La Bolsa de Londres (inglés: London Stock Exchange, LSE) ye la bolsa de valores alcontrada en Londres, Inglaterra. Foi fundada en 1801, y anguaño ye una de les bolses d'aiciones más grandes del mundu. Munchos de los sos valores son internacionales pero cunta tamién con numberosos valores de compañíes britániques. Les sos actuales instalaciones tán asitiaes en Paternoster Square, cerca de la catedral de San Pablo, na ciudá de Londres.

Bolsa de Londres
bolsa de valores
Llocalización
Sede City of London
Direición Reinu Xuníu
Coordenaes 51°30′54″N 0°05′56″W / 51.515065°N 0.098972°O / 51.515065; -0.098972
Bolsa de Londres alcuéntrase en Reinu Xuníu
Bolsa de Londres
Bolsa de Londres
Bolsa de Londres (Reinu Xuníu)
Historia
Fundación1698
Organigrama
Dueñu London Stock Exchange Group (es) Traducir
Sector
Industria mercado de valores (es) Traducir
Participación empresarial
Organización matriz London Stock Exchange Group (es) Traducir
Propietariu de
Índiz de bolsa FTSE 100
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

Orixe del comerciu de valores editar

El comerciu de valores empezó pa financiar dos viaxes: l'intentu de la Compañía de Moscovia de llegar a China cruciando'l Mar Blanco al norte de Rusia, y el viaxe de la Compañía Británica de les Indies Orientales a la India.

Al nun ser capaces de financiar tan costosos viaxes col so propiu capital, les compañíes recaldaron dineru vendiendo parte de los sos valores a mercaderes, concediéndo-yos a cambéu una parte de los beneficios de la compañía.

La idea llueu tomó fuercia y calcúlase que pa 1695 había más de 140 empreses que comerciaban colos sos propies valores. El comerciu de valores concentróse principalmente nuna zona de Londres llamada "Exchange alley" o "Change alley", que yera un pequeñu caleyón d'una zona residencial de Londres. Dicha zona concentraba numberosos cofee shops, y principalmente en dos d'ellos centróse'l comerciu d'aiciones: el "Jonathan's" y el "Garraway's". El broker John Castaing publicaba una llista del preciu de los valores a la que llamaron El cursu del intercambiu y otres coses en dichos cofee-shops.

Llicencies pa los brokers editar

Dalgunos brokers, usando información confidencial que nun taba al algame del públicu, realizaben práutiques pocu étiques. Pa evitar esti tipu de sucesos, en 1667 creóse una llei qu'obligaba a tolos brokers a adquirir una llicencia y a xurar un pactu nel qu'indicaben que seríen xustos y llegales en mercar-venta de valores.

El "South Sea Blue" editar

El "Change Alley" espolletó mientres dellos años, anque esto cambéu cuando sufrió un revés nel añu 1720. Había una empresa llamada'l South Sea Blue, que fuera creada ente'l Gobiernu y John Blunt. Dicha empresa causara una gran escitación ente los brokers. La empresa llevaba nueve años nun siendo rentable, y el Gobiernu quixo vender valores pa poder faer frente a la delda acumulada. Los valores salieron a puya a 128£, pero rápido algamaron el valor de 1050£ n'apenes 6 meses. La burbuya inevitablemente esplotó, faciendo cayer los valores a 124£. El sucesu creó un clamor popular, lo qu'obligó al gobiernu a modificar la llexislación pa prevenir futures burbuyes como ésta. El mercáu de valores tardó enforma tiempu en recuperase d'esti eventu.

Threadneedle Street y Capel Court editar

El cofee-shop Jonathan's quemar en 1748, y si añedimos el creciente hacinamiento na zona del "Change Alley", provocó que los brokers construyeren un nuevu "Jonathan's" na cai Threadneedle Street, y empezaron a cobrar pola entrada. L'edificiu rápido camudó'l so nome por "Bolsa de valores", y en 1801 volvió camudar el so nome a "Habitación de subscripción de valores" n'entrando a valir la nueva llexislación.

Entá y tou esto nun paecía abondu, polo que se treslladaron al recién construyíu "Capel Court". La bolsa recuperóse cerca del añu 1820, cola crecedera de les industries del ferrocarril, minería, canales y seguros. Rápido empezaron a crease otres bolses a lo llargo del reinu xuníu, y añedióse el comerciu de bonos a la de los valores.

Lema editar

El so lema foi creáu en 1923. En llatín ye Dictum meum pactum, que puede traducise como “La mio pallabra ye'l mio pactu”,[1] faciendo referencia a qu'había que cumplir colo que caúnu dixera.

 
Antigua bolsa de comerciu de Londres.

Referencies editar

Enllaces esternos editar