo, convoca a sir Otto Niemeyer, del Bancu d'Inglaterra, quien ellabora un nuevu proyeutu de creación d'un bancu central y otru de Llei de Bancos.

Sicasí, en 1934 Federico Pinedo, agora a cargu del Ministeriu, solicita a Prebisch revisar el proyeutu. D'esta miente introduciéronse importantes cambeos con cuenta de dotar a l'autoridá monetaria d'elementos pa l'adopción de polítiques anticíclicas, incorporar la necesidá del saneamientu bancariu que se materializaría a fines d'avientu de 1935 cola creación del Institutu Movilizador d'Inversiones Bancaries, y entamar la Inspeición de Bancos so la dependencia del Bancu Central.

La creación del BCRA editar

El 28 de marzu de 1935 promúlgase la Ley de Bancos y depués el Bancu Central de la República Arxentina empezó a funcionar el 31 de mayu de 1935 metanes una reforma monetaria y financiera que dexó axuntar distintes funciones nun únicu organismu rector del sistema financieru.

Nel diseñu del BCRA foi vital el llabor de Raúl Prebisch, quien buscó faer posible la moderación de les fluctuaciones económiques nel contestu de la crisis del ´30 qu'azotó a la economía y al comerciu mundial.

El primer presidente del BCRA foi Ernesto Bosch y Raúl Prebisch el primer xerente xeneral. Dende los sos entamos el Bancu Central foi instrumentado pa llevar alantre operaciones de redescuento escontra los bancos comerciales, xixilar el cumplimientu de la Llei de Bancos, ser l'axente financieru del gobiernu y regular la cantidá de dineru y creitu de la economía.

La llei de creación del BCRA establecía que sería una institución mista, onde'l capital yera apurríu, metá pol Gobiernu Nacional, y la otra metá por bancos nacionales y estranxeros establecíos nel país.

Esto camudaría recién en 1946, cuando'l gobiernu militar resultante del golpe d'Estáu del añu '43, de tinte nacionalista, dispunxo la nacionalización del BCRA el 25 de marzu d'esi añu, pasando a ser dafechu del Estáu, y asumiendo un rol más ampliu na busca del plenu emplegu y el desarrollu económicu.

La nacionalización editar

El 24 de febreru de 1946, mientres el gobiernu de facto del xeneral Edelmiro Farrell, realizáronse les eleiciones en que s'escoyó presidente a Juan Domingo Perón. Perón nun asumiría'l poder hasta'l 4 de xunu. Sicasí, el 25 de marzu de 1946, Farrell sanciona'l Decretu-Llei 12.962, pol cual se nacionalizó el Bancu Central y tol sistema bancariu arxentín. Esta Llei tresformó fundamentalmente la organización y la política bancaria del país.

Los planes económicos del gobiernu qu'asumió en 1946 precisaben cuntar coles ferramientes que dexaren poner en manes del Estáu los elementos aparentes pa poder cumplilos.

Precisaba que los industriales tuvieren fondos a la so disposición pa facilitar el desarrollu de les actividaes económiques d'interés nacional. Pa satisfaer les necesidaes del comerciu esternu ya internu yera necesariu entamar un mecanismu de creitu que dexara al gobiernu cuntar con medios de financiamientu que nun tuvieren supeditaos a intereses de bancos particulares nin a empreses estranxeres.

Tenía De poner al Bancu de la Nación Arxentina en condiciones de faer operaciones de gran volume, d'operaciones que, colos recursos llindaos que tenía y ensin el sofitu de tol réxime bancariu, nun podía faer. Esta reforma tenía esi propósitu: cuntar con un sistema bancariu que s'afixera y respondiera a les necesidaes y esixencies de la economía mundial de la posguerra.

Tenía De concretar midíes de gobiernu tendientes a reactivar la economía, industrializar el país, aprovechar les grandes riqueces nacionales y llograr l'absorción por capitales arxentinos de les empreses de servicios públicos que s'atopaben en poder de capitales estranxeros.

Les facultaes que precisaba'l gobiernu, fuéron-y concedíes por esta nuevu Llei, al Bancu Central. Por ella dispúnxose la nacionalización de los depósitos bancarios qu'en delantre, fueron recibíos pol Bancu Central, por cuenta de la Nación. Los bancos nun podíen disponer llibremente de los depósitos que recibíen y pallo, precisaben l'autorización del Bancu Central.

Ésti dirixía los depósitos ensin depender de la voluntá de los bancos. Dar a los depósitos bancarios la garantía total de la Nación, midida que produció la tresferencia de tolos depósitos nos sos distintos tipos al Bancu Central, por cuenta del cual recibiríense nel futuru los fondos.

“…La economía nunca ye llibre, o la controla l'Estáu en beneficiu del pueblu, o la controlen les grandes corporaciones en perxuiciu d'ésti”. (Juan D. Perón)

Consiguióse asina una ferramienta d'induldable valor pa remanar el creitu afecha a la política siguida pol Gobiernu, coordinar los esfuercios de la política económica, escontra un plan de fomentu y desarrollu. La nacionalización del Bancu Central punxo en manes del Gobiernu nacional, y poro, so la so completa responsabilidá la emisión de la moneda, la regulación del creitu y la fixación de la política de cambeos, pa llograr un mayor desarrollu económicu, calteniendo la ocupación industrial.

La República arxentina, xuntó asina al enclín modernu, según la cual l'actividá bancaria exerz una influyencia determinante sobre'l desarrollu económicu del país, y en consecuencia tien de tar totalmente en manes del Estáu.

Por Decretu Númberu 8503 de 1946, declaróse como «patrimoniu nacional» el capital del Bancu.

Pa complementar les funciones del Bancu Central, creáronse los siguientes organismos:

  • Por Llei 15.350, del añu 1946, creóse l'Institutu Arxentín de Promoción del Intercambiu.(IAPI)
  • Institutu mistu d'Inversiones Mobiliarias, qu'entamó diverses disposiciones pa reglamentar el mercáu bursátil.
  • Conseyu Económicu y Social que foi absorbiendo parte de les funciones que tenía'l Bancu Central nacionalizáu.
  • Incorporóse la yá esistente Caxa Nacional d'Aforru Postal, como dependencia del Bancu.

El Bancu Central dempués de 1955 editar

El 16 de setiembre de 1955 un golpe militar derrocó'l gobiernu de Juan D. Perón, instaurando un gobiernu de facto autodenominado Revolución Llibertadora.

La dictadura militar de Pedro Eugenio Aramburu modificó, ente otres, la carta orgánica del Bancu Central, por aciu el DECRETU LLEI 13126/1957[1]

Los oxetivos d'esta reforma yeren liberalizar el sistema financieru, esaniciar la nacionalización de los depósitos y la asignación pol Bancu Central del creitu. Al Bancu otorgar un mayor grau d'autonomía pero prescríbese que nel exerciciu de les sos funciones tenía de siguise les direutives fundamentales del gobiernu nacional en materia de política económica”. Coles mesmes llindar el monto que'l Bancu puede empresta-y al gobierno pero nun s'abandona del tol rol de l'autoridá monetaria nel direccionamientu del creitu granible, al traviés del control de la tasa d'interés y el otorgamiento de redescuentos que dexaben baxar sustancialmente el costu financieru los proyeutos d'inversión.[2]

Esta nueva carta orgánica permaneció vixente hasta la reforma del añu 1992 pola llei Nᵘ 20.539,[3] onde los cambeos facer p'acompasar la misión y funciones del Bancu Central a los lineamientos de la política económica y en particular a la convertibilidad del pesu col dólar d'Estaos Xuníos.

Sede editar

 
L'edificiu de San Martín 275, cuando entá yera Bancu Hipotecariu.

El Bancu Central ta conformáu por dellos edificios que nuclean la mazana delimitada peles cais Tte. Gral Juan D. Perón, Reconquista, San Martín y Sarmiento, na city financiera del céntricu barriu de San Nicolás, ciudá de Buenos Aires.

Nel momentu de la so fundación, el bancu ocupó l'edificiu de la cai San Martín nᵘ275, hasta entós sede de la Caxa de Conversión dende 1907. Fuera proyeutáu polos arquiteutos Henry Hunt y Hans Schroeder, y construyíu ente los años 1872 y 1876 p'agospiar al Bancu Hipotecariu de la Provincia de Buenos Aires. Ante la necesidá d'ampliar les incipientes instalaciones, el contrafrente de l'antigua casa bancaria foi reformáu, y nel centru de la mazana construyir en 1937 un edificiu que se denominó Central, con accesu pol edificiu del ex Bancu Hipotecariu, que se terminó en 1940.

 
Edificiu de Reconquista 266. A la izquierda, parte del Anexu Reconquista 250.

Tamién en 1940 empecipiáronse les obres del tercer edificiu del BCRA, con entrada pela cai Reconquista nᵘ266, y conectáu por aciu l'edificiu Central al de la cai San Martín. La so fachada ye cuasi idéntica al vieyu edificiu de San Martín 275, unificando construcciones separaes por cuasi 50 años d'antigüedá.

En 1942 el Bancu Central adquirió l'edificiu de la cai San Martín nᵘ216, tamién proyeutáu por Hunt y Schroeder, como tercer sede de la Bolsa de Comerciu de Buenos Aires. Fuera construyíu ente 1860 y 1862, y ellí funciona anguaño'l Muséu Numismáticu Dr. José Evaristo Uriburu (h).

En 1946 el bancu amestó l'edificiu allegante a la so sede, na cai San Martín nᵘ235. Yera propiedá de la compañía de seguros La Inmobiliaria, fuera proyeutáu pol arquiteutu Gino Aloisi n'estilu neorrenacentista italianu, ya inauguráu en 1920. El Bancu Central modificar en 1960.

Col propósitu d'amestar más espaciu pa les instalaciones del bancu xunto a la Sede Central, llamar a un concursu de proyeutos en 1999 pa un nuevu anexu. Los ganadores fueron los arquiteutos Di Tata y Romero, y l'edificiu inaugurar en 2001. Trátase d'un cuerpu vidráu qu'agospia a la Superintendencia d'Entidaes Financieres y Cambiarias, que coles mesmes aprovió un accesu direutu al edificiu Central, nel centru de la mazana.[4]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. «DECRETO LLEI 13126/1957». Consultáu'l 8 de setiembre de 2015.
  2. «Historia del BCRA». Consultáu'l 8 de setiembre de 2015.
  3. «Llei Nᵘ 20.539». Consultáu'l 8 de setiembre de 2015.
  4. http://www.bcra.gov.ar/

Enllaces esternos editar

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource. (28 de marzu de 1935)