Blanca de Borgoña (1296 - 29 d'abril de 1326) foi reina de Francia dellos meses l'añu 1322 pol so matrimoniu col futuru Carlos IV de Francia.

Blanca de Borgoña
reina consorte de Francia (es) Traducir

3 xineru 1322 - 19 mayu 1322
Xuana II de Borgoña - María de Luxemburgu
Vida
Nacimientu valor desconocíu, circa 1296
Muerte valor desconocíu, 29 d'abril de 1326 (29/30 años)
Sepultura Abadía de Maubuisson (es) Traducir
Familia
Padre Otón IV de Borgoña
Madre Mahaut de Artois
Casada con Carlos IV de Francia (es) Traducir (1308 (Gregorianu) – 1322 (Gregorianu))[1]
Hermanos/es
Pueblu Casa de Ivrea (es) Traducir
Creencies
Relixón catolicismu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Yera la segunda fía d'Otón IV, conde de Borgoña y de Mahaut de Artois, condesa de Artois. La so hermana mayor yera Xuana de Borgoña, esposa de Felipe de Poitiers y darréu reina de Francia. El so hermanu menor yera Roberto de Borgoña, quien morrió a los 15 años.

En 1308, en Corbeil, #casar con Carlos de Francia, el tercer fíu de Felipe IV el Formosu, nomáu conde de #Colar y darréu rei de Francia como Carlos IV,

A principios de 1314, los so suegru #facer arrestar so l'acusación de cometer adulteriu con Gauthier D'Aunay na casona de Nesle, residencia de la so cuñada Margarita de Borgoña y de Luis de Navarra. Xunto con Margarita, quién tamién taba acusada d'adulteriu cometíu col hermanu de Gauthier, Phillipe de Aunay, ye xulgada y declarada culpable. Desapósiase-y entós de los sos honores, afáitase-y la cabeza y ye zarrada na fortaleza de Châteu Gaillard. La so hermana Juana ye zarrada de la mesma nel castiellu de Dourdan, acusada de complicidá nel adulteriu de dambes primes. Considérase oficialmente que foi la cuñada de Blanca, Isabel de Francia, la responsable de les acusaciones. Ésti fechu ye conocíu como l'escándalu de la Torre de Nesle, y tuvo consecuencies desagradables pa la corona francesa nos años siguientes.

Dempués d'ésti fechu, Carlos de #Colar refugó a la so esposa, pero aportunó na so lliberación ante'l so hermanu Luis, agora rei de Francia tres la muerte de Felipe IV, pero ésti #refugar, polo que nun pudo ser lliberada de prisión como la so hermana Juana, que'l so home, Felipe de Poitiers nunca renegó d'ella.

En 1322, tres la muerte de Felipe V, Carlos de #Colar xubi al tronu de Francia cuando ella entá s'atopaba prisionera, lo que la convertía temporalmente en reina de Francia. Carlos IV entós persiste en negar la so lliberación y solicita al pá Juan XXII l'anulación del so matrimoniu, que ye concedida'l 19 de mayu de 1322, alegándose que Carlos yera afiáu de la madre de Blanca, lo que convertía esta rellación n'incestuosa a los güeyos del derechu canónigu. Dempués de l'anulación, Carlos IV cásase darréu con María de Luxemburgu.

A la fin, Carlos IV concéde-y salir de Châteu Gaillard, cola salú bastante deteriorada pelos sos años en prisión, pa terminar los sos díes recluyida na abadía de Maubuisson, cerca de Pontoise, onde muerre n'abril de 1326.

Predecesor:
Xuana de Borgoña
Reina consorte de Francia y de Navarra
1322
Socesor:
 

Referencies editar

  1. Identificador de persona en The Peerage: p10314.htm#i103131. Data de consulta: 7 agostu 2020.

Enllaces esternos editar