La Bolsa de Frankfurt (Frankfurter Wertpapierbörse) en Frankfurt del Main, (Alemaña) ye una bolsa de valores definida como mercáu secundariu oficial, destináu a la negociación n'esclusiva de les aiciones y valores convertibles o que dean derechu d'adquisición o suscripción. L'índiz de referencia ye'l DAX. Les órdenes nel mercáu alemán contrátense al traviés d'un sistema d'órdenes de negociación continua denomináu XETRA.

Bolsa de Frankfurt
bolsa de valores, mercado de valores (es) Traducir y mercado regulado (es) Traducir
Llocalización
PaísBandera d'Alemaña Alemaña
Estáu federáu[[Hessen|{{{2}}}
Regierungsbezirk[[d:Special:EntityPage/Q7932|{{{2}}}
Gran ciudá[[Frankfurt del Main|{{{2}}}
Sede Frankfurt del Main
Direición Alemaña
Forma xurídica bolsa de valores
Historia
Fundación1585
Organigrama
Dueñu Deutsche Börse (es) Traducir
Sector
Industria economía
administration of financial markets (en) Traducir
mercado de valores (es) Traducir
Participación empresarial
Organización matriz Deutsche Börse (es) Traducir
Índiz de bolsa SDAX, MDAX (es) Traducir, DAX, TecDAX (es) Traducir y ÖkoDAX (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Datos editar

  • Establecimiento oficial: 1585
  • Movimientu comercial 2005: 3.800 MM€
  • Índiz xeneral: DAX (Deutscher Aktienindex)
  • Empresariu: Deutsche Börse AG

Informaciones xenerales editar

Na bolsa de valores de Frankfurt moviéronse unos 3.300 mil millones d'euros nel añu 2004. La cantidá total componer de 2600 mil millones d'euros n'aiciones y fondo comerciados na bolsa y unos 709 mil millones d'euros en rentes. De les aiciones alemanes (993 mil millones d'euros) axústense un 97% na bolsa de Frankfurt y en XETRA, el sistema de comerciu electrónicu de la bolsa alemana.

Frankfurt tien la bolsa más importante d'Alemaña. Con un volume total de contratación de 5.200 mil millones d'euros (2000), la bolsa de valores de Frankfurt consolida la so posición como la tercera nel mundu dempués del New York Stock Exchange y el Nasdaq.

Na "Bolsa Antigua" realízase inda'l mercáu bursátil, el llamáu "Parqué". Pero dientro poco tiempu eso acabaráse, porque nel marcu de la globalización y el comerciu per Internet, ganando más importancia día ente día, nel futuru tol comerciu va realizar pol sistema informática XETRA. Les sos ventayes principales son la realización perfecta, el tiempu de respuesta perrápidu, mercaos flexibles y la internacionalización del comerciu.

Pola so cúpula de 43 metros d'altor la bolsa de Frankfurt llámase tamién la catedral de los capitalistes. Delantre del edificiu construyíu ente 1874 y 49 atópase'l monumentu de la bolsa: el toru (enclín alcista) y l'osu (enclín baxista), animales utilizaos pola so forma d'atacar.

 
El toru y l'osu, símbolos de les enclinos de mercáu.

Historia editar

La bolsa de valores de Frankfurt tien los sos raigaños nel privilexu de celebrar una vegada al añu un alcuentru de seronda, una llamada "Messe" (inglés: fair; ye daqué como una exhibición), concedíu por Lluis IV de Baviera nel sieglu XIV.

Nos principios del sieglu XVI Frankfurt ganara muncha riqueza y podía establecese como centru del comerciu al per mayor y de los negocios bancarios. Pa solucionar la falta d'organización y el caos qu'había nel comerciu de dineru estableció la bolsa de valores de Frankfurt en 1585.[1]

A partir de la reforma de bolsa mientres l'Alemaña Nazi en 1935 la importancia de la bolsa de Frankfurt aumentó rápido. El fin de la Segunda Guerra Mundial y la división d'Alemaña fueron los acontecimientos decisivos pa la evolución a la bolsa más importante d'Alemaña. Dende entós inversores nacionales ya internacionales llegaron a Frankfurt del Main convirtiendo a la ciudá en sede del Bancu Central Européu y de los principales institutos financieros alemanes.[2]

El DAX editar

L'índiz DAX o Xetra DAX ye l'índiz de referencia de la Bolsa de Frankfurt. Ye l'índiz más conocíu de la Bolsa alemana. El so cálculu consiste nuna media aritmética ponderada por capitalización, ya inclúi los 30 principales valores cotizaos nesi mercáu de valores, escoyíos por capitalización y contratación. Nengún valor puede tener un pesu cimeru al 20%. La so composición revísase añalmente nel mes de setiembre. Calcúlase empezando a les 9 a.m. y el zarru producir tres la puya de zarru de precios del Xetra, qu'empieza a les 5:30 p.m. El cálculu realiza cada minutu mientres la sesión, tomando los precios del sistema de trading Xetra. Tien base 1.000 puntos a partir de 31 de setiembre de 1987. Dende'l 18 de xunu de 1999 namái se tomen pa calcular el DAX aquelles empreses cotizaes nel XETRA.

indices.com/MediaLibrary/Document/WeightingFiles/10/DAX_ICR.20101025.xls|títulu=Index Composition Report - DAX|obra=Deutsche Börse|fecha=12 de febreru de 2016|fechaaccesu= 12 de febreru de 2016|idioma=inglés}}</ref>

Empresa Industria Símbolu Ponderación nel DAX (%)
Adidas empresa testil y de calzáu ADS 2.28
Allianz aseguradora ALV 7.25
BASF industria químico BAS 6.55
Bayer industria químico y farmacéutico BAY 9.64
Beiersdorf bienes de consumu BEI 0,79
BMW industria automotriz BMW 5.20
Commerzbank banca CBK 1.16
Continental neumáticos CON 4.41
Daimler industria automotriz DAI 8.00
Deutsche Bank banca DBK 2.59
Deutsche Börse finances DB1 1.70
Deutsche Post compañía de correos DPW 2.97
Deutsche Telekom telecomunicaciones DTE 8.26
Y.ON servicios públicos EOA 2.08
Fresenius asistencia sanitaria FRE3 3.63
Fresenius Medical Care asistencia sanitaria FME 2.79
HeidelbergCement materiales de construcción HEI 1.41
Henkel bienes de consumu HEN3 2.02
Infineon fabricante de semiconductores IFX 1.47
K+S industria químico SDF 0.42
Lanxess industria químico LNX 0.39
Llinde fabricante de gas industrial LIN 2.69
Lufthansa aereollinies LHA 0.71
Merck industria farmacéutico MRK 1.17
Münchener Rück compañía de reaseguros MUV2 3.38
RWE servicios públicos RWE 0.81
SAP software SAP 9.88
Siemens teunoloxía SIE 8.76
ThyssenKrupp industria siderúrxico TK 0.97
Volkswagen Group industria automotriz VOW 2.42

Referencies editar

  1. «Frankfurt del Main amuesa los sos raigaños flamencos» (castellanu). Deutsche Welle 15.11.2005. Consultáu'l 10 de payares de 2007.
  2. «Frankfurt: capital financiera d'Alemaña» (castellanu). Deutsche Welle 18.03.2006. Consultáu'l 10 de payares de 2007.

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar