Bayóvar ye'l puertu terminal del oleoductu troncal de Loreto a Bayóvar; nesti puertu embárcase tola producción petrolífera de la selva norte de Perú. Asitiar a unos 100 km al sur de la ciudá de Piura, y a unos 60 km de la ciudá de Sechura capital de la provincia del mesmu nome, na mariña norte de la península de Illescas.

Bayóvar
puertu
Llocalización
PaísBandera del Perú Perú
Rexón Departamento de Piura (es) Traducir
Coordenaes 5°49′26″S 81°02′07″W / 5.8239017°S 81.0352757°O / -5.8239017; -81.0352757
Bayóvar alcuéntrase en Perú
Bayóvar
Bayóvar
Bayóvar (Perú)
Cambiar los datos en Wikidata

Toponimia editar

Ye bien probable que'l topónimu Bayóvar escoyer en conmemoración de la llocalidá de Ballobar, n'Aragón, España. La ortografía camudó col intre del tiempu como asocede con otros munchos topónimos. Dase la interesada circunstancia que'l nome del Vallobar español vien de l'antigua presencia de llobos na zona (Ballobar = Vallobar = Valle Lobar = Valle de llobos) y que nel Bayóvar peruanu hai tamién bayura de llobos, anque nesti casu tratar de llobos marinos y non de cánidos.

Economía editar

Desenvolver na zona una importante actividá de pesca artesanal. A unos 20 km atópase la caleta Parachique, onde se constrúin, con métodos artesanales, barcos pa la pesca artesanal.

Bayóvar ye tamién el puertu d'embarque de los fosfatos estrayíos d'una depresión natural nel desiertu de Sechura.

Bayóvar ye una mina a cielu abiertu de roca fosfórica, principalmente utilizaos na industria de fertilizantes. El xacimientu tien una reserva de 238 millones de tonelaes de fosfatos a ser esplotaes. Báyovar foi inaugurada'l 5 d'agostu de 2010 y significó una inversión total de US$566mn. Bayóvar ye una operación de Vale S.A.

Ferrocarril Bayóvar-Reventazón editar

En 1903, construyóse un ramal de ferrocarril de 46 km de llargu, con un anchu de vía de 1 m, que corría al llau del cuetu Illescas. Taba destináu a la esplotación minera d'azufre. Foi construyíu pol Estáu y concesionado a la Compañía Azufrera Sechura. Dexó d'operar en 1920.[1]

Referencies editar

  1. Breve Reseña Histórica de los Ferrocarriles en el Perú de Elio Galessio. http://museoelectri.perucultural.org.pe/testos/rferrocarriles.doc (enllaz rotu disponible n'Internet Archive; ver l'historial y la última versión).